recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvem ved hvad det alt sammen betyder??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvem ved hvad det alt sammen betyder??

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thomas L Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvem ved hvad det alt sammen betyder??
    Sendt: 29-August-2007 kl. 11:01

Hej

Jeg har nu rodet meget og længe med min skærm for at få at til at virke bedst muligt. Resultatet er at jeg har slået alle kredsløb (CTI, dynamisk kontrast osv.) fra!

Nu er det så at jeg jo gerne vil lære og forstå skærmen bedre og tænke på om der er nogen der kan forklare de enkelte dele, hvad de gør og specielt hvornår det skal bruges.

Det jeg tænker på er bla.:

Pure Cinema

CTI

Intelligente farver

DNR

MPEG NR

BNR

Dynamisk kontrast

Sort niveau

ACL

Intelligent DRE

3DYC

Farverum

Og der er sikkert flere (tilføj gerne).

Disse systemer må jo kunne bruges til et eller andet.. Så er der noget der med fordel kan bruge til feks DVBT, dvd, et godt signal, et dårligt signal, til sport, til studiebilleder eller hvordan hænger det sammen.

Det jeg godt kunne tænke mig var jeg ikke skal køre med de samme indstillinger på analog tv, DVBT og via dvd.

Håber I forstå hvor jeg vil hend og kan skære det ud i pap for mig :-)

Vh

Thomas (Pioneer pdp-507xd)

Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 799
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2007 kl. 14:20
Jeg er også stødt på nogle af disse begreber på mit LG men kan ikke huske præcis hvad de står for, andet end at nogle af dem er en forudstilling fra fabrikken (pure cinema f.eks)
Prøv at nærlæse manualen; der må stå noget om det, ellers prøv dig frem med den indstilling du bedst kan lide. Ellers vent til én med Pioneer TV melder sig i tråden med de rigtige oversættelser.
Det bedste (og dyreste) er at købe en kalibrerings DVD og gå frem efter bogen.

Redigeret af MortenBby - 29-August-2007 kl. 14:23

Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu