recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad ville i gøre ved denne radiator?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad ville i gøre ved denne radiator?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mjmusicianmj Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-November-2012
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mjmusicianmj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvad ville i gøre ved denne radiator?
    Sendt: 12-Marts-2014 kl. 22:32
Ja, den er sgu nok smidt det forkerte sted. Men eftersom det er med hensigt på bedre akustik, kunne det måske gå an.

Men hvis i har nogle gode indspark, så skriv endelig. 
Jeg tænkte en bass trap på siden, men eftersom den afgiver varme er det måske ikke så smart.
Eller måske en radiatorskjuler, og så en bass trap på siden ? Confused

Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2014 kl. 08:04
Nu er jeg ikke det store akustiske geni.

Men hvilken negativ virkning skulle din radiator have?

I forhold til vinduer, tomme vægge, hårde gulve........

Det er her jeg ville tage fat i første omgang.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mjmusicianmj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2014 kl. 11:21
Tak for din respons.

Jeg kan godt se din point. Hvorom, jeg har oprettet tråd, søgt og spurgt mht. bass traps. Så det er en process jeg er i gang med :) Gulvet vil jeg nu ikke sige er "hårdt". Jeg valgte med vilje noget af det tykkeste tæppe (læs: DYRESTE), for at skåne akustikken. Det var den bedste vej jeg kunne gå på det tidspunkt. Vinduer... Ja... Det kan jeg desværre ikke rigtig gøre noget ved. Deraf mit spørgsmål mht. radiator.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19679
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2014 kl. 14:41
Tykt gardin fra loft til gulv, der kan rulles for, når musikken skal nydes. Så er både radiator og vindue "ude af ligningen. Til "hverdag" rulles gardinet helt ind i hjørnet og fungerer som "semi-basstrap".

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mjmusicianmj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2014 kl. 15:58
Det kunne faktisk være en god ide, tak Klaus !!!
Har du link eller noget specifikt gardin du tænker på?
Eftersom jeg har ens persienner hele vejen rundt i huset, så skulle det næsten være noget der kan sidde diskret. 

Mon man kunne hænge gardinerne ovenover de hvide "bjælker". Jeg skal trække mine kabler deroppe over, men mon ikke man kan få det hele til at passe med lidt finesse

Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2014 kl. 17:05
Hvorfor ikke bare påsætte kabelskjulere på gulvlisterne, i stedet for at ledningerne skal kravle op ad væggen? En kabelskjuler på væggen vil slet ikke gøre det kønnere. Så hellere leve med radiatoren, som den er.

Redigeret af turbo2 - 13-Marts-2014 kl. 18:06
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mjmusicianmj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2014 kl. 18:09
Ene og alene af den grund, at de går op igennem loftet. Ellers havde jeg naturligvis gjort det på gulvlisterne.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mjmusicianmj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2014 kl. 18:27
Kan i fortælle mig om disse umiddelbart ville egne sig? Eller skal jeg ud i noget helt specifikt fordi det er med henblik på bedre akustik?  Målmæssigt passer de perfekt
http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/00238691/
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2014 kl. 11:21
Jeg ville ikke gøre så meget ved den... Den er placeret så lavt, at den ikke rigtigt vil have en negativ effekt på akustikken.

Hjørnet bag højttaleren er derimod perfekt til en bass trap :)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu