recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvem forhandler Oppo i DK ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvem forhandler Oppo i DK ?

Besvar Besvar Side  <12345 8>
Forfatter
Besked
midtvest Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 83
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2008 kl. 00:47

tjae.. afhængigt af prisen kunne jeg godt blive fristet.

Har kigget på den svenske Pricerunner, og under test fik oppoen faktisk gode anmeldelser.
Såe.. lige nu tror jeg valget bliver lidt afhængigt af hvem, der først kommer til landet... Panasonic BD35 / BD55 eller Oppo'en.

Var på fælleskøbet af BD55, men den smuttede jo,- og jeg havde allerede givet min DVD'er til en nabo. Jeg skulle jo have ryddet hyllen så der blev plads til min Blu-Ray

Så jeg begynder vist at lidt utålmodig efter noget nyt, der kan afspille mine DVD'er. Og det skal min Blu-Ray så sandelig også kunne.

Redigeret af midtvest - 08-September-2008 kl. 00:51
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2008 kl. 01:19
Unden at vide det, så tro jer at Oppo BDP S83 blive en beder Blu-ray afspille
end Panasonic BD55 og på DVD siden så kan Panasonic slet ikke værre med
over for Oppo, og hvis Oppo politik med at kunne lev. reg. kodefri og dette
også gælder på Blu-ray siden på BDP S83, plus at BDP S83 kan afspille SACD
og DVD-Audio som PCM over HDMI, så er der noget det tyder på at Oppo
BDP S83 bliver noget at et fund til prisen.

Otto hvad har Oppo at gøre med DVDO ?
Til top
Bruger udmeldt 8 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 05-August-2008
Point: 650
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2008 kl. 07:00

Startrek:

SACD og DVD-Audio som PCM over HDMI.

Hvem lytter til det?. For mig og se er det "døde" formater uden salg i. Folk fortrækker MP3 og dem som går op i lydkvalitet foretrækker en god gammel analog pladespiller.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2008 kl. 07:04
Så har du da ikke fulgt særlig godt med her på forummet. Der er ret stor interesse om SACD-afspilning, set i forhold til at det er et 'dødt' format uden salg i, som du skriver.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2008 kl. 08:00

Oprindeligt skrevet af Stenholt Stenholt skrev:

For mig og se er det "døde" formater uden salg i.[/QUUTE]

Ja, herhjemme.

[QUOTE=Stenholt]Folk fortrækker MP3 og dem som går op i lydkvalitet foretrækker en god gammel analog pladespiller.

Ikke her. LP plader er bare for oldscool og MP3 er for ringe kvalitet. Så her er det CD og SACD, og da jeg første gang hørte SACD var jeg solgt. Den dynamik og de detaljer i musikken, er bare så suveræn.

Så derfor er det rart, at der fortsat kommer afspillere på markedet, som understøtter de formater (SACD og DVD-Audio), og derfor "kendere" klapper i deres hænder når Oppo tager dem med. For musikken kan jo stadig købes, og udgives fortsat. Eksempelvis på Amazon (4000 titler).

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Vanderlay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2006
Point: 1168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2008 kl. 08:05
Man går nok også rimelig galt i byen, hvis man tror en Oppo retter sig mod
"folk". Det er da definitionen på et nicheprodukt, som aldrig kommer ud i
elgiganten
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2008 kl. 10:12

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Otto hvad har Oppo at gøre med DVDO ?

Ikke noget, udover at de er en kunde der aftager DVDO's OEM produkt. Dét der undrer mig er at der ikke er flere producenter der aftager ABT 2010, det er som om HQV har været så dygtige i deres markedsføring at de fleste hopper på dén vogn i stedet. Måske er HQV nemmere at implementere, eller bare billigere i indkøb, who knows. Marantz DV9600 bruger ABT (DVDO) chipset, og der er sikkert nogle få andre, men der er ikke mange.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2008 kl. 10:17

Oprindeligt skrevet af midtvest midtvest skrev:

Såe.. lige nu tror jeg valget bliver lidt afhængigt af hvem, der først kommer til landet... Panasonic BD35 / BD55 eller Oppo'en.

Jeg er ret overbevist om at Panasonic'erne kommer først. Jeg tror dog samtidig på at Oppo's blu-ray ikke bliver væsentligt billigere end at købe en Panasonic Blu-Ray plus en Oppo DV-983. Om man så er til adskilte komponenter eller så få apparater som muligt, det er så en smagssag. Hvis man tit skifter udstyr, vil jeg anbefale at adskille det i to, og købe en separat, god DVD-afspiller. Så kan man skifte blu-ray ud lige så tosset man vil, uden hensyn til hvor god den er som DVD-afspiller. Vil man have en god, langtidsholdbar løsning, er en blu-ray afspiller med en god DVD-del at foretrække.

Til top
Vanderlay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2006
Point: 1168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2008 kl. 10:17
Bruger Arcam ikke også ABT-chipset i de nyere afspillere?

De har vist også en receiver på vej med det
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2008 kl. 10:20

Oprindeligt skrevet af Vanderlay Vanderlay skrev:

Bruger Arcam ikke også ABT-chipset i de nyere afspillere?

De har vist også en receiver på vej med det

Det har du ret i. Og der er sikkert også andre niche-producenter der bruger det, men mig bekendt ingen af mainstream-producenterne. Dermed er Oppo'en såvidt jeg ved indtil videre den eneste der leverer en DVD-afspiller under 10-15k med ABT chipset.

Til top
pr76 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Marts-2008
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2008 kl. 11:31

Nu er jog også blevet nysgerrig ang disse Oppo maskiner, men er der nogle som kan fortælle mig hvordan lydkvaliteten er på deres DVD maskiner. Nu får de jo stor ros for deres billede til fornuftige priser, men et sted må de jo have sparet penge og det plejer at være på lyden det går udover.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2008 kl. 11:58
Oprindeligt skrevet af pr76 pr76 skrev:

Nu er jog også blevet nysgerrig ang disse Oppo maskiner, men er der nogle som kan fortælle mig hvordan lydkvaliteten er på deres DVD maskiner. Nu får de jo stor ros for deres billede til fornuftige priser, men et sted må de jo have sparet penge og det plejer at være på lyden det går udover.

De får normalt ros for lyden, især set i relation til prisen. Spørgsmålet hér er om du har behov for de analoge udgange eller ej. For mig at se er der ingen grund til at tro at Oppo skulle være ringere på de digitale udgange end andre DVD-afspillere, nærmere tværtimod. God analog lyd er dét der traditionelt er dyrt at lave, men man kommer langt med Oppo's (og min) grundlæggende filosofi om at rigtigt per definition er godt. Det er ikke særligt dyrt at gøre tingene rigtigt, men det er dyrt at gøre tingene godt hvis det ikke er gjort rigtigt.

At Oppo ikke bare har skoddet lyddelen, heller ikke den analoge, ses f.eks. ved at DV-983 er den mig bekendt eneste afspiller på markedet med en universel volumen-knap, så afspilleren kan fungere som komplet surround-processor. Dvs. man kan tilslutte f.eks. en 5-kanals effektforstærker, og have et komplet surround-system. Eller f.eks. tilslutte den til et stereo-system sammen med en 3-kanals effektforstærker, og få surround-lyd uden at påvirke det eksisterende stereo-system, og uden behov for en separat surround-processor. Det er en lillebitte detalje, som for mig at se er en fuldstændig åbenlys feature at forvente i en hvilken som helst DVD-afspiller med indbygget dekoder, og en feature jeg har hørt adskillige kunder efterspørge i tidens løb. Men ikke desto mindre en detalje som ingen andre til dato mig bekendt har implementeret.

Hvor godt den klarer sig til basal CD-afspilning, burde være rimeligt enkelt at lytte sig til ved at prøve den i sit eget setup.

Til top

Besvar Besvar Side  <12345 8>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu