recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad type videobånd er dette?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad type videobånd er dette?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Indy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Indy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvad type videobånd er dette?
    Sendt: 29-Maj-2014 kl. 20:03
Jeg har en hel række videbånd fra et gammelt videkamera fra 90'erne som skal overspilles til computer.

Men jeg er meget i tvivl om hvad bånd det er.

På kameraet står:
Samsung VP-A 12, 32xDIGIZ

På kassetten står der noget som:
maxell 8 mm MP 8 eller TDK 8 MM E-HG 60 8


Hvad hedder det format officielt?

Er det noget man kan få en VHS-adaptor til eller skal jeg se om jeg kan genoplive det gamle kamera som sidst jeg så ikke kunne få liv i?

/Magnus
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Status: Offline
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2014 kl. 20:18
Jeg mener det er Video8 og ikke Hi8 som jeg skrev før og andre har skrevet efter mig og du kan ikke få en adaptor fra video8 til vhs.

Men prøv at høre i foto forretninger om de kan overføre til vhs.
Ellers må du få liv i dyret eller låne dig frem

Redigeret af Theilo - 29-Maj-2014 kl. 22:13
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2014 kl. 20:25
Der er tale om Video8.

Nej, du kan ikke stoppe det i en VHS-adapter. Hvis videokameraet ikke længere fungerer må du ud på brugtmarkedet og finde et andet Video8/Hi8 kamera eller afspiller eller finde nogen, der vil overspille båndene for dig.

Tilfældig google-søgning: http://www.videotildvd.dk/video8-hi8-digital8-minidv.html

Søg efter "Hi8" på dba.dk. Kameraerne er ikke helt gratis, selv om de burde være det nutildags. Sælgerne ved jo nok hvorfor folk stadig er interesserede i dem. Eller også kan de ikke slippe tanken om, hvor meget de gav for dem i sin tid. Men er der tale om mange bånd, der skal overspilles, er det måske stadig den billigste løsning hvis man selv har tid og lyst til at stå for overspilningen.
Til top
jackyl Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jackyl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2014 kl. 20:30
allan

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2014 kl. 20:51

Du skal være sikker på om det er Hi8 eller bare V8, da et V8 kamera ikke kan bruges til Hi8.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2014 kl. 20:58
Formatet er video8.
 
Der findes adskillige firmaer der overspiller til et digitalt format.
 
 
Det var det første jeg lige stødte på ved en Google søgning.
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2014 kl. 21:01
Den lokale Photocare kan også klare opgaven: http://www.photocare.dk/overspilning_til_dvd 



Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu