|
|
Besvar ![]() |
Side <1 4567> |
Forfatter | |||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8685 |
![]() |
||
Så er det jo heldigt, at kabeltv ikke sendes som IP trafik ![]() |
|||
![]() |
|||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9446 |
![]() |
||
Her kan jeg ikke give dig ret. Jeg mener man snakker om 16mbit for en HD kanal. Man regner desuden med at den kan komprimeres ydeligere... Husk også på at der oftest ligger flere kobbertråde som kan udnyttes. Hvis der ligger 2 par, så er du oppe på 200mbit. Jeg ved der er operatører (ikke DK) som graver både kobber og fiber ned. Fiberet er til senere brug da det er for dyrt at udnytte. Ja fiber er godt, men dyrt især når folk ikke har et realt behov for denne høje båndbredde. |
|||
![]() |
|||
dtm_67 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 17 |
![]() |
||
O.k. ja, jeg følger for dårligt med! Stofa har også over i hvert fald 600.000 ser jeg. Beklager. |
|||
![]() |
|||
nextgeneration ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 16-September-2006 Status: Offline Point: 1052 |
![]() |
||
Ved bare at dengang vi havde kabelTV, uden selector, var der problemer hvis man skulle se to forskellige programmer på samme tid i huset ...
|
|||
Panasonic 50PX600E Plasma TV
|
|||
![]() |
|||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8685 |
![]() |
||
Undskyld mig, men hvilken form for kabeltv var det?
Jeg har haft kabeltv siden midt 80'erne (boede i den første hele by der blev tilsluttet hybridnettet, som det hed dengang), og kanalerne blev lige som nu leveret analogt, og derfor har der aldrig været et problem med at se to forskellige kanaler på to tv. Det lyder mere som om I på tv 2 så output fra tv 1. |
|||
![]() |
|||
nextgeneration ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 16-September-2006 Status: Offline Point: 1052 |
![]() |
||
TDC - og det var sidste sommer ...
|
|||
Panasonic 50PX600E Plasma TV
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Det at I ikke kunne se på to tv har intet med kabeltv at gøre - det må være
jeres kabling. |
|||
![]() |
|||
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() |
||
Nå på DEN måde. Signalerne i det analoge system blev skruet så meget ned, for undgå forstyrrelser "Kanalerne Imellem". Så især hvis ens nå ja, måske hjemmestrikkede kabler var lidt eller meget utætte blev problemerne næsten inviterede. Disse svage signaler kunne så forstyrres af andre Tv/Video indenfor de enkelte tilsluttede "Husstande". Dette løses jo bestemt via Selectoren, UG med kryssss og slange Redigeret af moho - 24-April-2007 kl. 13:10 |
|||
![]() |
|||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
||
Nu roder du desværre nogle ting sammen. 1. Hvor mange kobbertråde har du på kabeltv nettet? 2. Pt sidder jeg og tester DVBviewer sammen med FloppyDTV på en htpc. jvf. DVBviewer så suger floppydtv godt og vel 22mbit, når jeg eksemplevis ser Discovery HD eller C+ HD kanalen. (Det er altså streamningen som siger 22mbit). 3. Fiber er uden tvivl dyrt, men ikke desto mindre er de kørt i stilling flere steder, ogh der udvides kraftigt. For forbrugeren vil jeg nu vove at påstå, at det er væsentligt billigere. Prøv lige at find et tilsvarende alternativ til den hastighed og pris i et kobber/kabel net? Du har helt ret i, at fiber er dyrt. Det skyldes udelukkende etableringsomkostningerne. Men når det først ligger der, så er der næsten ingen grænser for, hvad du kan modtage. Jeg kom lige til at kigge på en af de leverandører til Seas nve.. De har åbentbart fået nye produkter. Se bla. her: Man føler sig lige pludselig total ånsvag at sidde og give godt 600,- om måneden for en 4mbit/1mbit forbindelse Etablerings omkostningerner hos Seas Nve ligger mellem 2000,- til 3000,-.
Redigeret af Kandersen - 24-April-2007 kl. 17:09 |
|||
![]() |
|||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9446 |
![]() |
||
Hej Nu tænkte jeg ikke på kabel-tv nettet, da jeg ikke ved hvordan det er bygget. Men det almindelige telefon kobber net hvor der oftest ligger 2 par. Jeg har dog ikke selv målt på datamængden, men kan huske jeg engang læste at det ca var 16mbit som skulle bruges. Jeg tror gerne på at fiber er dyrt pga etableringsomkostningerne, det er jo netop de omkostninger som er minimale ved det allerede eksisterende net. Ja muligvis er fiber billigere for forbrugerne, men mon ikke det vender. Fiber selvskaberne kan jo ikke sætte prisen ned uden at det gør ondt. Det har jeg på fornemmelsen at dem som kører over kobberet sagtens kan |
|||
![]() |
|||
individuel ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 04-Marts-2006 Status: Offline Point: 41 |
![]() |
||
NB: Hos Fullrate koster en 20Mbit forbindelse 399,- så mon ikke TDC og de andres priser efterhånden også vil komme derned ad? Fullrate vil i løbet af 2007 dække 79% af Danmark.... |
|||
Mvh.
Martin |
|||
![]() |
|||
JimmyS ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 168 |
![]() |
||
Synes i burde flytte debat om ikke dvb-t til anden tråd....
Der er gået kabel det ;-)
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 4567> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |