recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilke biografer viser digital HD?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilke biografer viser digital HD?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tommyhj Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Marts-2007
Status: Offline
Point: 112
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilke biografer viser digital HD?
    Sendt: 28-November-2010 kl. 10:27
Jeg går som regel i BioCity i Odense. Men hver eneste gang en film starter derinde skal jeg lige vænne mig til at billedet er helt sløret, fordi jeg er vant til at se HD hjemme på mit TV. Selv min kone hviskede til mig at den da vist ikke var i fokus da vi var inde at se Harry Potter...

Er der nogen der ved hvilke biografer der konsekvent viser film digitalt i HD? Eller skal man bare vente på at filmen kommer på bluray hvis man vil se den i ordentlig kvalitet?

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2010 kl. 10:40
Sådan har jeg det også i biffen. Det ser sløret ud. Cinemaxx skulle have fået 4k projektorer så det kan være at det står bedre der.
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2010 kl. 10:43
Giver dig helt ret, billedekvaliteten i rigtig mange biografer er ret ringe.
Derfor vælger jeg altid Cinemaxx hvor den er noget bedre.
http://cinemaxx.dk/start.php?id=om_biografen
Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2010 kl. 10:56
Oprindeligt skrevet af tommyhj tommyhj skrev:

Jeg går som regel i BioCity i Odense. Men hver eneste gang en film starter derinde skal jeg lige vænne mig til at billedet er helt sløret, fordi jeg er vant til at se HD hjemme på mit TV. Selv min kone hviskede til mig at den da vist ikke var i fokus da vi var inde at se Harry Potter...

Har desværre også ofte selv oplevet det samme. Det skulle vist ha' noget at gøre med, at det (uvist af hvilken årsag Confused ) på en strimmel celluloid åbenbart ikke er teknisk muligt at stille lige skarpt på både billede og undertekster. Så de kære filmoperatører skal selv træffe et valg: Billede eller tekster. Desværre vælger nogen af dem så at stille knivskarpt på underteksterne, og bare lade billede være billede. Dead Én af flere grunde til, at jeg efterhånden har mistet lysten til at gå regelmæssigt i biffen, og hellere bare venter på BD-udgivelsen af filmen.

Oprindeligt skrevet af tommyhj tommyhj skrev:

Er der nogen der ved hvilke biografer der konsekvent viser film digitalt i HD? Eller skal man bare vente på at filmen kommer på bluray hvis man vil se den i ordentlig kvalitet?

Ja, visse CinemaxX biografer tilbyder denne mulighed - side om side med analog visning. Jeg så den nye Harry Potter-film i digital visning film i Bruun's Galleri i Århus, og det var egentlig ganske okay. Selv om det naturligvis aldrig vil kunne matche skarpheden fra en BD-film på 90" lærredet i min egen hjemmebif. Big smile Glæder mig allerede til at gense "Harry Potter og Dødsregalierne" i en ordentlig kvalitet, når den engang udkommer på Blu-ray. Wink

Redigeret af musicus - 28-November-2010 kl. 11:22
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu