recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvem skal betale?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvem skal betale?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JK2012 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-Februar-2012
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JK2012 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvem skal betale?
    Sendt: 22-August-2012 kl. 19:02
Hej alle. Jeg står i den situation at jeg har en parabol hængene der hvor jeg bor.

Men den væg den hænger på skal tages ned og en ny skal sættes op.

Nu vil min udlejer have jeg selv skal betale for at få taget den ned og sat den op igen. Kan det virkelig passe han kan sige sådan?

Er jo en tvungen udgift han giver mig. Kan godt selv tage den ned. Men kan ikke sætte den op igen blandt andet fordi det er en stor parabol og den sidder højt oppe og har mange LNBs..

Redigeret af JK2012 - 22-August-2012 kl. 19:04
Til top
pdrhan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 1343
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdrhan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2012 kl. 19:16
Som jeg har svaret dig andetsteds....
Hvis ikke det er een din udlejer har sat op er det dit ansvar at pille den ned,hvis det er dig selv som har sat den op , er den derimod en del af lejemålet og andre også er koblet på den og det er udlejer der har sat den op er det ham der skal stå for nedtagning/opsætning igen.
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager
Til top
JK2012 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JK2012 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2012 kl. 19:28
Jeg har en aftale på skrift med udlejer der siger dette.

Jeg er forpligtet til at fylde huller ud der er blevet boret hvis parabolen skal tages ned hvis jeg flytter eller ikke skal bruge den mere. Også står der Andet vedligeholdelse af mur står Boligforeningen for.

Der står alser intet om jeg skal tage den ned selv hvis muren skal laves om?
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2012 kl. 19:35
Hvis alle tænkelige scenarier skulle stå i kontrakten, ville den være voldsom.

Jeg vil, ligesom pdrhan, mene at du selv står for at tage den ned og sætte den op igen.
Jeg ville selv tage den ned og i ventetiden glæde mig over at udlejer gør noget ved ens bolig, derefter ville jeg sætte den op og hyre nogle til at indstille den.

Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
JK2012 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JK2012 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2012 kl. 19:37
Oprindeligt skrevet af Theilo Theilo skrev:

Hvis alle tænkelige scenarier skulle stå i kontrakten, ville den være voldsom.

Jeg vil, ligesom pdrhan, mene at du selv står for at tage den ned og sætte den op igen.
Jeg ville selv tage den ned og i ventetiden glæde mig over at udlejer gør noget ved ens bolig, derefter ville jeg sætte den op og hyre nogle til at indstille den.

Tja når man ikke lige har råd til at få nogen til at komme at sætte den op lige foreløbig er det jo ikke fedt. Ingen tv på ubestemt tid...
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2012 kl. 19:54
Ingen tv er sundt.. tro mig, du begynder at overveje hvorfor du betaler i dyre domme for ligegyldt indhold som bliver genudsendt..
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19563
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2012 kl. 20:18
Oprindeligt skrevet af JK2012 JK2012 skrev:

Ingen tv på ubestemt tid...

Rigtigt mange steder kan man modtage DR's kanaler med en stueantenne. Efter 1 måned gider du ikke at bruge pengene på at få hængt "skålen" op igen.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JK2012 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JK2012 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2012 kl. 20:41
Er sikkert meget godt hvis man ser DR. Men jeg modtager kun  Free to air kanaler fra England osv.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19563
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2012 kl. 21:52
Ikke så længe du ikke har en parabol på væggen.......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu