recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvidt tv - det bedste til max 7000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvidt tv - det bedste til max 7000

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
steger Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvidt tv - det bedste til max 7000
    Sendt: 08-April-2012 kl. 15:08
Jeg har set et hvidt philips tv hos en af mine venners forældre som var ret ok.

Nogen der ved noget mere om hvide tv? Nogen anbefalinger?  :)
BIO: Libratone Lounge, Panasonic TH-42PZ80.

PC: Apple Cinema Display 23", ATI HD7850 0db., Core i5 I5-2550K 3,3GHz, 8 GB RAM, Windows 7 x64
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2012 kl. 17:41
På hvide tv kommer design i første række og billedkvalitet i absolut sidste række.. Bare lige så du ved det. Du vil få meget mere tv for pengene hvis du hopper på en sort model.
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2012 kl. 18:05
Oprindeligt skrevet af steger steger skrev:

Jeg har set et hvidt philips tv hos en af mine venners forældre som var ret ok.

Nogen der ved noget mere om hvide tv? Nogen anbefalinger?  :)

Nu skriver du ikke hvilken str. du går efter, men her er et bud:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/fladskarm/led-tv/samsung_ue40es6715_lcd-tv.htm

Eller sidste års model:
http://www.pricerunner.dk/pl/2-2709558/TV/Samsung-UE40D6517-Sammenlign-Priser

Redigeret af kskruger - 08-April-2012 kl. 18:52
Til top
Mikael nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Maj-2012
Sted: Kbh
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikael nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2012 kl. 11:52
Hvad har det  med billedekvaliteten at gøre om man vælger sort eller hvidt tv?
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Point: 1583
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2012 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

På hvide tv kommer design i første række og billedkvalitet i absolut sidste række.. Bare lige så du ved det. Du vil få meget mere tv for pengene hvis du hopper på en sort model.

Arh, det kan da ikke gøre det store om der er sort eller hvid plastik omkring skærmen ??
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19818
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2012 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af Mikael nielsen Mikael nielsen skrev:

Hvad har det  med billedekvaliteten at gøre om man vælger sort eller hvidt tv?

Udbuddet at sorte tv er størst, hvide tv er typisk "desingertv", hvor der er lagt vægt på den kunstneriske udførsel og ikke billedet.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
steger Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-September-2006
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2012 kl. 22:37
Tak for svaret.

Kskruger de ser fine ud. Jeg kigger på dem. :)
BIO: Libratone Lounge, Panasonic TH-42PZ80.

PC: Apple Cinema Display 23", ATI HD7850 0db., Core i5 I5-2550K 3,3GHz, 8 GB RAM, Windows 7 x64
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2012 kl. 00:42
Umiddelbart noget pjat at sorte tv giver bedste billede og Hvidt kun er design.
Der findes mange hvide modeller som ahar glimrende billeder.
Er selv ejer af et Hvidt tv, hvor billedet er helt i top. Samme kvaliteten som på den sorte model.
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2012 kl. 00:56
Billedet er ikke bedre på en sort model, men det OPFATTES som bedre. Søg på forummet for forklaring. Det er samme grund til at man maler tv-væggen sort i et dedikeret rum.
Til top
Smalltalk-80 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-Juni-2012
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Smalltalk-80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2012 kl. 18:00
Som antydet i ovenstående så er der psychooptiske årsager til at rammen oftest er sort. De helt basale dele af vores synssystem har en tendens til at gravitere mod lyse områder og abstrahere fra sorte. Derfor vil en hvid ramme virke mere forstyrrende, hvorimod en sort vil separere billedet mere fra omgivelserne og gøre at man er mere "inde" i verdenen man ser på.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu