recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvem har en Denon AVR-X4300H?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvem har en Denon AVR-X4300H?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2020 kl. 10:16
@Flippo 

Har du prøvet at køre i eco mode? Når jeg laver a og b sammenligning så synes jeg ikke atjeg kan høre forskel på lyden, men i eco mode bliver min Denon slet ikke nær så varm. Den har 2 cm luft i toppen og 1 cm til hver side.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1143
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2020 kl. 21:27
Såvidt jeg kan se så kan man under Audio slå Audyssey MultiEQ32 fra og dermed få adgang til en manuel grafisk EQ hvis tilgængelighed er afhængig af lydformat.

Jeg har dog ikke prøvet det af.

Som JordanDK siger så kan ECO mode anbefales hvis man synes den bliver lidt varm
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2020 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Såvidt jeg kan se så kan man under Audio slå Audyssey MultiEQ32 fra og dermed få adgang til en manuel grafisk EQ hvis tilgængelighed er afhængig af lydformat. Jeg har dog ikke prøvet det af.

Kunne jeg ikke lokke dig til at gøre det? Smile 

Jeg har godt læst, at de (og Marantz) bliver ret varme, men det er jeg ikke så nervøs for. Jeg har i et stykke tid testet at have en ultra-tyst 120mm blæser liggende ovenpå min Pioneer, og det fungerer helt fint, så det kunne jeg bare føre videre.

OPRÅB:
Denne funktion (justering af EQ til lyden af lydkilde, ikke test-tone) er en funktion som for mig kan få meget afgørende betydning for, hvilken receiver jeg vælger. Så, hvis du ejer en receiver som HAR denne funktion, vil jeg meget gerne vide hvilken det er - PFT!
 
Desuden, hvad er holdningen til Onkyo efterhånden (mht. HDMI-problemer)? Tør man købe en nyere model, f.eks. i RZ-serien?
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2020 kl. 20:05
Onkyo skulle, efter hvad jeg har læst mig frem til, have opdateret deres HDMI boards med bredere og kortere baner som skulle give et bedre A/V signal i deres 2019 modeller. Mon ikke de har fået styr på det efterhånden.
Prøv evt. at google noget i stil med "Onkyo HDMI board", jeg overvejer selv en Onkyo men ved ikke om den kan det du efterspørger.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2020 kl. 20:52
De tidligere problemer med ONKYO var så ikke bredden på deres kobberbaner, men derimod brug af lytter af total ringe kvalitet, og dårlige microprocessorer.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1143
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2020 kl. 08:54
Her er billede af muligheder for justering inde under Audio/Audyssey mens en video bliver afspillet. Her er forskellige optioner for justering inklusive hver enkelt højttaler.

Som jeg forstår funktionen har Audyssey 3-4 reference indstillinger til brug i mindre rum, reference til film og flat. Vælger man off til disse default lydbilleder kan man aktivere denne EQ.



Redigeret af bphhm - 05-Marts-2020 kl. 08:54
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2020 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Her er billede af muligheder for justering inde under Audio/Audyssey mens en video bliver afspillet.

Mange tak!!! Kan nogen så bekræfte, om man har samme mulighed på Marantz'erne? De er jo stort set ens.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu