|
Hvilke AP router mellem 2 bygninger |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Springer_dk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Oktober-2006 Sted: Skive, Denmark Status: Offline Point: 235 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Undskyld jeg spørger, men hvad er en dogger?
Ellers er jeg enig med TBK at et fiberkabel er det rigtigste at bruge.
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Synes den løsning du selv skitserer lyder fin - med router opsat som switch/accesspoint i bygning2 - har selv et tilsvarende setup i lejligheden for at have rimeligt netværk over det hele - husk at opsætte ikke-overlappende kanaler for de to trådløse accesspoints du så har - dit trådløse udstyr vil blot hoppe fra det ene ap til det ap, hvis du færdes mellem husene.
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
- hvis det er en mere seriøs/professionel løsning der er behov for og ikke noget hjemmestrikket halløj til privat brug, så bør du nok kigge nærmere på nogle af de alternative løsningsforslag.
|
|
![]() |
|
Hangaard ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 01-Juni-2014 Sted: Kibæk Status: Offline Point: 6 |
Takker for alle svar, tror løsningen fastholdes til router i bygning 2 forbundet med net kabel og som jeg læser det så skal router i bygning 2 tilsluttes til router i bygning 1 via lan ind/udgange, wifi skal helst anvende samme ssid dog med forskellige kanaler og så skal dhcp deaktiveres samt manuelt tildele den en fast ip i bygning2
er det korrekt ?
|
|
![]() |
|
Det lyder ganske fornuftigt - evt. google "configure wireless router as access point" - så får du også den fornuftige rækkefølge at gøre tingene i.
PS: Tror den router jeg har opsat som access point får et fast ip over DHCP fra den fungerende router - altså ikke sat manuelt i opsætningen af router 2, men defineret, med mange andre enheder, i konfigurationen af routerens DHCP-server. Redigeret af tipsen - 11-Januar-2016 kl. 14:54 |
|
![]() |
|
HomeTheater ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 390 |
Lidt ot hvordan virker de der ufoer? De bliver bare koblet på med kabel med poe switch. Finder den så selv det trådløse netværk, som der er på det lan og konfigurerer sig selv? Der skal vel være en trådløs Router på?
|
|
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra
|
|
![]() |
|
TBK ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2014 Status: Offline Point: 245 |
Dogger er et produktnavn/firmanavn på et svensk firma som laver søgefjedere. |
|
![]() |
|
TBK ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2014 Status: Offline Point: 245 |
Hvis du taler om AP'er fra Ubiquiti Networks, så kan du sætte dem til en PoE (Power over Ethernet) switch eller anvende en PoE injector til at give den strøm. Pro AP'er kan godt hente konfigurationer via netværket, det kræver dog at du har en "kontroller" i enten hardware eller software form som er pre konfigureret. Hvis du vil køre den selvstændigt, så sætter du den til dit LAN og tilgår dens webinterface, hvorefter du kan konfigurer WLANet. |
|
![]() |
|
HomeTheater ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 390 |
Jeg skal lige forstå det korrekt med den her Ubiquiti, min kammerat har et rimelig stort hus i 2 etager hvor deres tdc homebox, overhovedet ikke dækker! Kan vi så købe sådan en Ubiquiti parabol, og sætte den op helt oppe under loftet på 1.sal, og så være dækket ind i hele huset? {teoretisk} hvor mange computer/mobiltelefoner kan man koble på den samtidig?
Mvh Jesper Sloth |
|
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |