recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad skal man gå efter?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvad skal man gå efter?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ilder Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-Marts-2009
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvad skal man gå efter?
    Sendt: 13-Marts-2009 kl. 14:02
Har lurket et par dage her på forum, og er blevet lidt klogere på alle de muligheder der efterhånden er, til at styre ens medier. Men jeg er meget i tvivl om, hvilket/hvilke løsninger passer bedst til mit behov og her håber jeg, at eksperterne kan hjælpe lidt; mediecenter, nas, squeeze, popcorn etc etc?

Jeg har opsat nogle krav, til det udstyr jeg gerne vil have:

• Skal forbindes til internettet og andre computere i huset
  • Skal stå et i et andet rum, men skal kunne "fjernstyres" fra stuen (helst med remote control)
  • Skal kunne afspille blue-ray og dvd, samt ihvertfald images fra dvd
  • Skal håndtere billeder og musik - gerne radio hvis det er muligt
  • Skal kunne afspille film/tv fra itunes

Kan det hele samles i én løsning, feks mediecenter - eller skal man kompinere nogle løsninger?

På forhånd mange tak for input!
Til top
PallePro Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 14-Januar-2009
Sted: Denmark
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2009 kl. 14:42

Jeg er ikke ekspert, men det lyder som om du skal have dig et NAS til at gemme dine billeder, musik og video. Der kan dine andre computere gemme data på. Og hvis du er glad for dine billeder, er det let at sætte RAID op på en NAS (fx ren spejling, RAID 1).

Ved fjernsynet skal du have en Popcorn Hour, siden du ikke har krav om at kunne optage fra TV eller andre video-streams (selv om PCH vist godt kan bringes til at optage over på netværket (NAS)).

Og til lyd kan du købe et par Squeezebox-receivere med en duet-fjernbetjening hvis prisen er et issue, og en SONOS-løsning hvis prisen ikke er et issue.

Alternativt kan du købe et mediacenter som du har stående "i et andet rum" som du skriver, og så en MediaCenter-extender som bare er en frontend til mediacentret - extenderen skal så stå ved fjernsynet. Men der mister du så bare muligheden for at distribuere musik rundt fra NAS/internet til flere rum i boligen. Dit mediacenter kan så fungere som musik-server / streaming-server til et eller andet der kan modtage musik over den protokol du streamer på - igen fx Squeezebox/SONOS

/Palle

Samsung CS-34Z4HR | LG DV142K | Panasonic NV-HD620 | Technics SU-X101 | Jamo Sound50
Til top
ilder Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2009 kl. 14:58
Takker for svaret. Men hvis jeg skal kunne se tv/film fra iTunes via streaming, kan Popcorn også klare det?
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2009 kl. 15:07

Ja, det burde den kunne hvis din NAS/MediaCenter understøtter det, se dette link:

http://forums.thoughtsmedia.com/f307/popcorn-hour-100-review -89110.html

/Palle

Samsung CS-34Z4HR | LG DV142K | Panasonic NV-HD620 | Technics SU-X101 | Jamo Sound50
Til top
ilder Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2009 kl. 15:30
Du foreslår en to-komponentløsning - men vil man ikke med fordel kunne samle det hele i en MediePC/HTPC? Eller bliver det for dyrt/besværligt ?

Jeg glemte egentlig at brugervenligheden skal være på kone/barn niveau.

(er vist gået i /-mode)
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2009 kl. 15:44

Jo, men du skrev at et krav var at den skulle stå "i et andet rum", og så gik jeg ud fra at det skyldtes at du ville beskytte dine data mod tyveri, cola, etc i stuen.

Hvis tingen gerne må stå i stuen og du kan leve med at dine data går tabt hvis der er en der negler den sammen med dit fjernsyn, så er det oplagt nøjes med kun én mediacenter-PC, HTPC eller hvad de hedder.

Jeg ville dog foretrække at have mine data ét sted hvor de er sikret så godt som muligt (det kan aldrig blive 100 % medmindre man går til ekstremerne - hvad nogle paranoide sjæle sikkert også gør  ), og hvor alle hjemmets computere kan nå dem døgnet rundt og i et RAID-setup. For hvis du først har FLAC'et alle dine CDere, så er det træls at skulle gøre det igen.

/Palle

Til top
ilder Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2009 kl. 16:39
Så en NAS forbundet i netværk til vores stationære og bærbare PC'er, samt Popcorn.

Hvis jeg vil afspille Blue-ray skiver, skal det så gøres via feks en staionær pc over popcorn  og vil der være kvalitetsforringelse?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu