|
|
Besvar ![]() |
Side <1234 8> |
Forfatter | |
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
Man må husk at der er mange tidskrifter der netop har OPPO´s DVD
afspille som reference, og det er over DVD afspille til rigtig mange penge, og man må ikke glem at netop OPPO, er de enste DVD afspille der kan opscale korrekt (first player to ever score a perfect 100 in the Secrets DVD Benchmark™), selv over dyre DENON DVD afspille, så helt ringe kan de ikke værre. Redigeret af Startrek - 06-September-2008 kl. 17:51 |
|
![]() |
|
fast2night ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2268 |
![]() |
De har også brugt den samme scaler fra Anchor Bay, som er anvendt i DVDO Edge, hvilket er helt uhørt for en DVD-Afspiller i denne prisklasse. |
|
Mvh Hans
|
|
![]() |
|
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
Er det bare fordi, der nu står på Recordere at den ikke så godt ud på IFA-messen ? Andre som har købt den og selv ejer en Oppo, skriver den er bedre ? Men jeg medgiver det ville være fint med en test af disse to og så en Denon fra xx30 serien. PS: Forøvrigt koster Oppo´en også 2,5 gange så meget som Toshiba'en !! Redigeret af Hans j - 06-September-2008 kl. 18:07 |
|
![]() |
|
Schjelde ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 695 |
![]() |
Er da også ret sikker på Oppo 983 er en god dvd-afspiller til prisen !! Overvejer nok selv hvad specs, pris osv. der kommer frem omkring denne Oppo blu-ray.....Mon ikke den er bedre end min nuværende Sharp |
|
Sony AF8 65
Onkyo 676 HDFury Vertex 2 ATV4K B&O A9 Sonos rundt i huset |
|
![]() |
|
timj ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 115 |
![]() |
hej alle sammen der er kommet en dansk forhandler af oppo i danmark det er www.bigture.eu og den sku være en af de bedste dvd afspiller på markede til at opscalere, til prisen, overvejer selv oppo 983 isteden for min denon 2900
|
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
Det gør jeg, om meget kort tid (dvs. når jeg er tilbage i landet om et par uger). Prisen i Danmark bliver 2999,-, dvs. samme pris som i Sverige. Jeg har endnu ikke set den i funktion, men www.hometheaterhifi.com laver de absolut mest grundige og troværdige tests af DVD-afspillere, og om man så kan finde 100 tests der siger noget andet end de siger, vil jeg stadig tro mere på dem. Mht. Toshiba'en, så mangler vi stadig seriøse tests af den, eller at få den i fingrene, men skal man tro på markedsføringen er det et helt andet koncept de har gang i, nemlig at fremhæve detaljer der ikke findes på skiven, frem for at levere skivens indhold så nøjagtigt som muligt. Det kan være en smagssag, men lige præcist dét Oppo forsøger på, tvivler jeg på Toshiba kan matche, indtil andet er bevist. Om den er 1, 2, 3 eller 4 gange så dyr mener jeg ikke er ret afgørende i denne prisklasse. Det er 2000,- mere, og så må man vurdere om man vil betale 2000,- mere for at få det bedst mulige DVD-billede. For nogle - inklusive mig selv - er DVD ikke særligt væsentligt, da de er mere eller mindre skiftet til blu-ray, andre har en kæmpe DVD samling de gerne vil have det bedste ud af. Og så er jeg fortaler for at købe en Oppo til DVD'erne, i stedet for at betale en masse ekstra for at få en blu-ray afspiller der også er god til DVD. Jeg forventer at lave en demonstration af Oppo'en i mit demo-lokale i Vejle inden for relativt kort tid. |
|
![]() |
|
KongKent ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Juni-2008 Sted: Dronninglund Status: Offline Point: 361 |
![]() |
Otto > Jeg er mere interesseret i om du også får deres Blu-Ray afspiller hjem? Altså Oppo BDP S83, og hvad den kommer til at koste? Fælleskøb, anyone?
![]() ![]() For hvis nu den er god, så kan man jo håbe den bliver billigere end Pioneers LX71. ![]() |
|
TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H BD: Panasonic DMP-BD55 Front: Dali Evidence 870 Center: Dali C1000 Bag: Dali R1000 Sub: Dali SWA-15 |
|
![]() |
|
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
Mon ikke at Oppo BDP S83 blive beder og biliger end LX71, hvis den følger
Oppo pris politik og kvalitet ![]() Men måske ville det værre lette med et fælledskøb af Oppo BDP S83 isted for Pioneer BDP-LX71, tro at Otto og Oppo blive lette at forhandle med end Pioneer ![]() Ellers så kan jeg sig til Otto ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ellers Otto så har du min bestilig af et stk. Oppo Digital DV-983H DVD Player ![]() Redigeret af Startrek - 07-September-2008 kl. 19:53 |
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
Det gør jeg formentligt, men p.t. ved jeg ikke andet om den at den kommer, at det bliver en profile 2.0 med det hele, og at DVD-delen bør blive lig med 983'eren, hvilket i givet fald vil gøre den til den klart bedste blu-ray på DVD-afspilningen. Intro-tidspunkt og pris på den europæiske version kendes ikke endnu. |
|
![]() |
|
![]() |
Oppo er baseret på en meget direkte distributionsvej fra producent til slutbruger, og sælges i USA som direct-only. Når der så i Danmark bliver en mere normal distribution, giver det meget lav avance i de forskellige led da udsalgsprisen holdes på samme niveau som resten af EU. Det kan kun lade sig gøre fordi såvel Bigture som jeg selv opererer med meget lav avance på produktet, hvilket kun kan lade sig gøre fordi det er et produkt vi tilbyder for at kunne levere en komplet pakke hvor såvel signalkilde som display er i stand til at gengive et så korrekt billede som muligt. Jeg skal ikke leve af at sælge DVD-afspillere, det er en del af det totale koncept. Oppo er en af de få producenter der leverer et meget korrekt billede, og gør det til en yderst rimelig pris, derfor vælger jeg at satse på dét frem for at gå efter dét produkt med højst avance. Det betyder så samtidig at enhver form for rabat, inklusive fælleskøb, er helt udelukket, der er simpelthen ikke luft til det, om du så stiller med 100 ordrer. Og mit gæt er at Bigture vil få yderst svært ved at finde andre forhandlere der vil finde sig i den avance der tilbydes. Desværre er det sådan at folk har det med at købe rabatten i stedet for at købe produktet, derfor er det tit svært at få succes med en prispolitik der hedder "fast, lav pris der er ens for alle". Der vil givetvis være nogle der er store tilhængere af at alle betaler det samme, og andre der ikke kan forstå hvorfor der ikke kan gives rabat hvis man køber X styk. That's life. Personligt er jeg principielt tilhænger af fast pris for alle, omend det er svært at udleve i praksis. Mht. bestilling, hvis det er noget du mener seriøst så tag det via mail eller pb, salg skal ikke foregå i forummet. |
|
![]() |
|
KongKent ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Juni-2008 Sted: Dronninglund Status: Offline Point: 361 |
![]() |
Nu bliver man jo nysgerrig. For hvorfor mener du, at Oppo'en vil blive ikke bare billigere, men også "bedre" end Pioneer'en? For hvis det er soleklart, så er det jo en no-brainer. Så skal der ikke fyres 7K efter en LX71, hvis Otto alligevel vil forhandle den anden. ![]() Nå, kan høre der er mere end blot en kalibrering jeg skal have hørt manden om, når han kommer og tweaker mit tv. ![]() |
|
TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H BD: Panasonic DMP-BD55 Front: Dali Evidence 870 Center: Dali C1000 Bag: Dali R1000 Sub: Dali SWA-15 |
|
![]() |
|
TobiasKM ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 746 |
![]() |
Om den bliver bedre kan man vel ikke vide..
Men ud fra deres filosofi kan man vel antage at den nok godt kunne gå hen og få en bedre pris/kvalitet ratio end Pioneer'en :) Men er jo ikke til at sige før nogen rent faktisk har set den... :P |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 8> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |