recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilke af disse 4 Soundbars vil i anbefale
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilke af disse 4 Soundbars vil i anbefale

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MIDWAY Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MIDWAY Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilke af disse 4 Soundbars vil i anbefale
    Sendt: 03-Januar-2022 kl. 19:40
Hvilke af disse 4 Soundbars vil i anbefale

LG SP11RA set til 5999.-
LG SN11RG set til 4990.-
Samsung HW-Q960AXE 6999.-
SAMSUNG HW-Q950T/XE set til 4999.-

det må meget gerne være billigere, men stadig godt

alt mit lyd er solgt, så jeg overvejer anlæg igen for få ordentlig ATMOS lyd.
Så soundbar er kun til TV lyd og FILM
M.v.h

Lennart

Hjemmeside updatet d 30/12-2014
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2022 kl. 21:32
Hej. 

Jeg skal hverken gøre mig til dommer over dem du har valgt, eller den jeg vil anbefale, for den jeg anbefaler er lidt dyrere. Nu ved jeg ikke hvad TV du har, men hvad med en Sonos Arc - Jeg er super begejstret for brugervenlighed, design og lyd i den.


Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Missekat Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 01-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Missekat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2022 kl. 20:09

Jeg hørte Q950, mener det var sidst i 2020, og var faktisk lidt begejstret for den, der er kommet
nogle meldinger om at den kan være ustabil, miste forbindelsen til baghøjtalerne bla. det skulle være rettet i Q960.
Generel kan jeg bedre lide designet på LG, fremfor Samsungs stof.

Jeg syntes man får meget for pengene i de 4 anlæg du lister, men kan ikke komme med en
anbefaling lige specifik på en enkelt.
Til top
Onaj Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Onaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2022 kl. 17:32
Købte 960a i sidste uge.

Var blevet træt af at refloate DTS chippen på min Onkyo receiver!   
Havde 4 stateliter af mærket focal og 2 subs. En ubestemmelig (kan ikke huske) center højttaler. 

Det var enten en rimelig Soundbar til omkring 7k eller en ny receiver.  Efter mange år med mindre og mindre WAF faktor på receiver setup. 

Så jeg smuttede jeg i Elgiraffen og købte Samsung HW-Q960A 11.1.4, kan jo altid afprøve dem og pakke dem fint tilbage og aflevere dem igen hos Elgiraffen uden nogen som helst problemas.

Det fortrød jeg så absolut IKKE! 
Det er noget nær den fedeste lyd vi har haft i stuen nogen sinde. Masser af saft og kraft, god lyd til både action og tale, mine 63årige ører kan ikke hører noget der mangler i musikken (lytter ikke Jazz eller Klassisk!) men alt andet. Igen masser af saft og kraft og jeg mener bestemt jeg kan identificere samtlige instrumenter på de ting jeg lytter til, endda nogen gange lidt overrasket over at hører noget jeg ikke hørte før.

Er ganske enkelt fuldstændigt nyforelsket og lytter til mere musik end længe.

Vær opmærksom på at TV skal kunne noget omkring Atmos så vidt jeg forstår. 

Skal se på at finde ud af hvordan jeg får kablet mit 2015 65" Series 9000 Samsung TV med min Nvidia Shield 2019 sammen med Soundbaren på bedste vis.  Ikke sikker på jeg endnu har fået Atmos igennem....
(Løst:  ret simpelt, bare Nvidia HDMI i "bjælken" og ARC mellem TV og "Bjælken" )

Som nævnt ovenfor er stoffet lidt for følsomt, så det må jeg kigge på hvad der kan gøres ved tror det bliver hurtigt kedeligt hvis man ikke er forsigtig. 




Redigeret af Onaj - 10-Januar-2022 kl. 18:49
Reklame on:
www.recordere.dk /bm-radio.dk Kan varmt anbefales.
Reklame off:
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu