Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Asklepios
Guld medlem
Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
|
Sendt: 24-December-2007 kl. 08:38 |
Jeg tror ikke du skal regne med det... Der er ikke mange DK magasiner/blade etc. der anmelder produkter fra HFK. Men du kan jo tage fat i nogle af de brugere der ejer den...  Ellers er der en stribe af reviews på engelsk og tysk på nettet!  MVH
|
De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
 |
-C5-
Guld medlem
Oprettet: 01-Januar-2007
Point: 1019
|
Sendt: 24-December-2007 kl. 14:02 |
Asklepios skrev:
Man kan jo ikke bare overføre regnestykket til onkyoen, og lave en almindelig forholdsregning. For så kræver det jo at Denonen og Onkyoen er ens deminsioneret, og det er de jo ikke. Ikke at det behøver være forkert, men rigtig videnskab er det jo heller ikke...
Derimod er det jo bare Ohmslov om igen, hvilket udfra mine beregninger (har brugt værdierne 160W v. 6 Ohm) det giver en spænding på 31 V. Dette formoder jeg er en konstant værdi (hvilket sikkert ikke er rigtigt). Men ved 31 volt og 8 ohm, får man en ydelse på 120 Watt. 
Glædelig jul til alle på recordere.dk |
Ja det er jo heller ikke helt skævt i forhold til min køkkenbordsberegning. de 120W ved 8ohm er jo stadig kun for én udgang hvor imod DENON's 110w ved 8ohm er for to udgange.
Så de 120W skal vel divideres med 2, eller hvad?
Jeg vil da også ønske alle en god jul og et godt nytår. Selv om jeg nok ikke kan holde mig væk fra forumet i ferien
Redigeret af -C5- - 24-December-2007 kl. 14:09
|
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005 Reciver...Denon X4500H NAS.......Synology DS412 Blu-ray...PS4 Front.....DALI SUITE 2.8 Center....DALI SUITE C0.8 Bag.......DALI SUITE R0.8 Sub.......DALI IKON
|
 |
Asklepios
Guld medlem
|
Sendt: 25-December-2007 kl. 02:18 |
Ja, det er selvfølgelig ved 1 kanal i brug. Men det siger ikke så meget om hvordan en reviever vil reagerer ved flere kanaler... Hvis man følger analogien med en halvering ved 2 kanaler, så er der jo ingen watt tilbage ved 5 kanaler, og endnu værre ved 7. Spørgsmålet er hvor stor en strømforsyning der sidder i, for hvis den er stor, kan man vel forvente et lille eller intet fald i effekt ved flere kanaler i brug.  MVH
|
De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
 |
-C5-
Guld medlem
|
Sendt: 25-December-2007 kl. 08:54 |
Asklepios skrev:
Ja, det er selvfølgelig ved 1 kanal i brug. Men det siger ikke så meget om hvordan en reviever vil reagerer ved flere kanaler... Hvis man følger analogien med en halvering ved 2 kanaler, så er der jo ingen watt tilbage ved 5 kanaler, og endnu værre ved 7. Spørgsmålet er hvor stor en strømforsyning der sidder i, for hvis den er stor, kan man vel forvente et lille eller intet fald i effekt ved flere kanaler i brug. 
MVH |
Ved 7 kanaler ville man jo skulle divider med 7 i stedet for to. Hvis man antager at alle 7 højtalere trækker lige meget altså vil hver højtaler leverer omkring 18W. Men Du har nok ret i at man ikke helt kan stille det op på den måde, det virker bare logisk at gøre det. Men der forekommer vel trods alt et væsentligt fald i effekten. Hvis det kun var et lille eller intet fald i effekten, som du skriver. Hvorfor opgiver de så ikke effekten for 7 højtalere? Jeg tror der forekommer et ikke uvæsentligt fald i effekten og ved at opgive effekten for kun 1 højtaler sminker man forstærkerens reale udgangs effekt. Da et som sagt nok er de færreste der kun benytter én højtaler af gangen.
|
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005 Reciver...Denon X4500H NAS.......Synology DS412 Blu-ray...PS4 Front.....DALI SUITE 2.8 Center....DALI SUITE C0.8 Bag.......DALI SUITE R0.8 Sub.......DALI IKON
|
 |
Asklepios
Guld medlem
|
Sendt: 26-December-2007 kl. 01:16 |
-C5- skrev:
Asklepios skrev:
Ja, det er selvfølgelig ved 1 kanal i brug. Men det siger ikke så meget om hvordan en reviever vil reagerer ved flere kanaler... Hvis man følger analogien med en halvering ved 2 kanaler, så er der jo ingen watt tilbage ved 5 kanaler, og endnu værre ved 7. Spørgsmålet er hvor stor en strømforsyning der sidder i, for hvis den er stor, kan man vel forvente et lille eller intet fald i effekt ved flere kanaler i brug. 
MVH |
Ved 7 kanaler ville man jo skulle divider med 7 i stedet for to. Hvis man antager at alle 7 højtalere trækker lige meget altså vil hver højtaler leverer omkring 18W. Men Du har nok ret i at man ikke helt kan stille det op på den måde, det virker bare logisk at gøre det. Men der forekommer vel trods alt et væsentligt fald i effekten. Hvis det kun var et lille eller intet fald i effekten, som du skriver. Hvorfor opgiver de så ikke effekten for 7 højtalere? Jeg tror der forekommer et ikke uvæsentligt fald i effekten og ved at opgive effekten for kun 1 højtaler sminker man forstærkerens reale udgangs effekt. Da et som sagt nok er de færreste der kun benytter én højtaler af gangen. | Det virker ikke logisk på mig, at fordi 1 ht leverer 130 W, så leverer 7 18,6. Det kan jeg slet ikke se... Fordi 1 kanal kan leverer 130W betyder det nemlig ikke at 2,3,4,5,6 eller 7 IKKE kan det. Men det betyder som sagt heller ikke at de kan. Det har jo noget med at gøre hvordan opbygningen omkring de enkelte kanaler inkl strømforsyning er kontrueret. Men jo, noget må der jo falde fra, men hvor meget det finder vi jo nok aldrig ud af, med mindre nogle vil måle det!  Men når man ser hvorledes andre recievere falder, under fuld belastning i tests. Så ville jeg kskyde på omkring 110W pr. kanal. Altså 20W fald pr kanal og samlet v. 7 kanaler = 140 W. Men nu betyder det jo mindre for recieveren, da mange andre ting spiller ind og afgør hvor god den er, gudske for det!
|
De bedste hilsner Simon
Atlas Cables
|
 |
-C5-
Guld medlem
|
Sendt: 26-December-2007 kl. 01:25 |
Asklepios skrev:
-C5- skrev:
Asklepios skrev:
MVH |
Ved 7 kanaler ville man jo skulle divider med 7 i stedet for to. Hvis man antager at alle 7 højtalere trækker lige meget altså vil hver højtaler leverer omkring 18W. Men Du har nok ret i at man ikke helt kan stille det op på den måde, det virker bare logisk at gøre det. Men der forekommer vel trods alt et væsentligt fald i effekten. Hvis det kun var et lille eller intet fald i effekten, som du skriver. Hvorfor opgiver de så ikke effekten for 7 højtalere? Jeg tror der forekommer et ikke uvæsentligt fald i effekten og ved at opgive effekten for kun 1 højtaler sminker man forstærkerens reale udgangs effekt. Da et som sagt nok er de færreste der kun benytter én højtaler af gangen.
|
Det virker ikke logisk på mig, at fordi 1 ht leverer 130 W, så leverer 7 18,6. Det kan jeg slet ikke se... Fordi 1 kanal kan leverer 130W betyder det nemlig ikke at 2,3,4,5,6 eller 7 IKKE kan det. Men det betyder som sagt heller ikke at de kan. Det har jo noget med at gøre hvordan opbygningen omkring de enkelte kanaler inkl strømforsyning er kontrueret.
Men jo, noget må der jo falde fra, men hvor meget det finder vi jo nok aldrig ud af, med mindre nogle vil måle det! Men når man ser hvorledes andre recievere falder, under fuld belastning i tests. Så ville jeg kskyde på omkring 110W pr. kanal. Altså 20W fald pr kanal og samlet v. 7 kanaler = 140 W.
Men nu betyder det jo mindre for recieveren, da mange andre ting spiller ind og afgør hvor god den er, gudske for det!  |
Jamen vi er næsten enige. Der er nemlig meget andet er afgører om en receiver er god eller ej.
Dog tror jeg effekt 'tabet' ved 2 kanaler er betydeligt i forhold til 1 kanal. Hvorfor ellers opgive effekten for 1 kanal, når de flaste andre opgiver den for 2 kanaler!
|
|
 |
Asklepios
Guld medlem
|
Sendt: 26-December-2007 kl. 01:44 |
-C5- skrev:
Asklepios skrev:
-C5- skrev:
Asklepios skrev:
MVH |
|
Det virker ikke logisk på mig, at fordi 1 ht leverer 130 W, så leverer 7 18,6. Det kan jeg slet ikke se... Fordi 1 kanal kan leverer 130W betyder det nemlig ikke at 2,3,4,5,6 eller 7 IKKE kan det. Men det betyder som sagt heller ikke at de kan. Det har jo noget med at gøre hvordan opbygningen omkring de enkelte kanaler inkl strømforsyning er kontrueret.
Men jo, noget må der jo falde fra, men hvor meget det finder vi jo nok aldrig ud af, med mindre nogle vil måle det! Men når man ser hvorledes andre recievere falder, under fuld belastning i tests. Så ville jeg kskyde på omkring 110W pr. kanal. Altså 20W fald pr kanal og samlet v. 7 kanaler = 140 W.
Men nu betyder det jo mindre for recieveren, da mange andre ting spiller ind og afgør hvor god den er, gudske for det!  |
Jamen vi er næsten enige. Der er nemlig meget andet er afgører om en receiver er god eller ej.
Dog tror jeg effekt 'tabet' ved 2 kanaler er betydeligt i forhold til 1 kanal. Hvorfor ellers opgive effekten for 1 kanal, når de flaste andre opgiver den for 2 kanaler! | Kan sagtens være at effekttabet er større... Jeg sammenligner bare de test jeg har læst af andre recievere, ikke nogle af onkyo. Men f.eks. Denon 3808 og Yamaha 3800/1800.  De opgiver vel bare det de syntes ser bedst ud på papiret, og ift. deres etik og moral!
Redigeret af Asklepios - 26-December-2007 kl. 01:53
|
De bedste hilsner Simon
Atlas Cables
|
 |
-C5-
Guld medlem
|
Sendt: 26-December-2007 kl. 09:50 |
Asklepios skrev:
Kan sagtens være at effekttabet er større... Jeg sammenligner bare de test jeg har læst af andre recievere, ikke nogle af onkyo. Men f.eks. Denon 3808 og Yamaha 3800/1800.  De opgiver vel bare det de syntes ser bedst ud på papiret, og ift. deres etik og moral!  |
De rafler nok ikke ligefrem om hvilken effekt de skal skrive i specifikationerne.
|
|
 |
MortenKBH
Guld medlem
Oprettet: 06-December-2006
Point: 751
|
Sendt: 26-December-2007 kl. 19:19 |
Vil 805'eren spille trusserne af min kæreste ??
Nægter at tro den skulle være mindre stærk en Denon 2808 -
Skal parres med enten B&W eller Monitor audio.
Redigeret af MortenKBH - 26-December-2007 kl. 19:29
|
Panasonic TX-P50ST50
Panasonic dvd S53
NAD 356 BEE med indbygget DAC
Sonos Connect
B&W DM685
|
 |
CSN Teknik
Guld medlem
Branchemedlem
Oprettet: 20-Februar-2007
Point: 1091
|
Sendt: 26-December-2007 kl. 20:58 |
ANg. effekt og Onkyo, så kan jeg sige, jeg har solgt en Onkyo 905 til en kunde der i forvejen havde det amerikanske high-end mærke Sunfire, et setup med seperat processor og efektforstærker på 5 x 400watt. ved 8 ohm. han havde Dali Helicon højtalere, altså nogle højtalere der elsker massere af effekt. De spiller bedre jo mere de får. Han skiftede til Onkyo 905 og den gjorde det bedre end hans Sunfire setup til 70.000kr. både i stereo og surround.  Så hvor mange watt den er på glem det    LYT LYT LYT det bliver dt bedste råd I nogensinde kan få, find en hifi pusher der lader jer låne en med hjem og teste.
|
Mvh.Christian
CSN Teknik
Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
|
 |
Asklepios
Guld medlem
|
Sendt: 27-December-2007 kl. 03:02 |
MortenKBH skrev:
Vil 805'eren spille trusserne af min kæreste ??
Nægter at tro den skulle være mindre stærk en Denon 2808 -
Skal parres med enten B&W eller Monitor audio.
| Min kan virkelig sende power til mine B&W, det er en super match de to syntes jeg. Og herhjemme bliver alt flået af, når man hæver volumen!!  MVH
|
De bedste hilsner Simon
Atlas Cables
|
 |
MortenKBH
Guld medlem
Oprettet: 06-December-2006
Point: 751
|
Sendt: 27-December-2007 kl. 20:49 |
he he Simon din lille grizzebazz - nu er Onkyo 605 solgt - nyt legetøj skal bestilles. Regner umiddelbart med det blir en 805.
Der er pludselig så tomt i stuen 
|
Panasonic TX-P50ST50
Panasonic dvd S53
NAD 356 BEE med indbygget DAC
Sonos Connect
B&W DM685
|
 |