recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvem betaler dit internet ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvem betaler dit internet ?

 Besvar Besvar Side  <1 4567>
Afstemningsspørgsmål: Hvem betaler dit internet ?
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
126 [46.84%]
24 [8.92%]
112 [41.64%]
7 [2.60%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2009 kl. 11:09
Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Som kørende konsulent er jeg max i firmaet 5 gang pr år så uden opkomling + PC var jeg på den ....


Skattereformen kommer til at betyde, at du bliver beskattet af 5000 kr/år.

Mystisk, for hvad er det for en adfærd, man vil regulere?
Og hvad med skattestoppet? Var det ren retorik?

Hmmm, nå. Der er jo nogen, der skal finansiere afskaffelsen af mellemskatten, som - vupti - i år fik samme grænse som topskatten
Dermed en de-facto-nedsættelse af topskatten på 7½% Det er sjovt, hvor lidt der snakkes om dét
(Derfor kom jeg til at kalde det en rødvinsreform )

Venligst
Søren
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2009 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af Breddam Breddam skrev:

Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Som kørende konsulent er jeg max i firmaet 5 gang pr år så uden opkomling + PC var jeg på den ....


Skattereformen kommer til at betyde, at du bliver beskattet af 5000 kr/år.


Er det medarbejder bredbånd eller firmabetalt bredbånd som bliver beskattet med 5.000 ?
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2009 kl. 11:21
Hvis du har en hjemmearbejdsplads, bliver du også beskattet 

Venligst
Søren
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2009 kl. 11:23
Oprindeligt skrevet af Breddam Breddam skrev:

Hvis du har en hjemmearbejdsplads, bliver du også beskattet 

Venligst
Søren

Tja så må firmaet jo hoste op med lidt ekstra.

Er det en total skat på 5.000, eller er det 5000 for adsl, 5000 for telefonen og 5000 for det mobile bredbånd ?
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2009 kl. 11:28
Pas! Skattekommissionens forslag:
http://politiken.dk/tjek/digitalt/computer/article642768.ece

VKO har ingen planer om at ændre det:
http://politiken.dk/tjek/dagligliv/article656188.ece

Venligst
Søren
Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Status: Offline
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2009 kl. 15:24

øhh er det ikke at misforstå noget, at man siger at alle sammen er med til at betale for alle disse medarbejderløsninger?

det er jo ikke sådan at staten/skattevæsnet skal have penge op af lommen hver gang - de får bare mindre, når noget kan trækkes fra.

I virkeligheden ville alle disse bredbåndsløsninger mv. slet ikke eksistre i samme omfang hvis ikke disse løsninger fandtes

Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2009 kl. 15:58
Oprindeligt skrevet af Nikodk Nikodk skrev:

øhh er det ikke at misforstå noget, at man siger at alle sammen er med til at betale for alle disse medarbejderløsninger?

Jeg har ikke udtalt mig negativt om IT-løsninger som trækkes i bruttolønnen som sådan. Jeg kan se mange gode træk i, at man fra samfundets side ønsker at stimulere en opkvalificering af borgerne via skattemæssige incitamenter. Jeg har mere fokuseret på, at der er firmaer, som lukrerer på den enkeltes ønske om at få en del af kagen, hvormed de scorer den store gevinst, og borgeren scorer den lille.

Når det er sagt, så vil jeg lige anføre, at min hovedpointe i den retning er, at et træk i bruttolønnen ikke er alle beskåret, eftersom det ikke er et generelt tilbud. For de samme penge kunne man jo agere anderledes, så man fik inddraget andre grupper af befolkningen - altså gjorde ordningen bredere og frem for alt mere styret ift de mål(?), som man har fra Folketingets side.

Bruttoløntræk er jo slet og ret en (lovlig) konstruktion til skatteunddragelse.

Mit eget tidligere eksempel ville give mig 150 kr/md lige ned i foret. De 150 kr er der isoleret set kun én, der får glæde af: Mig.

Dermed mangler der 150 kr i kassen. Dem er du med til at betale, for samfundsøkonomien har selvfølgelig brug for konstante indtægter. (Hertil kommer faktisk de 940 kr, som pusheren skal have, så er vi på knap 220 kr/md)

Oprindeligt skrevet af Nikodk Nikodk skrev:

det er jo ikke sådan at staten/skattevæsnet skal have penge op af lommen hver gang - de får bare mindre, når noget kan trækkes fra.

Nej, det har du ret i, SKAT har ingen udgifter. De har kun indtægter, så at sige Summen skal være konstant, så hvis A ikke betaler længere (pga en lov), så må B jo betale mere.

Oprindeligt skrevet af Nikodk Nikodk skrev:

I virkeligheden ville alle disse bredbåndsløsninger mv. slet ikke eksistre i samme omfang hvis ikke disse løsninger fandtes

Det har også været meningen med ordningen, og jeg bifalder virkelig, at samfundet forsøger at stimulere borgerne til at benytte ny teknologi, hvis det er til gavn for os alle.

********************************

Lahan, du er trådstarteren. Du må sige til, hvis det her tager overhånd

Venligst
Søren

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2009 kl. 16:04
Oprindeligt skrevet af Breddam Breddam skrev:

Lahan, du er trådstarteren. Du må sige til, hvis det her tager overhånd

Venligst
Søren


Ingen problemer for mig at tråden er hoppet af sporet.
Jeg har fået det ud af den jeg ville.

Som alle jo ved har fiber selvskaberne svært ved at få nye kunder.
Personligt ville jeg altid stemme nej til disse fibertilbud, for hvorfor skifte og betale for internet når det alligevel er gratis (firma betalt).

Vores afstemning viser jo at ca 50% ikke betaler selv, så hvorfor skulle de være interesseret i at skifte.
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2009 kl. 16:44
Jeg har mere problemer med at et fiberselskab 

Edit: Jeg forstår din frustration. Min holdning vedrørende infrastruktur har jeg luftet et par sider tilbage, vel.

'Danmark som IT-nation' er måske en vending, vi kan huske?

Jeg kunne godt tænke mig, at man styrede den fysiske infrastruktur bedre ift de ønsker, som man har fra centralt hold, når det gælder den slags overordnede mål. Det omfatter også en udbygning af transmissionskapaciteten for den enkelte bruger: Fiber til alle.


Redigeret af Breddam - 27-Februar-2009 kl. 17:11
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2009 kl. 17:17
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:


Er det en total skat på 5.000, eller er det 5000 for adsl, 5000 for telefonen og 5000 for det mobile bredbånd ?

Som jeg har forstået det, er det en multimedieskat, som skal dække det hele.

Det betyder så, at du bliver beskattet af værdien af ydelsen ~ du betaler skat af 5.000 kr, som det formodes, at din hjemmearbejdsplads er værd årligt.

Venligst
Søren
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2009 kl. 13:59

Jeg har en fírma betalt laptop, internet forbindelse og mobil telefon. Dette udstyr stilles til rådighed for at kunne udføre mit arbejde og kun det.

Jeg har min egen internet forbindelse som jeg selv betaler. Min egen laptop løber i cirkler om firmaets og egen mobil telefon så jeg kan slukke for firmaets når jeg ikke har vagt.

Det er glimrende man vil gøre noget ved alle disse fradrags ordninger, træk i bruttoløn mm. Men jeg vil under ingen omstændigheder have disse anordninger i mit hjem hvis jeg pludseligt blev beskattet af det - specielt i lyset af at det ikke må bruges privat.

 



Redigeret af hedberg - 28-Februar-2009 kl. 13:59
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2009 kl. 15:09
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Det er glimrende man vil gøre noget ved alle disse fradrags ordninger, træk i bruttoløn mm. Men jeg vil under ingen omstændigheder have disse anordninger i mit hjem hvis jeg pludseligt blev beskattet af det - specielt i lyset af at det ikke må bruges privat.



Hmm, ja. Så er der tre tabere: Dig, firmaet og samfundet
Jeg tror ikke helt, at det her forslag er så gennemtænkt.

Man har i øvrigt ikke tænkt sig at gøre noget ved bruttoløntrækket, som jeg forstår det. Det er det rene 'frynsegode', som skal beskattes.
For mit vedkommende kan jeg kun sige, at det hovedsageligt vil være min arbejdsplads, som taber på det, hvis jeg ikke længere har en hjemmearbejdsplads.

Venligst
Søren
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 4567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu