recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad skal vælges? Vios/Yousee el Fastspeed/Allente
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad skal vælges? Vios/Yousee el Fastspeed/Allente

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
khansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 637
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér khansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvad skal vælges? Vios/Yousee el Fastspeed/Allente
    Sendt: 28-Oktober-2022 kl. 19:10
Vil gerne have høj billede og lydkvalitet, men hvad vælger man?? Er vild meget i vildrede da min erfaring tidligere har været at den bedste kvalitet kom via tv-boks fra cox-kabel og IKKE via internet app., men måske er teknologien blevet bedre bedre i takt med at hastigheden er blevet høj (har fiber 1000)?? Ved. feks. at Stofa er på vej med en opdat. app. og ville udfase deres MEGA ustabile tv-boks meget snart Hjælp søges derfor: 1: Er høj billedekvalitet og lyd (jeg køre det over et Denon surround anlæg) bedst via tv-boks med Cox-kabel eller via nettet på en app på f.eks. appel tv? 2: Er der nogen som ved hvad for en af de 2 mulige leverandører (Fastspeed og Vios/TDC) som levere bedste billede og lyd kvalitet? Tak på forhånd for hjælpen....

Redigeret af khansen - 30-Oktober-2022 kl. 17:36
Til top
khansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 637
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér khansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2022 kl. 23:46
slet ikke nogen som kan hjælpe? Cry

Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2022 kl. 06:15
Er det tv-kanaler du søger? Eller film, serier og lignende?

Hvis det er flow-tv-kanaler, så får man overordnet bedste kvalitet på tværs af kanalerne via kabel-tv og lignende. Dog er der undtagelser idet f.eks. DR kun leverer 1080p via streaming på DRTV. Og 4K fra DR og TV 2 Play kan også kun streames.

Hvis det er til film og serier, så får du langt bedre billedkvalitet og lydkvalitet via streaming.
Til top
khansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 637
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér khansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2022 kl. 08:12
Tak for info. 

Mit problem er at Stofa ikke mere må levere via mit cox kabel pga Århus anneforening har opsagt dem. I stedet har de valgt at jeg kun kan få nogen få kanaler i cox kablet og resten via stream (Yousee). Så jeg står og skal vælge ny tv leverandør og aner ikke hvem som levere bedste kvalitet i billede og lyd via deres app? 
Har fastspeed, Yousee og Fibia at vælge imellem men ingen af er via cox kabel men kun stream/web app

Nogen som har erfaring indenfor dette?

Det er bare en så træls situation de har sat os i. 


Redigeret af khansen - 15-November-2022 kl. 08:13
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2022 kl. 08:27
Jeg har erfaring med de fleste af dem, men jeg er stadig ikke helt med på, hvad du søger. Er det de store tv-kanaler fra DR og TV2 og intet andet? Eller ser du også sport?

Du behøver jo ikke at vælge en tv-distributør hvis du f.eks. kun ser DR og TV 2 plus nogle film og serier i ny og næ.

Her er en oversigt over den kvalitet, som de forskellige streamingtjenester leverer i: https://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?p=277294#p277294


Redigeret af Rasmus Larsen - 15-November-2022 kl. 10:58
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2022 kl. 10:26
Oprindeligt skrevet af khansen khansen skrev:

I stedet har de valgt at jeg kun kan få nogen få kanaler i cox kablet og resten via stream (Yousee).


Du kan ikke bygge oven på grundpakken. Skal du have flere kanaler fra Yousee, skal du overgå til Play, som er ren streaming. Du mister herved grundpakkens dvb-c-signal.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2022 kl. 11:24
Hvis du er i Århus Antenneforening, har du vel mulighed for at få fiber fra WAOO?
I så fald er den mulighed at foretrække! Mega stabilt, gode TV-pakker. Du får kanalerne ind via fiber, men der er coax udgang på fiberboksen.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu