recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad skal vi vælge til at afspille vores musik?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad skal vi vælge til at afspille vores musik?

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2012 kl. 15:43
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Synology NAS (DS-112) med 2TB HDD (ca. 2.100kr) (evt. 2-bay afhængig af pladsbehov)
Squeezebox Classic (brugt) - 500kr (eks på dette forum)
2 stk Scandyna MiniPod - 4000kr (højttalere hos Hifiklubben)

Umiddelbart mangler der en forstærker i dét forslag...
Korrekt, man trådstarter skriver at der i forvejen er et anlæg, så jeg antager at det inkluderer en forstærker/receiver.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2012 kl. 15:48
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Korrekt, man trådstarter skriver at der i forvejen er et anlæg, så jeg antager at det inkluderer en forstærker/receiver.

EDIT: Jeg skal på læsekursus, du har naturligvis ret.

Redigeret af Otto J - 10-November-2012 kl. 15:49
Til top
Slabb Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-April-2009
Sted: Denmark
Point: 170
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Slabb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2012 kl. 19:40
Hvad med et Spotifyabonnement? Så kommer man hurtig uden om NAS og Sonos/Squeezebox.
Jeg har lige købt et par B&O C100 til min vaskekælder, som jeg supplerer med en sub. Det fungerer rigtig godt. Man kan også få dem mindre. Så hedder de C50.
Denon avr 2310, Front: Dali 400, center og surround: Dali 104, PS3 fat 40gb, Toshiba HD-DVD, WDTV Live, Sanyo z5
Til top
act_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Maj-2007
Point: 233
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér act_dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2012 kl. 14:07
Lyder mest af alt som om du har brug for et sæt billige PC-højttalere - i den størrelse får du ikke bedre lyd end de kan levere? Og så evt. en brugt Airport Express (jaja du kan ikke lide Apple, men det er nu den billigste måde at sende trådløs musik uden NAS mv.)

Ville ikke spilde 8000kr, hvis det var for at få et par mikrosatelitter uden subwoofer til at spille! Du ville være bedre tjent med en ghettoblaster der kan pakkes væk i så fald.

Til top
andtoxnie Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-November-2010
Sted: Danmark
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andtoxnie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2012 kl. 17:36
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af andtoxnie andtoxnie skrev:

De højtalere du foreslår er - ja, jeg ved jeg er besværlig - for store. Så lidt på dem der hed micro... De er nok bedre i størrelsen. 

Jeg håber du er klar over at højttalere i den størrelse kræver en subwoofer.

Ja, det ved jeg, men kan den ikke stå å¨gulvet under et tv-møbel eller en sofa?

Mvh
Anders
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andtoxnie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2012 kl. 17:43
Oprindeligt skrevet af Slabb Slabb skrev:

Hvad med et Spotifyabonnement? Så kommer man hurtig uden om NAS og Sonos/Squeezebox.
Jeg har lige købt et par B&O C100 til min vaskekælder, som jeg supplerer med en sub. Det fungerer rigtig godt. Man kan også få dem mindre. Så hedder de C50.

Men med et Spotifyabonnement så skal man vel have en computer eller sin tablet connected til sin forstærker hele tiden?

Kan ikke finde hverken C100 eller C50 ved en søgning. Hedder de mere end det?

MVh
Anders
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andtoxnie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2012 kl. 17:48
Oprindeligt skrevet af act_dk act_dk skrev:

Lyder mest af alt som om du har brug for et sæt billige PC-højttalere - i den størrelse får du ikke bedre lyd end de kan levere? Og så evt. en brugt Airport Express (jaja du kan ikke lide Apple, men det er nu den billigste måde at sende trådløs musik uden NAS mv.)

Ville ikke spilde 8000kr, hvis det var for at få et par mikrosatelitter uden subwoofer til at spille! Du ville være bedre tjent med en ghettoblaster der kan pakkes væk i så fald.

Jeg har hele tiden regnet med at det vil kræve en subwoofer hvis jeg skulle have små sattelithøjtalere. Kan godt være det ser ud til at jeg må få anskaffet mig et par almindelige højtalere (og så bare sætte noget gul tape på kanten så ikke jeg rammer hovedet ind i dem hele tiden;) )

Mvh
Anders
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2012 kl. 19:10

Ja, det ved jeg, men kan den ikke stå å¨gulvet under et tv-møbel eller en sofa?

Jo, hvis du er ligeglad med lyden.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2012 kl. 19:11

Kan ikke finde hverken C100 eller C50 ved en søgning. Hedder de mere end det?

Beovox.

Klaus
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2012 kl. 19:12

Kan godt være det ser ud til at jeg må få anskaffet mig et par almindelige højtalere (og så bare sætte noget gul tape på kanten så ikke jeg rammer hovedet ind i dem hele tiden;) )

Er du over 2 meter høj og går rundt inde langs væggen hele tiden?

Klaus
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andtoxnie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2012 kl. 08:39
Hej

Jeg blev en del klogere af jeres hjælp, men også en del mere forvirret.
Jeg tror jeg må indse at jeg ikke får de der små højtalere som jeg gerne ville have. Men at jeg må gå efter nogle som der først blev linket til.

og med hensyn til hvor min musik skal ligge.
Efter jeg har kigget lidt på jeres forslag og selv ledt lidt videre, er jeg nu begyndt at overveje en HTPC.
Jeg har nemlig fundet ud af at jeg også gerne vil have en pc tilsluttet mit tv så jeg kan se f.eks. DR og Viaplay via fjernsynet.
Og det kan man vist ikke via en NAS?

MANGE tak for jeres hjælp:)
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu