recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad ville i vælge ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad ville i vælge ?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
BrianSPC Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Marts-2010
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BrianSPC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvad ville i vælge ?
    Sendt: 08-Januar-2014 kl. 21:39
Har brug for et velspillende og ikke mindst brugervenligt lydsystem til min TV, det skal bruges til TV, Film, Musik.  Jeg er selv stor lydnørd, men dette anlæg skal kunne betjenes af fruen også, gerne med TV fjerbetjeningen.

Mit budget er ca. max. 6000kr.

Har set på disse forskellige løsninger, jeg kan rigtig godt lide Sonos, men er der lyd nok i Playbar eller er Subén en MUST ?  Denon sættet giver klart flest muligheder og tror også det lyder bedst, men det kræver lidt mere af brugeren desværre.
Tilfældigvis faldt jeg over Philips og Yamaha soundbar, disse er vældig rost på nettet, men kender nogle af jer til hvordan de lyder ?

Denon AVT-X1000 + Boston Acoustics XS 5.1SE

Sonos Playbar

Sonos Connect AMP + 2 stk. Dali Zensor 1

Philips Fidelio HTL9100 Soundbar - http://www.whathifi.com/review/philips-htl9100

Hvilken løsning synes er bedst ? De eneste der har DTS HD er Yamaha og Denon, mem måske man bare skulle vælge et godt stereo setup med Connect AMP og Zensor 1 ??

Redigeret af BrianSPC - 08-Januar-2014 kl. 21:40
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7254
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2014 kl. 22:06
Mit valg er Sonos playbar. Og spar sammen til subben.

Nem betjening den lærer den orginale remote

Dts hd i en soundbar kan jeg ikke se man skulle have brug for.

Connect amp er ikke en super løsning sammen med tv da der kommer lidt forsinkelse på lyden

Redigeret af hansie - 08-Januar-2014 kl. 22:07
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BrianSPC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2014 kl. 22:33
Hvis der nu kun en DTS-HD Master lydspor på Blueray filmen, så spiller Playbaren vel ikke ?  for den kan vel ikke omkode det til DD 5.1 ?

Hvis man sætter sin Blueray afspiller til PCM, så er det vel kun et stereo signal der kommer ud, og det lyder vel ikke nær så godt på Playbaren iforhold til DD 5.1 ? eller er der ikke nogen hørbar forskel pga. den alligevel simulere det hele uanset lyd format.

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2014 kl. 22:47
Der er altid alm DTS eller Dolby Digital lydspor på BD
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BrianSPC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2014 kl. 08:59
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Mange af mine Blueray film har kun DTS-Master HD på engelsk desværre, der er dog også alm DTS og nogle DD 5.1, men det er kun på andre sprog såsom, Tysk, Spansk Fransk.

Testede lige disse 3 film, Hobitten, Ringernes Herre, Cowboys & Aliens.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BrianSPC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2014 kl. 09:09
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Mit valg er Sonos playbar. Og spar sammen til subben.

Nem betjening den lærer den orginale remote

Dts hd i en soundbar kan jeg ikke se man skulle have brug for.

Connect amp er ikke en super løsning sammen med tv da der kommer lidt forsinkelse på lyden

Købte en Playbar igår Wink  lækkert typisk Sonos produkt. Lyden er bedre end jeg havde renget med, hvilket jo er positivt. Der er mere bas end jeg faktisk troede var muligt, og den kan jo spille vanvittigt højt den lille fætter Big smile.

En kæmpe øv, er dog at der er tydelig forskel på om den bliver fødet med DD 5.1 eller Stereo. Stereo har slet ikke samme fylde og dynamik som med DD 5.1, selvom den bare simulere hele lyden selvfølgelig. Mit TV kan udsende både DD 5.1 og alm DTS gennem Toslink, men når jeg sætter en Blueray på med DTS master HD, så kommer der selvfølgelig kun Stereo ud til den pga. TV´et konvertere det ned til Toslink forbindelsen, og Playbaren lyder altså bare bedst når den får DD 5.1.

Det er lidt ærgeligt at lyden på den måde faktisk så er bedre på en DVD fremfor en Blueray, da DVD ofte har DD 5.1 lyd, synes godt at man kunne have smidt et DD 5.1 lydspor på alle Blueray film, men på den anden side, så er det jo nok bare Sonos som har lavet en fejl ved ikke at indbygge decoder for de nye HD lydformater, for havde de gjort det, så var denne Playbar helt fantastisk.

Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2014 kl. 09:14
Ja sonos har lavet den fejl ikke at lave den med HDMI stik, fordi TosLink/SPDIF understøtter ikke HD formater.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BrianSPC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2014 kl. 09:47
Oprindeligt skrevet af fiskerendk fiskerendk skrev:

Ja sonos har lavet den fejl ikke at lave den med HDMI stik, fordi TosLink/SPDIF understøtter ikke HD formater.

Ja, det er godt nok træls, for ellers havde den fået 10/10 stjerner fra mig. 

Ved du om man skal nulstille den, hvis man ændre dens placering fra lodret til vandret, eller juster den det løbende uden nulstilling ?   har den liggende lige nu, men overvejer at hænge den på væggen nemlig.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4475
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2014 kl. 09:57
Oprindeligt skrevet af BrianSPC BrianSPC skrev:

Mange af mine Blueray film har kun DTS-Master HD på engelsk desværre, der er dog også alm DTS og nogle DD 5.1, men det er kun på andre sprog såsom, Tysk, Spansk Fransk.

Til orientering: Et DTS-Master lydspor indeholder altid et standard DTS-lydspor. Så selvom der kun står Master HD, vil det være bagudkompatibelt.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BrianSPC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2014 kl. 10:11
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af BrianSPC BrianSPC skrev:

Til orientering: Et DTS-Master lydspor indeholder altid et standard DTS-lydspor. Så selvom der kun står Master HD, vil det være bagudkompatibelt.

Arghh super, det viste jeg ikke.  Så ville hele problemet med Sonos jo have været løst hvis bare den havde understøttet alm DTS, men så virker det jo også endnu dummere af dem at de ikke har valgt det, da de jo højst sandsynligt har været klar over det.

Nu ved jeg ikke lige om det kræver noget hardware mæssigt, men hvis ikke det gør, kan de så evt. tilføje DTS understøttelse ved en software opgradering engang ? Toslink understøtter jo alm DTS.

Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BrianSPC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2014 kl. 08:26
Har efter at lytte en del timer til min Playbar i weekenden, kommet frem til at jeg bare bliver nødtil at have et 5.1 eller 7.1 setup istedet... Playbaren lyder rigtig rigtig godt og mange vil sagtens kunne have glæde af den, men jeg som interesere mig lidt mere end gennemsnittet for god lyd, må erkende at jeg skal have nogle alm fysike højttalere istedet for en Playbar.

Så regner med at købe en Denon X2000 reciever da det ser ud til at man får en del for pengene ved den. Da pengeposen hedder max. 6500kr, så kan der enten blive til Argon 5.1 højttalersæt, evt opgraderet med nogle 6350 til fronter istedet for de 6340 der er med.  Eller jeg kunne starte med Stereo og nogle gode højttalere såsom evt. Zensor 1, Lector 2, måske Ikon 1 mk2, men så ryger budgetet desværre.

Hvad synes i ville være bedst ?    Har nogen erfaringer med Argon sættet ?
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2014 kl. 09:14
Jeg ville hoppe en tur på brugtmarkedet med det budget..!

Hvis det SKAL være nyt, så kig hos f.eks hififreaks, tapeconnection eller avconnection.
Man får efter min mening en del mere for pengene kontra hifiklubben.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu