recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvem har en Denon AVR-X4300H?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvem har en Denon AVR-X4300H?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvem har en Denon AVR-X4300H?
    Sendt: 01-Marts-2020 kl. 18:08
Nogen som har sådan en fætter og vil dele lidt ud af sine erfaringer, gode som dårlige?
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
sl1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-August-2006
Sted: Hørsholm, DK
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sl1000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2020 kl. 20:12
jeg har en og altid været glad for den. Jeg har bare sat den op og så bruger jeg den eller dagligt. jeg er ikke den store HIFI nørd, bare en almindelig bruger.

Martin
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2020 kl. 10:23
Og jeg kan tilslutte mig sl1000 med de samme betragtninger. Jeg synes, at den gør det godt.

Mvh. Jørgensen
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2020 kl. 11:57
Kan nogen af jer svare på, om det er muligt at lave EQ-justeringer, mens må  lytter på en kilde, f.eks. Blu-ray? Jeg spørger, fordi det IKKE er muligt på min nuværende receiver, der kan man kun EQ'e til en testtone, og det irriterer mig vanvittigt!
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2020 kl. 12:07
min x2600h kan du også kun EQ til testtone, da jeg havde en 3500 for nogle år tilbage, kunne man også kun EQ til testtone.


65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2020 kl. 12:42
Det ved jeg ikke, om man kan. Det har jeg slet ikke sat mig ind i. :-)

På en gåtur kom jeg dog i tanke om noget. Jeg synes, at den bliver varm. Væsentligt varmere end min tidligere 7.2 surroundreceiver fra Yamaha, som jeg stadig har til sammenligning.

Faktisk har jeg tidligere overvejet sådan en svend her,


men har ikke fået gjort noget ved det.

Mvh. Jørgensen
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2020 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Kan nogen af jer svare på, om det er muligt at lave EQ-justeringer, mens må  lytter på en kilde, f.eks. Blu-ray? Jeg spørger, fordi det IKKE er muligt på min nuværende receiver, der kan man kun EQ'e til en testtone, og det irriterer mig vanvittigt!
Ved godt du spørger til Denon.

Med Yamaha 3060/70/80 etc. Er det muligt på alle kanaler at justere manuelt på distance/delay, level, crossover, PEQ og phase i mens du lytter på dit lydsporSmile

De 2 sub kanaler kan du PEQ ned til 15.6Hz.Big smile

Vil tro at deres 2060/70/80 kan det det samme,



Redigeret af Potter - 02-Marts-2020 kl. 12:57
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2020 kl. 14:18
Tak, Potter, udmærket at have i baghovedet. Jeg har dog lige pt. fokus på lige netop denne Denon-model.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2020 kl. 14:31
Jeg mener nu helt bestemt også jeg kan justere på min Marantz, når jeg lytter til andre kilder. Det er bare ikke indlysende at man kan det ved første øjekast i menuen. Så tænker det er det samme med Denon, da det jo er samme producent.
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2020 kl. 15:03
Nagash, hvad er det så som er tricket? Hvordan "skifter man om" fra testtoner til lyskilde?
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2020 kl. 15:19
Jeg havde en SR 8012 hjemme på et tidspunkt og den havde noget 9 band manuel EQ for hver kanal, men jeg menes altså ikke den havde andet en test tone.

På Yamaha kopier du f.eks.de udmålte settings fra YAPO og i et manuelt mode og kan herved justere på alle parameter også Q factor med den musik eller filmlyd som afspilles.
Det menes jeg altså ikke man kunne på SR8012, men med audyssey editor app kunne jeg juster en 9 band EQ og noget rool-off etc.

Ved godt det er en Marantz, men den er vel ikke så fjern fra Denon



Redigeret af Potter - 02-Marts-2020 kl. 15:21
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2020 kl. 23:03
Hvis du vælger Denonen, så stil den ikke inde i et møbel, da den bliver varm som en stegepande, hvis man får lidt til den.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu