|
Hvilke batterier |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Blade ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 127 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 28-Juni-2014 kl. 15:37 |
Efter at have få smadret et sæt Bose QC15 af et batteri der lækkede, så vil jeg høre hvilke AAA batterier i bruger til jeres kram?
Meget gerne lækfri :-) |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er begyndt at bruge disse her til så meget som muligt:
Lite til fjernbetjeninger og de almindelige til andet, som bruger mere strøm.
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4825 |
Hej.
De SANYO eneloop som Brixen linker til er nogle virlelig gode kvalitets baterier. Men ellers har jeg gennem tiderne prøvet både virkelig gode og nogle at de billigste genopladelige Kina batterier. De få gange ( 2-3 ) jeg har haft batterier der lækkede har det altid først gået galt under opladning. Når jeg har haft nogle billige Kina batterier siddende for længe i en billig oplader. Min erfaring er, at jeg kan godt bruge de billige til f.eks fjernbetjeninger. Men så er det bedst at lade dem med en Intelligent ( computerstyret ) oplader. En der virkelig har styr på opladningen og hvornår opladningen er slut. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 28-Juni-2014 kl. 16:13 |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
@Carsten - jeg har også lige købt en Sanoy intelligent oplader. Sidst jeg havde to batterier i, blev de ikke færdige på samme tid. Så den bruger jeg fremover.
Iøvrigt er eneloop batterierne opladet, når man får dem.
Redigeret af Brixen - 28-Juni-2014 kl. 16:17 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
atdjei ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 272 |
Jeg bruger kun disse http://www.batteribyen.dk/genopladelige-batterier/sanyo-eneloop-genopladelige-batterier/sanyo-eneloop-xx-batterier
Jeg har prøvet en del forskellige, men disse er klart de bedste selv om de er lidt dyre:-) Jeg bruger denne lader fra Ebay, den koster lige under de 80 kr, så man slipper for told og Post Danmark gebyr. http://www.ebay.com/itm/151046130529?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649 Redigeret af atdjei - 28-Juni-2014 kl. 18:08 |
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4825 |
Hej. Opladning af batterier er mindst lige så vigtig som afladning. Og køb både batterier og ladere der passer til opgaven. Til fjernbetjeninger er det vigtigt at et genopladeligt batteri kan holde spændingen i månedsvis. Jeg har lige fået en logitec transportabel højttaler / dok som jeg bruger til min tablet når jeg er på farten.. Her lader jeg nogle billige genopladelige batterier op i 8 -10 timer og lader den så spille i op til 12 timer, dvs. at både op og afladning sker langsomt og kun med en brøkdel af hvad der er muligt. Selv om jeg har 4 meget dyre ladere med computer udlæsninger osv. bruger jeg normalt en meget billig Kineser lader til at lade disse batterier med: http://www.ebay.com/itm/Standard-Charger-4-AA-AAA-9V-Ni-Mh-Ni-Cd-Rechargeable-Battery-EU-Plug-G9-/171176704579?pt=Travel_Adapters_Converters&hash=item27daed3a43 Jeg har prøvet andre, men vender altid tilbage din denne. Til normal ladning bruger jeg altid nogle ladere der kan skifte mellem opladning af forskellige typer, som f.eks NiCd eller NiMH, ved max ladning er det vigtigt at ladningen foregår, alt efter hvilket materiale batteriet er lavet af. Hilsen Carsten. |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
Jeg stemmer også i med eneloop. Genialt til Wii remotes som ikke bruges så meget mere. De holder strøm i rigtig lang tid = de ligger ikke og aflader.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Også Eneloop her. Alt lige fra legetøj til kameraflash kører på dem og det holder. Jeg bruger Sanyos egen lynlader. Den er god (men dyr).
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Jeg har også omkring 20 eneloop til alverdens ting og de virker bare.
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |