|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() Sendt: 11-Marts-2008 kl. 22:44 |
Jeg skal have lavet noget biograflyd i min stue
Til fronttøjttalere har jeg et par Dali Ikon 1 på væggen. Subwooferen er en Dali Ikon Sub. Jeg mangler center og baghøjttalere. Til center skal de ikke være meget dybere end 15 cm, da det skal sidde under mit TV, som sidder bag ved lærredet. Hvor meget har centerhøjttaleren at sige. Nogle steder hører jeg at det er den vigtigste højttaler i systemet? Jeg har kigget på følende: PARADIGM Cinema CC centerhøjttaler JBL CSC55 Disse her er en del over budget, men måske er de det værd? Dali Mentor LCR Infinity Cascade Model Three C Jeg skal også have 2 stk. baghøjttalere de skal kunne sidde på 29-30 cm væg over mine skydevinduer på bagvæggen. Jeg har desværre ikke to vægge i siderne at placere dem på. Vil det være en fordel at kigge på noget dipol bipol noget? Kan man overhovedet benytte en bipol højttaler hvis den sidder på bagvæggen? Skal en baghøjttaler placeret højt vinkles nedad? Jeg har følgende højttalere i kikkerten: Paradign CINEMA ADB Dali Piano Ambient Ifinity BETA 10 Monitor Audio Bronze BR FX Kir I må meget gerne komme med andre forslag. Evt. også til placeringern. Nedenunder vises en tegning af min stue: ![]() Redigeret af Cyberguyen - 11-Marts-2008 kl. 22:46 |
|
![]() |
|
KillerT2 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 265 |
![]() |
Centerhøjttaleren er super vigtig - det er den, der gengiver stort set al tale.
Jeg vil råde dig til at lade være med at blande højttaler-mærker, da alle mærker har deres egen lyd. Du har Dali i forvejen, så hold dig til Dali til hele systemet. Det vil give klart den bedste og mest sammenhængende lyd. Hvis dine baghøjttalere sidder meget højt kan du vinkle dem lidt nedad, ellers er det ikke nødvendigt (de skal jo give et mere diffust lydbillede). |
|
Pioneer 508XD, Pioneer SC-2024, Panasonic BDT110, AppleTV, PCH A-200
B&W CDM9NT + CNT + XT2, BK Monolith DF |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
Jeg kan desværre ikke få noget Dali Ikon til at passe hvor de vil sidde optimalt. Det er Ikon desværre for store til.
Alternativt skal jeg vælge Dali Mentor LCR til center, det er vel det tætteste jeg kommer på Ikon serien. Jeg er ellers meget lun på Ifinity BASE 10 til baghøjttalere. |
|
![]() |
|
KillerT2 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 265 |
![]() |
som sagt, så længe du holder dig til et mærke, så gør det ikke så meget om
det ikke lige er samme serie. Hvis du godt kan lide Infinity kan du jo bare skifte dine fronthøjttalere ud til Infinity ![]() |
|
Pioneer 508XD, Pioneer SC-2024, Panasonic BDT110, AppleTV, PCH A-200
B&W CDM9NT + CNT + XT2, BK Monolith DF |
|
![]() |
|
-C5- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1019 |
![]() |
Det er ikke korrekt. Jeg Har Dali Suite de lyder helt anderledes end Ikon. Suiten er mere blød og rund i diskanten hvor Ikon er mere spids og skarp. Jeg ville overveje at få nye højtalere hele vejen rundt, hvis Ikon center og Bag højtalerne ikke dur. |
|
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H NAS.......Synology DS412 Blu-ray...PS4 Front.....DALI SUITE 2.8 Center....DALI SUITE C0.8 Bag.......DALI SUITE R0.8 Sub.......DALI IKON |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |