recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad skal jeg vælge i stedet for min soundbar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad skal jeg vælge i stedet for min soundbar

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
lillemic Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 18-December-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lillemic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvad skal jeg vælge i stedet for min soundbar
    Sendt: 01-Oktober-2021 kl. 15:09
Hej alle sammen. I sommers købte jeg en Samsung HW R-550 sound bar. Før det havde jeg stor forstærker og gulvhøjttalere, 12" sub. Og jeg må indrømme at den sound bar bestemt på ingen måde er noget der imponere mig. Jeg mangler surround, og har overvejet at købe noget brugt da jeg som førtidspensionist ikke lige har mulighed for at købe noget der koster. Jeg ved at det uanset hvad kommer til at lyde "billigt", men kan også nøjes:)
Jeg har tænkt på at købe Logitech Z906, det koster omkring 2000kr. fra nyt, men har tænkt på om det overhovedet egner sig til en stue, så har også siddet og kigget på ældre brugte Bose 5.1 sæt, og kan se at for samme pris kan jeg godt få en model med HDMI hvilket vil være en fordel. Min 3. og sidste tanke er om det er bedre at købe noget med en surround forstærker og højttalere brugt, der er også rigtig mange sæt til salg med højttalere.
Så for at opsummere, hvor får jeg mest og bedst lyd (læs ok lyd) for pengene. Og gerne begrund, så jeg får noget at gruble videre over.
1 - Nyt Logitech Z906
2 - Brugt Bose med HDMI til omkring 2000kr.
3 - Brugt Surround forstærker inkl. højttalere til omkring 2000kr.

Håber der et par stykker som har lyst til at komme med input. OG jeg er helt med på jeg ikke får lyd som smelter i mine øre til de priser. Så det behøver i ikke fortælle :)
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6971
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2021 kl. 15:44
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2021 kl. 15:46
Da jeg selv har rigtig surroundforstærker med rigtige højttalere, vil jeg anbefale dig den løsning.

Logitech til 2000 kroner bliver kun en tøddel bedre end en soundbar, bose er et lille skridt opad, men rigtige højttalere (og tålmodighed til eventuelt at købe dem lidt efter lidt, når det rette tilbud er der) kan give dig så meget mere for pengene.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2021 kl. 15:56
Tjaa….jeg er selv lige begyndt at småhygge med surround, efter at have været væk fra det i nogle år.

Brugt
Denon AVR 3311 kostede mig tusinde kroner, og et højttalersetup med Jamo Classic 6, Center 200 og SAT 300 kostede mig 1200kr i rigtig flot stand.

Mangler bare en sub, men jeg kan fint klare mig uden i et stykke tid. En pris på ialt 2200, og det lammetæver alle de soundbarer, du kan finde.

Så brugt er altså min anbefaling.


Redigeret af Tweaky - 01-Oktober-2021 kl. 15:57
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2021 kl. 07:17
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu