recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad ville i vælge af kabler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvad ville i vælge af kabler

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Elledrengen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 08-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvad ville i vælge af kabler
    Sendt: 09-August-2004 kl. 01:04

Jeg har et sony 29 tommer fjernsyn - en phillips digital sat box der sender canalplus via antennen - en ny dvd optager - og en JVC super VHS video, hvad vil i anbefale af kabler scart hele vejen eller s-video kabler

 

 

Hilsen OB-fan



Redigeret af Elledrengen
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2004 kl. 17:27

Hej Elledrengen.

Der er flere indlæg her på forummet angående kabler, og hvad er bedst til hvilket brug. Men da du jo er ny her på forummet, så skal jeg da lige fortælle dig lidt om det.

Den bedste forbindelse til TV fra Satbox er RGB, den bedste til HDD/DVD er RGB, og til din video da den jo er S-Video, så er det S-Video som du skal anvende til den. Du har jo to Scartindgange på dit TV, den ene har Composite & RGB, den anden har Composite & S-Video, så S-Video til S-Video. Alt afhængi hvordan din satbox er indrettet har du måske gennemsløjfning til din Recorder, hvis ikke skal du bruge en omskifterbox til at forbinde Satbox  ( husk at vælge RGB out i opsætningen på Satbox & ligeledes på Recorderen) til indgangen med RGB. På Satboxen skulle der være en udgang (Scart) til optagelse på Recorderen, hvis denne udgang har RGB så vælg det, og Vælg RGB som input på Recorder. Denne ingang hedder muligvis L1.

Skal du bruge en omskifter så kan det f.eks. være en Aurora TC-30, den fås bl.a hos Fona til Ca. 500 Kr. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu