Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
moose
Bruger
Oprettet: 24-Marts-2007
Status: Offline
Point: 128
|
Sendt: 20-April-2007 kl. 11:22 |
Jeg har da både satelit og antenne på taget. Hvis vi kun havde satelit, ville vi skulle se det samme i hele huset samtidig. Det her giver lidt mere fleksibilitet.
Jeg bor i Københavns Kommune og har ikke kabel-TV i gaden. Jeg har familie flere andre steder i Storkøbenhavn, der heller ikke muligheden. Så det er altså ikke kun tyndt befolkede områder, der ikke har kabel-TV.
|
 |
miri
Guld medlem
Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Point: 2066
|
Sendt: 20-April-2007 kl. 11:23 |
Kandersen skrev:
Så tilbage er kun dem der udelukkende benytter det luftbårne analoge net i dag. De kan helt klart få bedre billede ud af DVB-T, men min opfattelse er, at langt de fleste vælger at leve med det de ser i dag, ihvertfald indtil der kommer flere kanaler på DVB-T.
|
DR vurderer, at der i dag (efter 1 år med dvb-t) er solgt 300.000 - 400.000 dvb-t modtagere - så der er nogle danskere, der har valgt dvbt -på trods af, at det kun er de samme kanaler som på analog antenne......
|
miri
|
 |
lrev på jobbet
Guld medlem
Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
|
Sendt: 20-April-2007 kl. 11:42 |
Hvis man som jeg har parabol på eget tag-og gerne ser tv2-hvad har jeg da af andre muligheder for det end via egen antenne??
Jeg tror nu ikke at "vi" er så få endda!
Og.....JO.......jeg ser MEGET tv2
lrev
|
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
|
 |
Bruger udmeldt 9
--
Oprettet: 30-November-2005
Point: 2048
|
Sendt: 20-April-2007 kl. 11:54 |
moose skrev:
Jeg bor i Københavns Kommune og har ikke kabel-TV i gaden. Jeg har familie flere andre steder i Storkøbenhavn, der heller ikke muligheden. Så det er altså ikke kun tyndt befolkede områder, der ikke har kabel-TV. |
Det var pokkers...har I så også gammeldags lokum i gården?
|
 |
moose
Bruger
Oprettet: 24-Marts-2007
Point: 128
|
Sendt: 20-April-2007 kl. 12:29 |

Bor i hus, så vi må grave et hul
Redigeret af moose - 20-April-2007 kl. 12:29
|
 |
nextgeneration
Pause fra forummet
Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
|
Sendt: 20-April-2007 kl. 13:16 |
DVB-T er helt sikkert fremtiden - svenskerne har allerede vist vejen frem med www.boxer.se , erstatning for kabel og sattelit TV. DVB-T er enormt praktisk, kan modtages med en alm UHF stueantenne. Har selv DVB-T og Canaldigital - problemet med Canaldigital er at man skal købe extra boxe hvis man også skal se i soveværelset, børneværelset etc. + extra coax kabel, flere hoveder på parabolen etc. - ret besværligt. Med kabel og sattelitTV, kan man kun modtage udbyderens pakker, ikke svenske eller tyske kanaler, eller de danske frie DVB-T kanaler som helt sikkrt kommer i fremtiden. Den dag TV-et ryger ind i soverværelset eller spisestuen, er en indbygget digitatuner ret handy Og så bemærker man lige at den europæiske standard for DVB-T er 720p - samt at sport på kabel og satelit primært vil blive sendt i 720p pga dette format er bedre til at vise sport fremfor 1080i ( pixelleringer ) ...
Redigeret af nextgeneration - 20-April-2007 kl. 13:21
|
Panasonic 50PX600E Plasma TV
|
 |
individuel
Junior bruger
Oprettet: 04-Marts-2006
Point: 41
|
Sendt: 20-April-2007 kl. 13:24 |
Jeg bor også i Københavns Kommune (i Emdrup i NV) og også her mener TDC at der er for tyndt befolket  til at de vil grave kabelTV ned.  ...Så jeg glæder mig også til jeg får råd til et TV med indbygget DVB-T
|
Mvh.
Martin
|
 |
miri
Guld medlem
Oprettet: 21-August-2006
Point: 2066
|
Sendt: 20-April-2007 kl. 14:02 |
nextgeneration skrev:
Og så bemærker man lige at den europæiske standard for DVB-T er 720p - samt at sport på kabel og satelit primært vil blive sendt i 720p pga dette format er bedre til at vise sport fremfor 1080i ( pixelleringer ) ... |
Alle europæiske broadcastere på dvb-t sender i dag 576i (forsøg ikke medregnet). Hvor har du fra, at den europæiske standard er fastsat til 720p?
|
miri
|
 |
Anden4220
Super bruger
Oprettet: 24-November-2006
Point: 290
|
Sendt: 20-April-2007 kl. 14:33 |
Vent til svenske Boxer for rollen som Gatekeeper, håber at det så bliver de samme priser som i sverige (ca. 138 svk for 29 kanaler!)
|
Panasonic TH37PX80 Sony surround Apple Airport express Triax C-HD415CX Playstation 3
|
 |
moli
Bruger
Oprettet: 16-Marts-2006
Point: 53
|
Sendt: 20-April-2007 kl. 14:54 |
Vent til Svenske Boxer finder ud af hvor høj en pris de kan tage for varen, så blvier prisen den samme som du betaler for kabeltv.
Det er jo ikke just fordi Tele2 kører med Svenske bredbåndspriser her i landet, selvom Tele2 er svensk.
Morten
|
Morten L
HTPC: Antec Fusion / ASUS DVBviewer /
Display: TH 37PX70
Squeezebox'es / Vortexbox
|
 |
Bruger udmeldt 9
--
Oprettet: 30-November-2005
Point: 2048
|
Sendt: 20-April-2007 kl. 14:54 |
miri skrev:
Alle europæiske broadcastere på dvb-t sender i dag 576i (forsøg ikke medregnet). Hvor har du fra, at den europæiske standard er fastsat til 720p? |
Han tænkte nok på HD-standarden i Europa...
|
 |
nextgeneration
Pause fra forummet
Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
|
Sendt: 20-April-2007 kl. 17:37 |
Non-Desperado skrev:
miri skrev:
Alle europæiske broadcastere på dvb-t sender i dag 576i (forsøg ikke medregnet). Hvor har du fra, at den europæiske standard er fastsat til 720p? |
Han tænkte nok på HD-standarden i Europa... |
Tak for tilføjelsen - dette var underforstået ... Glæder mig helt vildt til at se DVB-T i 720p - kommer til at stå flot på den "gamle" pana. Har hørt at SVR af og til sender prøveprogrammer i HD, men om det er i 720p vides ikke.
|
Panasonic 50PX600E Plasma TV
|
 |