recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad skal man stoppe i
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvad skal man stoppe i

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
hønse Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 202
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvad skal man stoppe i
    Sendt: 01-September-2007 kl. 08:40

Hvad ska man stoppe i en media-player hvis man vil ovre 6000-7000kr på en ?

Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2006
Point: 1028
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2007 kl. 17:17
Søg omkring i forum'et...

Et bud:

* Microatx, AM2, HDMI med 690G chipset
* AMD X2 BE2350 (45W) el. X2 4600+ (65W)
* Valgfrit kabinet og køler - Silverstone, Antec, Hipermedia, etc.
* 2GB DDR2 dual channel ram, PC667 el hurtigere
* DVD-brænder
* Microsoft Remote med modtager
* Valgfrit trådløst tastatur
* 500GB Samsung 501LJ sata2 Harddisk - hurtig, billig og lydsvag
* Windows Licens - enten Home Vista Premium eller MCE 2005.
(Alternativt kan en XP-licens med mediaportal anvendes)
* God tuner, der lever op til kravene. Hauppauge 150, 500, 1300 eller en DVB-C tuner som fireDTV.

Alternativt kan du skifte cpu'en ud med en intel core 2 på mellem 1.8 og 2.13GHz og et bundkort med enten X1250 grafik og hdmi eller det nyere (med ca. ligeså hurtige) Geforce 7050, der også fås med hdmi.
Til top
KaNo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Marts-2006
Point: 60
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2007 kl. 21:13

Eller gøre som mig og købe adskildte dele som beskrevet her, alt behøves ikke altid være on-board:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=27659& KW=KaNo

Ps. Tænk på hvis dit grafikkort står af, så skal du skille hele maskinen for at sende mainboard ind til rep, hvorimod du bare kunne smække et andet grafikkort i maskinen under reperationstiden uden at skulle rive hele dit opsæt fra hinanden hvis du havde valgt løse dele.

Redigeret af KaNo - 01-September-2007 kl. 21:19
KaNo
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2007 kl. 21:46

#KaNo

Sådan har jeg også tænkt hidtil, netop PC-ens fordel den modulære opbygning og åbne standarder...

Hvis en ting går i stykker, så kan skifte en del alene, som hver for sig er relativ billig ... Jeg har f.eks. løbende forbedret en PC, så eneste der var tilbage til sidst var tastaturet...

Jeg synes bare ikke, det holder mere, f.eks. kan prisen på et grafikkort være det samme som et komplet motherboard....

Man kan derfor lige så godt bare skifte hele motherboardet...

Altså hvis der ikke i mellemtiden er kommet nye standarder til. De holder heller ikke så længe mere...

Der kommer nye typer ram løbende, nye sokler til Cpu osv. I "gamle dage" kunne intel og AMD cpu-er f.eks. bruge samme sokel...

Jeg synes, at det desvære med PC-en, ser ud til at vi nærmer os forbrugerelektronik verdenen, hvor man i værste tilfælde skal købe en ny "kasse", blot fordi noget software skal ajourføres...

F.eks. alle dem, der har købt en DVB-T "kasse", den skal udskiftes med en ny til mpeg4. Htpc-en kan dog stadig nøjes med at udbygge softwaren! 

Redigeret af avh - 01-September-2007 kl. 21:49
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu