recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad skal jeg købe...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad skal jeg købe...

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tot Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-Marts-2014
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvad skal jeg købe...
    Sendt: 05-Marts-2014 kl. 15:35
Hej

Er helt ny på dette forum, men kan se at jeg er komme rette sted med mine spørgsmål... håber i kan hjælpe.

Jeg overvejer kraftigt at købe en mediecenter pc til vores stue, men er meget i tvivl om hvad jeg skal købe... findes der evt. en med det hele, eller hedder det byg selv. Den skal indholde et drev (DVD/BR), tv-kort så det er muligt at optage programmer/time shift, og det skal fungere godt med stofas kabel-tv
og DVB-C kanaler.
Gerne et lille kabinet, som er rimelig lydløs, og som ikke bruger særlig meget strøm i dvale.
Kan i anbefale noget bestemt trådløst tastatur ?  og hvad OS / mediecenter software vil være godt ? hvis den også skal stream netflix/tv2 live eller lign.? 

Skal egentlig bruges til mange forskellige formål. Optage tv, vise familiens billeder på tv'et, stream, osv.

Ja, det var rigtig mange spørgsmål... håber på jeres hjælp.

-Tommy
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2014 kl. 15:53

Det der kan rigtig meget af det du vil er Samsung og Panasonic HDD Recordere.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2014 kl. 17:52
Først og fremmest velkommen til.

Det er svært at rådgive uden budget. :) Så du må have gjort dig nogle prisovervejelser også?

Angående drev, er det fordi du gerne vil afspille alm dvd/blu-ray på den?

Når dit krav er Netflix, så hvis du skal have super HD er det kun Win 8 eller 8.1 som kan bruges.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
tot Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2014 kl. 08:14

Det skal ikke være en HDD recorder, da jeg vil have så jeg også kan fx. browse, se mail osv. i win-7 el. 8

Budget... jeg er faktisk ikke klar over hvad prisleje sådan noget ligger i... men er det fx. til at få noget til kr. 2500-3000 ?

Drev: Ja, netop for også at have den mulighed med DVD/blu-ray skiver... det savner vi engang imellem.

Til top
tot Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2014 kl. 13:35
Hej igen

Har kigget lidt videre, og overvejer nu følgende:

-Intel NUC Barebone - DC3217IYE eller DCC847DYE) med win 7 eller 8 og XBMC
-Ekstern USB DVD drev - Samsung SE-208DB - DVDRW Black (SE-208DB/TSBS) kan så tilsluttes efter behov.
-Network recorder (Silicon Dust HDHomeRun Network Recorder (HDHR3-EU) som gerne skulle opfylde mit behov for at optage / timeshift på DVB-C og XBMC kompatibel.

Hvad mener i - er det et ok setup... ?

Har ikke rodet med XBMC endnu, men kan læse positivt om det, og der er mange muligheder...
Er det korrekt forstået at det kan remotes via div. android app's ?

Til top
sirvival3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Oktober-2010
Sted: Danmark
Point: 168
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirvival3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2014 kl. 17:40
Ser fornuftigt ud.

HD-homerun er den bedste tunerløsning jeg har haft, dog savner vi i vores familie på 4 af og til en tredje tuner. Bare for at der ikke er nogen misforståelser, så er der ikke tale om en optage-enhed, men blot en netværks tuner.

NUC har jeg ingen erfaringer med, men mange snakker pænt om dem til HTPC-brug. Dog tror jeg ikke, at du skal forvente at kunne streame og transcode video til tre computere/tablets samtidig med at den optager et program og viser en anden udsendelse.
Jeg ved ikke hvad NUC'en kan i forhold til 3D blueray's o.lign.

Med en 2GB harddisk, så har jeg ikke haft behov for dvd-drev i min htpc længe, da jeg ripper filmene og afspiller direkte fra HTPC, så jeg vil mene, at hvis dit behov ligner mit, så er en ekstern DVD/Blueray en fin løsning - mærket underordnet.

XBMC er en glimrende frontend og TV-delen er blevet særdeles funktionel sammen med fx MediaPortals backend eller endnu bedre DVBViewers backend(recording service).
Det er korrekt forstået, at du kan bruge din android smartphone eller din iPhone som remote via en app.
Til top
Kennethxyz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Januar-2008
Sted: Denmark
Point: 269
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kennethxyz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2014 kl. 17:59
XBMC Kræver så vidt jeg ved Powerdvd og en del hackeri for at afspille blu-ray
Sony KDL-55AF8
Sony Playstation 5
Mac Mini
Til top
tot Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 11:01

Perfekt, tak for svar sirvival3 og kennethxyz

Ja i må undskylde, men jeg er lidt ny i denne mediecenter verden...

Fruen kommer til tider med en skive, som bare skal ses én gang... og derfor synes jeg det eksterne drev kunne være en fin løsning. (så vil jeg nemlig ikke bruge krudt på at rippe)

Er med på at HD-Homerun er en LAN tuner. Men er det korrekt forstået at XBMC så kan optage via tv-guide / og der er mulighed for timeshift ?

Er ikke med på hvad MediaPortals backend og DVBViewers backend er ?   er det et plugin til XBMC ?

og er HTPC det samme som XBMC...

Til top
sirvival3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Oktober-2010
Sted: Danmark
Point: 168
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirvival3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 20:33
HTPC betyder Home Teatre PC. Så det er altså et navn for selve maskinen og dens funktion - altså et andet navn for en mediecenter PC. Nogle vil mene, at htpc kun er til afspilning af film, mens mediecenter betegnelsen er forbeholdt, når også tv-delen (og musik-delen) kommer med.

XBMC kan i princippet afspille blueray (der er i hvert en indstilling for det under indstillinger), men ikke i funktionel praksis, da det vist kun er "rene" simple bluerays den vil afspille - jeg har kun prøvet med et par stykker og der var ingen af dem den ville afspille.

XBMC har mig bekendt ikke en tv-backend, men du kan som tidligere skrevet bruge medieportals tv-backend eller købe dvbviewer for cirka 100 kr., og bruge dvbviewers tv-backend "dvbviewer recording sevice".
Backenden er i princippet en tv-server, som styre tv-delen i forhold til tunere og optagelser. XBMC har så et fint plugin som kan kobles på tv-server-delen.

Det er muligt at optage og pause i liveprogrammer via XBMC.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu