|
Hvad skal vi vælge til at afspille vores musik? |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | ||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19519 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
DLS R50 er lille, har du ikke plads til sådanne så køber du bare dem du syntes er pænest. Jeg har selv boet i en 2,5 værelses pensionistbolig på 48 m2, hvor der var plads til Dali 4b gulvhøjttalere - uden problemer.
Klaus |
||
andtoxnie
Junior bruger Oprettet: 18-November-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 23 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg synes heller ikke en løsning med en pc er optimal, men når nu man alligevel snart skal have købt sig en tablet (glæder mig til Nexus 10 kommer til DK!), og man har en smartphone, så synes jeg det er en ret attraktiv måde at behandle sin musik på. Ville MEGET gerne have de der Bose v35 du skriver om, men så bliver det sku svært at holde sig inden for de 8.000 kroner:( Mvh Anders
|
||
tipsen
Guld medlem Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Er de foreslåede Scandyna-højttalere for store!? |
||
andtoxnie
Junior bruger Oprettet: 18-November-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 23 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg er nok mest til at gemme det hele lidt væk og så styre det via en tablet. De højtalere du foreslår er - ja, jeg ved jeg er besværlig - for store. Så lidt på dem der hed micro... De er nok bedre i størrelsen. Men, designet er godt nok ikke lige mig:( Mvh Anders
|
||
tipsen
Guld medlem Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
Steffen32
Guld medlem Oprettet: 26-Juli-2006 Sted: Hadsten Denmark Status: Offline Point: 771 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Køb en Ipad 32 eller 64 gb wifi model. Evt. en ældre brugt og en Apple expres airplay enhed som du kan sætte til din forstærker. Det er ok at ønske små højtalere, hvis der er designmæssige hensyn. Du kan også overveje en Libratone højtaler - feks. Link - Så kan Ipad bruges som primær lydafspiller, mens du kan bruge en bærebar som sekunder afspiller. Den kan også afspille via airplay, hvis du har Itunes installeret på den.
|
||
tipsen
Funktioner
Tak(0)
|
|
Et relevant spørgsmål er også om du bare ønsker at spille din musik ét sted eller om du ønsker mulighed for at spille din musik flere steder i huset/lejligheden - og om der også skal være mulighed for at synkronisere musikken, hvis det er flere steder.
|
||
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3792 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Desværre er disse højtalere også for store. Vi har kun ca. 2,20 m til loftet og vi har ingen reoler i vores stue. Vi bliver NØDT til at have meget små højtalere hængt op på væggen eller i loftet. Der er ingen af os der er "lyd-feinschmeckere", så vi kan nok godt nøjes med en "ok" lyd. Jeg har 2,32 m.til loftet, og her er fint plads til højttalere højere end 1 meter. Og tænk, de skal ikke engang klemmes ind på plads En reolhøjttaler kræver ikke en reol til placeringen, blot en indikation på, at de fysiske mål er små. Hæng dem på væggen med beslag, monter små hylder og stil dem der. Mulighederne er utallige, selv ned fra loftet kan de hænges. Redigeret af JeTex - 10-November-2012 kl. 14:13 |
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
andtoxnie
Funktioner
Tak(0)
|
|
Der er bare et lille problem der... Jeg er en af dem der korser sig over at folk himler så meget op over de forskellige I-produkter. Jeg ville blive mobbet i mange år frem i tiden hvis jeg købte sådan et produkt. Men lige så snart den kan købet i DK kommer der en Nexus 10'er ind i mit hjem:) Højtaleren ser egentlig ret godt ud (synes ikke lige jeg kan finde målene på den), men vil den kunne bruges i det andet setup? MVh Anders
|
||
andtoxnie
Funktioner
Tak(0)
|
|
I første omgang skal det egentlig bare være i stuen. Men jeg kan godt forestille mig at jeg får lyst til senere at få det ud i et eller to rum mere. Mvh Anders
|
||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg håber du er klar over at højttalere i den størrelse kræver en subwoofer.
|
||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Umiddelbart mangler der en forstærker i dét forslag...
|
||
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |