|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
ilder ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2009 Status: Offline Point: 22 |
![]() Sendt: 13-Marts-2009 kl. 14:02 |
Har lurket et par dage her på forum, og er blevet lidt klogere på alle de muligheder der efterhånden er, til at styre ens medier. Men jeg er meget i tvivl om, hvilket/hvilke løsninger passer bedst til mit behov og her håber jeg, at eksperterne kan hjælpe lidt; mediecenter, nas, squeeze, popcorn etc etc?
Jeg har opsat nogle krav, til det udstyr jeg gerne vil have:
Kan det hele samles i én løsning, feks mediecenter - eller skal man kompinere nogle løsninger? På forhånd mange tak for input! |
|
![]() |
|
PallePro ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 14-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23 |
![]() |
Jeg er ikke ekspert, men det lyder som om du skal have dig et NAS til at gemme dine billeder, musik og video. Der kan dine andre computere gemme data på. Og hvis du er glad for dine billeder, er det let at sætte RAID op på en NAS (fx ren spejling, RAID 1). Ved fjernsynet skal du have en Popcorn Hour, siden du ikke har krav om at kunne optage fra TV eller andre video-streams (selv om PCH vist godt kan bringes til at optage over på netværket (NAS)). Og til lyd kan du købe et par Squeezebox-receivere med en duet-fjernbetjening hvis prisen er et issue, og en SONOS-løsning hvis prisen ikke er et issue. Alternativt kan du købe et mediacenter som du har stående "i et andet rum" som du skriver, og så en MediaCenter-extender som bare er en frontend til mediacentret - extenderen skal så stå ved fjernsynet. Men der mister du så bare muligheden for at distribuere musik rundt fra NAS/internet til flere rum i boligen. Dit mediacenter kan så fungere som musik-server / streaming-server til et eller andet der kan modtage musik over den protokol du streamer på - igen fx Squeezebox/SONOS /Palle |
|
Samsung CS-34Z4HR | LG DV142K | Panasonic NV-HD620 | Technics SU-X101 | Jamo Sound50
|
|
![]() |
|
ilder ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2009 Status: Offline Point: 22 |
![]() |
Takker for svaret. Men hvis jeg skal kunne se tv/film fra iTunes via streaming, kan Popcorn også klare det?
|
|
![]() |
|
PallePro ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 14-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23 |
![]() |
Ja, det burde den kunne hvis din NAS/MediaCenter understøtter det, se dette link: http://forums.thoughtsmedia.com/f307/popcorn-hour-100-review -89110.html /Palle
|
|
Samsung CS-34Z4HR | LG DV142K | Panasonic NV-HD620 | Technics SU-X101 | Jamo Sound50
|
|
![]() |
|
![]() |
Du foreslår en to-komponentløsning - men vil man ikke med fordel kunne samle det hele i en MediePC/HTPC? Eller bliver det for dyrt/besværligt ?
Jeg glemte egentlig at brugervenligheden skal være på kone/barn niveau. (er vist gået i /-mode) |
|
![]() |
|
![]() |
Jo, men du skrev at et krav var at den skulle stå "i et andet rum", og så gik jeg ud fra at det skyldtes at du ville beskytte dine data mod tyveri, cola, etc i stuen. Hvis tingen gerne må stå i stuen og du kan leve med at dine data går tabt hvis der er en der negler den sammen med dit fjernsyn, så er det oplagt nøjes med kun én mediacenter-PC, HTPC eller hvad de hedder. Jeg ville dog foretrække at have mine data ét sted hvor de er sikret så godt som muligt (det kan aldrig blive 100 % medmindre man går til ekstremerne - hvad nogle paranoide sjæle sikkert også gør /Palle |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Så en NAS forbundet i netværk til vores stationære og bærbare PC'er, samt Popcorn.
Hvis jeg vil afspille Blue-ray skiver, skal det så gøres via feks en staionær pc over popcorn og vil der være kvalitetsforringelse? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |