|
|
Besvar ![]() |
Side <1234 7> |
Forfatter | ||||||
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
|||||
Jeg forstår ikke helt forargelsen. Du betaler jo ikke for min internetforbindelse - det er jo ikke fordi mit internet kommer på finansloven næste år. Du kan ikke mærke forskel på om jeg betaler 300kr for mit internet over min lønseddel eller om jeg får 300kr mindre i løn - det giver præcist det samme resultat for dig. Medarbejderbredbånd og lignende ordninger er jo en måde at gøre ens virksomhed attraktiv for medarbejdere - på samme måde som god løn og gode pensionsordninger / forsikringsdækninger.
Som helt off-topic kunne jeg godt tænke mig at høre hvor mange af dem som er utilfredse med medarbejderbredbåndsordninger, indbetaler på en pensionsordning (enten rate eller kapital). Her er det jo også skatten der betaler en større eller mindre del af dette, men vi snakker langt flere penge end en sølle bredbåndsordning. |
||||||
![]() |
||||||
mufcdk1974 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-December-2004 Status: Offline Point: 2089 |
![]() |
|||||
Jeg betaler jo fordi du får bredbånd som en del af din bruttoløn.
Medarbejderbredbånd er blevet så populært, at det er blevet en hundedyr ordning. "Medarbejderbredbånd og lignende ordninger er jo en måde at gøre ens virksomhed attraktiv for medarbejdere - på samme måde som god løn og gode pensionsordninger / forsikringsdækninger" 1. Hvis medarbejderbredbånd og andre frynsegoder bliver afskaffet, så VIL alle virksomheder store som små, offentlige som private konkurrere, om medarbejderne på lige vilkår, dvs det er lige pludselig indholdet at jobbet, + løn, + personale politikken o.lign og ikke som nu hvor der er enormt meget forskel på hvad folk får i frynsegoder afhængig af deres job. 2. Hvis frynsegoder er afgørende hvor man skal arbejde, så ville jeg som arbejdsgiver nok finde en anden medarbejder. Ja jeg indbetaler på en pensionsordning, og ja jeg mener der bør kigges på om ikke skatten betaler for meget, ligesom jeg mener der bør være en lovgivning om hvor meget banker, pensionskasser o.lign må tage i gebyr for at administrere mine penge. |
||||||
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
|
||||||
![]() |
||||||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9442 |
![]() |
|||||
|
||||||
![]() |
||||||
Darknezs ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-September-2006 Sted: Viborg, Denmark Status: Offline Point: 332 |
![]() |
|||||
Dem der har medarbejder bredbånd, er vel på arbejde nu? Så de har nok ikke stemt endnu
![]() PS Jeg betaler selv ![]() |
||||||
![]() |
||||||
mufcdk1974 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-December-2004 Status: Offline Point: 2089 |
![]() |
|||||
Kilde? Og 7% af hele den danske befolkning eller"kun" arbejdsstyrken? Redigeret af mufcdk1974 - 26-Februar-2009 kl. 12:22 |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9442 |
![]() |
|||||
|
||||||
![]() |
||||||
![]() |
|||||
Så kan dit argument vist ikke rigtig bruges ![]() |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
![]() |
|||||
|
||||||
![]() |
||||||
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
|||||
Heller ikke pension bør være en gavebod, men netop pensionsfradraget konverteres jo til skat i fremtiden - altså når pengene hæves. Samtidig er der den konsekvens, at befolkningen i højere grad har mulighed for at bevare deres forbrugsmønster og dermed bidrage til samfundsøkonomien. Normalt vil fradrag i skatten kunne begrundes i, at staten ønsker at styre forbruget i en vis retning, men når 'medarbejdergoder' bliver en industri, hvor tilbuddene er strikket sådan sammen, at de kun giver mening, når det bliver bruttoløntræk, som finansierer dem, er det ikke hensigtsmæssigt for samfundet. Her kan jeg fremdrage endnu et eksempel fra vores 'medarbejdergodekatalog': En ganske almindelig pc, som vel koster i omegnen af 6-7000 kr, vil over tre år komme til at koste 17.000. Hvem tjener de 10.000? (Hertil kommer der jo endda avancen på selve pc'en...) Medarbejderen føler naturligvis, at tilbuddet er attraktivt, men den reelle vinder er firmaet, som tilbyder ordningen. Taberen er skatteyderen i almindelighed, som intet udbytte har fået. Venligst Søren |
||||||
![]() |
||||||
![]() |
|||||
|
||||||
![]() |
||||||
![]() |
|||||
http://www.version2.dk/artikel/1593-medarbejderbredbaand-dyr -for-staten Godt nok 2 år gammel artikel, men frynsegoden er nok ikke blevet mindre populær. 1.35 milliarder, der kan godt nok væligholdes en del skoler for de penge. Redigeret af mufcdk1974 - 26-Februar-2009 kl. 13:09 |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
![]() |
|||||
Fair nok med kilden, bortset fra den internet prisen vel er blevet halveret siden hen.
Så mon ikke 1,35 mia er alt for højt sat. Det skal lige siges at jeg ikke selv har denne internet ordning, så ved ikke om den realt er noget værd for forbrugeren. |
||||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |