recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvem bruger mobilt internet contra fiberkabel?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvem bruger mobilt internet contra fiberkabel?

Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2424
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvem bruger mobilt internet contra fiberkabel?
    Sendt: 28-Juli-2024 kl. 21:32
Hvem af jer bruger trådløst internet i stedet for fibernet.

Vi har mange problemer med fibernet, der er blevet totalt ustabil samtidig med at en router er defekt. 
Signalet har den seneste måned varieret fra ingen Mbps til 866 Mbps. Vi må resette dagen lang men det hjælper heller ikke altid. 
Jeg forestiller mig et stabilt trådløst signal til fx streaming samt anden udnyttelse af internettet. Det skal være fri data og ingen begrænsning.

Redigeret af bentpetersson - 01-August-2024 kl. 07:17
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19368
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2024 kl. 21:34
Hvad siger din udbyder til det?

Hvem har du som udbyder?

Måler du via trådløs, eller kablet internet?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2024 kl. 21:39
Tak Klaus.
Vi har Norlys.
Signalet er desværre kun målt via mobil. Hverken min kones nye PC eller min Tablet har en fast internet tilslutning. Det havde vore gamle PCer.

Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2024 kl. 21:47
hvad er det i skal resette ?

Pc, router eller noget helt tredie.

Hvad mener du med reset ? Factory reset eller er det bare en genstart ?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2024 kl. 21:58
Når der ikke kan konstateres datasignal har vi
fået besked på at resette både fiberboks og router. Det lykkes nogle gange at skabe forbindelse og dreje internet i en periode.

Med signalet er ustabilt.

Derfor ønsker vi kontakt med nogle der modtager  mobilt internet uden begrænsning i GB. De

Redigeret af bentpetersson - 29-Juli-2024 kl. 08:09
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19368
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2024 kl. 22:28
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Vi har Norlys.
Signalet er desværre kun målt via mobil. Hverken min kones nye PC eller min Tablet har en fast internet tilslutning. Det havde vore gamle PCer.

Hvad siger Norlys til det?

Du bliver nødt til at måle hastighed på kablet forbindelse.
Det kan være noget så simpelt som en switchmode strømforsyning de driller dit wifi.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 4562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2024 kl. 23:18
Norlys har overtaget alt det dårlige fra Stofa. Så find en anden udbyder!
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7041
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2024 kl. 06:59
Tænker at der bare skal en anden router til og så spiler det max
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2024 kl. 07:17
Langt de fleste bruger trådløst = wifi, i en eller anden grad. Derfor er jeg i tvivl om du faktisk mener mobil internet. Er dette tilfældet, kan jeg bekræfte, at det gør jeg uden problemer.

Flemming 
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2024 kl. 08:14
Munch. Hvem kan du anbefale hvor signalet er stabilt.
De forskellige udbydere er kun sælgere, der kun bruger  det samme fibernet, som i vort tilfælde åbenbart også har problemet ud over routeren. Så det hjælper næppe. 
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2024 kl. 08:16
Hansie. Det håber jeg men i over tre uger har fire forskellige supportere hos Norlys lovet at tilsende en ny router, men det er ikke sket.

Redigeret af bentpetersson - 29-Juli-2024 kl. 08:17
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2024 kl. 08:20
Flemming.
Det er mobilt internet som jeg mener som alternativ. 
Har du da også en router?
Jeg vil gerne have et godt og hurtigt signal så jeg kan streame høj billedkvalitet. Er det også godt hos dig? 
Hvem kan du anbefale?

Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top

Besvar Besvar Side  123 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu