|
Hvad skal vælges? Vios/Yousee el Fastspeed/Allente |
Besvar |
Forfatter | |
khansen
Guld medlem Oprettet: 11-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 637 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 28-Oktober-2022 kl. 19:10 |
Vil gerne have høj billede og lydkvalitet, men hvad vælger man??
Er vild meget i vildrede da min erfaring tidligere har været at den bedste kvalitet kom via tv-boks fra cox-kabel og IKKE via internet app., men måske er teknologien blevet bedre bedre i takt med at hastigheden er blevet høj (har fiber 1000)?? Ved. feks. at Stofa er på vej med en opdat. app. og ville udfase deres MEGA ustabile tv-boks meget snart
Hjælp søges derfor:
1: Er høj billedekvalitet og lyd (jeg køre det over et Denon surround anlæg) bedst via tv-boks med Cox-kabel eller via nettet på en app på f.eks. appel tv?
2: Er der nogen som ved hvad for en af de 2 mulige leverandører (Fastspeed og Vios/TDC) som levere bedste billede og lyd kvalitet?
Tak på forhånd for hjælpen....
Redigeret af khansen - 30-Oktober-2022 kl. 17:36 |
|
khansen
Guld medlem Oprettet: 11-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 637 |
Funktioner
Tak(0)
|
slet ikke nogen som kan hjælpe?
|
|
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4580 |
Funktioner
Tak(0)
|
Er det tv-kanaler du søger? Eller film, serier og lignende?
Hvis det er flow-tv-kanaler, så får man overordnet bedste kvalitet på tværs af kanalerne via kabel-tv og lignende. Dog er der undtagelser idet f.eks. DR kun leverer 1080p via streaming på DRTV. Og 4K fra DR og TV 2 Play kan også kun streames. Hvis det er til film og serier, så får du langt bedre billedkvalitet og lydkvalitet via streaming.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
khansen
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for info.
Mit problem er at Stofa ikke mere må levere via mit cox kabel pga Århus anneforening har opsagt dem. I stedet har de valgt at jeg kun kan få nogen få kanaler i cox kablet og resten via stream (Yousee). Så jeg står og skal vælge ny tv leverandør og aner ikke hvem som levere bedste kvalitet i billede og lyd via deres app? Har fastspeed, Yousee og Fibia at vælge imellem men ingen af er via cox kabel men kun stream/web app Nogen som har erfaring indenfor dette? Det er bare en så træls situation de har sat os i.
Redigeret af khansen - 15-November-2022 kl. 08:13 |
|
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4580 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har erfaring med de fleste af dem, men jeg er stadig ikke helt med på, hvad du søger. Er det de store tv-kanaler fra DR og TV2 og intet andet? Eller ser du også sport?
Du behøver jo ikke at vælge en tv-distributør hvis du f.eks. kun ser DR og TV 2 plus nogle film og serier i ny og næ. Her er en oversigt over den kvalitet, som de forskellige streamingtjenester leverer i: https://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?p=277294#p277294
Redigeret af Rasmus Larsen - 15-November-2022 kl. 10:58 |
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
bubbleboy
Guld medlem Oprettet: 15-Juni-2013 Status: Offline Point: 775 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du kan ikke bygge oven på grundpakken. Skal du have flere kanaler fra Yousee, skal du overgå til Play, som er ren streaming. Du mister herved grundpakkens dvb-c-signal.
|
|
Flippo
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1414 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du er i Århus Antenneforening, har du vel mulighed for at få fiber fra WAOO?
I så fald er den mulighed at foretrække! Mega stabilt, gode TV-pakker. Du får kanalerne ind via fiber, men der er coax udgang på fiberboksen. |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |