|
Hvad skal jeg købe i USA?! |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
jbl ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-November-2013 Sted: København Status: Offline Point: 262 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg havde nok snuppet en ny tablet med hjem. Der kommer nye iPads og en ny Nexus tablet i næste uge, så de burde være klar i butikkerne når du er derovre. Kan man samtidig spare en skilling på dem, ja så skader det jo ikke.
|
||
![]() |
||
soli ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-December-2004 Sted: Kbh Status: Offline Point: 341 |
|
En Surface pro 3 til mig vil ikke gøre noget, du må gerne pakke den ud og installere noget på den :-)
|
||
![]() |
||
longjohn2 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2009 Status: Offline Point: 1056 |
|
Hvis man går efter priserne på Apple.com (og lægger 9 % sales tax oveni) så sparer man sølle 29 kr. ifht. billigste danske pris på en 16 gb Ipad Mini m. retina
Det ser ud som om der er noget mere at spare på f.eks. DSLR-kameraer - et Nikon D3200 kit med 18-55mm og 55-200mm objektiver kan man f.eks. spare omkring en tusse på ifht. laveste danske priser. Men uanset mærke - tjek hjemmefra, om der er global garanti (og hvor lang den er), så du ikke er på røven, hvis skidtet går i stykker.
Redigeret af longjohn2 - 12-Oktober-2014 kl. 19:28 |
||
![]() |
||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4119 |
|
Hverken Canon eller Nikon har global garenti, de har Europa garenti. På Canon skal man også passe på,, at model i USA hedder noget andet i US end i DK. Så det kan væe svæt at forklare i tolden, at kameraet er købt i DK. |
||
![]() |
||
Ukke ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1559 |
|
Og så er det jo også det med firmwaren. Ofte er US og EU firmware forskellige fra hinanden, og hvis man ikke passer på, kan man sidde med en mursten. Generelt er tøj en del billigere i USA end herhjemme. Elektronik sparer du sjældent noget på. Uanset hvor du befinder dig.
Redigeret af Ukke - 13-Oktober-2014 kl. 08:27 |
||
![]() |
||
clausols1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-September-2007 Sted: Hedehusene Status: Offline Point: 791 |
|
Hvis det er de billige spejlreflekskameraer, så tvivler jeg på at du kan spare noget. Jeg købte et Nikon d3100 med 18-55 mm VR objektiv til 1699 på tilbud. Som jeg husker det er både Canon, Nikon og Sony's billigste modeller tit på tilbud herhjemme til priser hvor det ikke kan betale sig at handle i udlandet.Specielt ikke når både toldregler og garanti tages med i betragtning.
|
||
![]() |
||
PeterIvan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-August-2009 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 93 |
|
Hmm...
Tak for inputs :-) Det lader til at jeg ikke kommer til at overstige det toldmæssige beløb - for elektronik i det mindste ;-) /P |
||
![]() |
||
jon3 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Maj-2009 Status: Offline Point: 101 |
|
Der er virkelig meget at spare på tøj i USA hvis man opsøger et outlet. Selv plejer jeg at besøge et Premium outlet og så vidt jeg husker ligger der et par stykker i New York. Hvis du havde tænkt at tage et smut forbi Boston ligger det største af dem tæt der på i Wrentham: http://www.premiumoutlets.com/
Der er tale om mindre byer af af butikker der sælger nye og gamle kollektioner af de fleste mærkevarer. Sidst jeg var der købte jeg en håndfuld Lacoste skjorter til $25 + tax pr stk, skjorter der koster min 1000 kr i Danmark. Det eneste problem var, at jeg kun måtte hjembringe 30 kg. God tur
|
||
![]() |
||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8687 |
|
Man skal bare være opmærksom på at varerne i outlets ikke nødvendigvis er de samme som i de almindelige butikker:
http://www.newsobserver.com/2013/12/11/3453707/outlet-mall-values-not-always.html http://www.buzzfeed.com/sapna/customers-finally-aware-that-most-outlet-merchandise-is-now#32hxpwn |
||
![]() |
||
|
En god pointe du kommer med! Det er dog ikke noget jeg har tænkt over i Premium Outlets. Har dog tidligere været i et outlet Portugal hvor de fleste af varerne var ældre end jeg.
|
||
![]() |
||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8687 |
|
Det er ikke fordi de er ældre i Premium Outlets. Der er bare mange varer, som er produceret direkte til outlet-butikkerne og i en dårligere kvalitet end varerne i de "rigtige" butikker.
|
||
![]() |
||
|
Arh... de er sgu snedige!
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |