|
|
Besvar ![]() |
Side <1234 6> |
Forfatter | |
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
Det gør det helt sikkert...
![]() grunden til at jeg valgte Onkyo var: Lav pris (sammenlignet med f.eks. Denon, Yamaha og Marantz), gode anmeldelser (både prof. og alm. brugere), samt at nogle af de kendte og Professionelle brugere herinde anbefalede den. Dertil kommer at de firmaer med et bredt udvalg af recievere, der forhandlede de højtalere jeg gerne ville have anbefalede Onkyo. Ialt i alt: ONKYO! ![]() Nu må vi så se om jeg giver dem ret... ![]() |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
![]() |
|
56wilson ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Juni-2007 Status: Offline Point: 54 |
![]() |
Ved at læse på forskellige forums, har jeg hørt at video chippen i Onkyo 875'eren skulle være noget bedre end den der er at finde i Denon 3808. Men har kvaliteten af video chippen nogen betydning, hvis man som i mit tilfælde bruger PS3 som bluray- og dvd afspiller?
Redigeret af 56wilson - 21-December-2007 kl. 02:45 |
|
![]() |
|
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
![]() |
Hmm... FÅRK den er fed den Denon... jeg er faldet for netværksdelen.
Men okay.. 550w sluger den.. er opgivet til mere udgangseffekt end min AVR5000 som er opgivet til 649w i forbrug. Onkyo 875 er opgivet til 900-etellerandet... Kan man overhovedet bruge de tal til noget eller kan Denon'en rent faktisk være kraftigere og spille højere med mere styr over det? Ikke for at hijacke den her tråd men kunne Denon AVR-3808 være et fornuftigt alternativ til min AVR5000? Jeg er sygt vild med muligheden for netradio og uPnP da det vil spare mig for en seperat boks. Er det dumt at vælge den ud fra de funktioner? |
|
![]() |
|
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
Nej... Det syntes jeg bestemt ikke. Ud fra de reviews jeg har læst, så skulle Denon være på vej tilbage til deres storhedstid - med de nye 3808 og 4308. Så de er da bestemt gode bud, HVIS man skal have en netværksløsning. Men prismæssigt, kan i jo også kigge på Onkyo 905, der også har netværk. Foruden dette, har det fantastiske specs. og billedeforbedrings muligheder...
![]() Med venlig hilsen |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
![]() |
|
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
![]() |
Jeg titter lige på 905'eren.. :)
|
|
![]() |
|
![]() |
På mange engelsk talende forums, er der en del der har problemer med audio delay på Onkyo 805/875/905. Er der nogen Onkyo ejere der har oplevet det problem herhjemme? Redigeret af 56wilson - 21-December-2007 kl. 10:07 |
|
![]() |
|
![]() |
Det er primært amr. der har problemer med Audio delay/lip sync. Man har taget fandt i importøren samt snakket med Onkyo EU, og der har ikke været meldt om nogle problemer.
Dog skal man være opmærksom på, og det gælder ALLE recievere, at når man kører billede og lyd over recieveren, så KAN der opstå de problemer. Det skyldes at lyden er hurtigere at passere og modellerer, mens billedet tager betydeligt længere tid. ![]() Ifg. Yamaha, har de i deres recievere indsat en anden billedebehandlingschip end Onkyo og Denon, alene af den grund at den er super hurtig. Den er så ikke så god, men audio delay/lip sync skulle ikke være tilstede på de modeller! ![]() Med venlig hilsen |
|
De bedste hilsner
|
![]() |
|
![]() |
Efter at have læst jeres tråde, hælder jeg p.t. mest til en Onkyo 875 fremfor en Denon 3808. Men det piner mig lidt at der ikke er internet netværk i Onkyo'en. Onkyo laver en ipod dock, men er der netværk i den? Denon har en dock med netværk, som jeg også tror kan bruges til Onkyo's receivere. Nogen der kan bekræfte det? Eller er der andre alternativer? Og er kvaliteten i disse docks lige så god som i de receivere der er født med netværk? |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg skal ikke kunne sige noget om netværk. Det har jeg ikke en klap forstand på!
![]() http://www.hifiklubben.dk/produkter/lyd_i_alle_rum/denon_asd -3w_control_dock__hvid.htm http://www.denon.co.uk/site/frames_main.php?main=prod&ve r=&MID=3&sub=1&action=detail&Pid=345 Men Onkyos IPOD dock har ikke netværk indbygget. Har lige for 5 min. fået Onkyo 805 ind af døren. Så skal nok skrive mere om den når jeg har fået sat det hele op! ![]() MVH |
|
De bedste hilsner
|
![]() |
|
-C5- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1019 |
![]() |
Man skal lige være opmærksom på at ONKYO opgiver udgangs effekten for kun én kanal. Hvor de flaste andre blandt andre Denon opgiver den for to kanaler. Så ONKYO's udgangs effekt er altså ikke så imponerende som den ser ud til. Jeg mener bestemt godt spørgsmålet om netværks tilslutning kan være afgørende for falget af reciver. Jeg venter på de kommeer med trådløs netværk, så skifter jeg reciver. |
|
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H NAS.......Synology DS412 Blu-ray...PS4 Front.....DALI SUITE 2.8 Center....DALI SUITE C0.8 Bag.......DALI SUITE R0.8 Sub.......DALI IKON |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har lige fået Onkyo 805 op og kører...
![]() ![]() Skal nok prøve at staffe den senere med en Rammstein koncert DVD og se hvad den duer til. Men indtil videre er der bare at sige... STOR tak til onkyo, det er en led sag at få indendørs! ![]() MVH |
|
De bedste hilsner
|
![]() |
|
hedberg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
![]() |
Jeg har en 905 og har ikke oplevet nogen problemer med synchroniseringen imellem lyd og billede. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |