recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilke DVB-T tuner kort ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilke DVB-T tuner kort ?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Quicksilver Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-April-2005
Status: Offline
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilke DVB-T tuner kort ?
    Sendt: 15-Marts-2009 kl. 00:03

Hej

Jeg skal have et DVB-T tunerkort i mit MCE2005. Men hvilke skal jeg vælge ?

Jeg vil gerne have dual tuner. Jeg er på en antenneforening som sender alt i DVB-T. Der er ikke noget der er krypteret, så jeg har ikke brug for kort læser.

Nogle godt forslag til et kort som også kan lave et flot billed?.

Til top
redmm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Oktober-2008
Sted: Denmark
Point: 157
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2009 kl. 10:25
Er det ikke DVB-C når det er fælles antenn, det er det da når det er de TDC og Stofa og sådan noget.
Jeg har et Hauppauge Nova-DT 500 (Dual tuner) og det har ikke særligt gode erfaringer med. Det er problemer med UDB driver hvis man køre XP med SP3, det laver BSOD. ( selv om det er PCI virker det via en USB port det selv oprettet ) Dette kan løses ved at bruge USB drivers fra en gammel XP.
Jeg har også problemer med det hakker i live tv, nogle gange.
Jeg har lånt en Hauppauge HVR-900 og den virker bedre.

Jakob :-)
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2009 kl. 10:33
Mange antenneforeninger er begyndt at sende alting digitalt i DVB-T, så det er ikke DVB-C som her er tale om.
Der er nogle som sender DVB-T sideløbende med DVB-C, for at folk har Selector muligheden.

Fordelen er at de fleste har et DVB-T fjernsyn og at alle kan se kanalerne på fjernsyn købt efter at det analoge signal er slukket.

Alternativt har rigtig mange antenneforeninger stadig analoge signaler med mulighed for DVB-C og det bliver der nok ikke ændret på de første 5-10 år...
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40598
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2009 kl. 11:11

Der vil ikke ske ændringer i Kabelanlæg, der vil alt være som det er nu, bortset fra, at den Analoge kapacitet er fyldt, så de kanaler der vil komme fremover vil blive sendt ud Digitalt.

Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2009 kl. 17:59

Mange tak for jeres svar. Vores antenne forening er en lille lokal og der bliver kun Analog og DVB-T signaler. Foreningen har ingen planer om DVB-C.

Jeg har i forvejen en Hauppauge MCE-500 tuner. Men vil gerne udnytte fordelen i digital signaler når de nu er tilgængelige.

Så spørgsmålet går mest på hvilke DVB-T tunere kort folk har gode erfaringer med, så jeg ikke kommer til at lave et fejl køb.

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2009 kl. 19:07
Tjae Floppydtv DVB-t med kortlæser er en nobrainer....Men dyr...
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2009 kl. 19:31

Ja har læst mange bruger Floppydtv DVB-t. Men jeg troede mest det var pga. kort læseren.
Kan man sætte 2 stk. Floppydtv DVB-t på en pc, hvis man får en ekstra firewire port ?

Er der nogen der kender dette kort :
Compro Vista E900F PCI-E Retail (Dual Digital DVB-T+Analog) http://www.mm-vision.dk/produkter/visvare.asp?action=vis& ;menu=pc&varenr=61813

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2009 kl. 19:47
Oprindeligt skrevet af Quicksilver Quicksilver skrev:

Ja har læst mange bruger Floppydtv DVB-t. Men jeg troede mest det var pga. kort læseren.
Kan man sætte 2 stk. Floppydtv DVB-t på en pc, hvis man får en ekstra firewire port ?

Er der nogen der kender dette kort :
Compro Vista E900F PCI-E Retail (Dual Digital DVB-T+Analog) http://www.mm-vision.dk/produkter/visvare.asp?action=vis& ; ; ; ;menu=pc&varenr=61813

Tjae du sparer da 200kr ved at købe Comprokortet.

Men FireDTV DVB-T får du én med kortlæser. Der sidder desuden en Firewire repeater i. Dvs at der er en firewireport i FloppyDTV tuneren hvor du kan sætte næste floppytuner i. Dvs du behøver kun én firewireport og så kan du "daisychaine" alle de Floppydtv'ere du har lyst til.

Skulle din udbyder skifte til at kryptere signalet er du garderet, og du kan desuden nemt købe et Viaccess CAM og skifte til Boxer  med denne tuner.

Drivermæssigt bliver det ikke bedre end FireFloppyDTV. Drivere betyder ALT mht DVB-C/T/S...

Redigeret af Patriarken - 15-Marts-2009 kl. 19:53
Mit Setup
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2009 kl. 19:54

Mange tak for svaret. Hvordan er billed kvaliteten på FloppyDTV ?

Det skal kobles sammen med en 50" skærm. Så det skulle helst være på højde med TV's indbyggede tuner.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2009 kl. 20:31
Billedekvaliteten bestemmes ikke af en digital tuner, men af det hardware og software du bruger i selve behandlingen af den stream du modtager fra din Tuner.... Det er ikke tuneren der viser billedet....Hverken i et fjernsyn eller på en pc.

Husk:
EN DVB tuner er et netværkskort der modtager data....Der overføres altid samme data fra udbyder til DVB tuner kort. Hvad du laver eller kan lave med det data du modtager - det bestemmes at det hardware og software der efterfølgende behandler den data du modtager.

Hvis du kører med Windows Vista Media Center + TVpack + Updates'n hacks, og et Hardware DirectX 10 grafikkort, så vil dette sende de fleste HD bokse til tælling...

En HTPC med et DX10 grafikkort er en fremragende scaler af SD TV, og har nogle teknisk overlegne billedebehandlings features ift en alm STB (Hvis den indstilles rigtigt)

Redigeret af Patriarken - 15-Marts-2009 kl. 20:41
Mit Setup
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2009 kl. 20:42

Wow.... så har jeg sku' også lært noget i dag. Det lyder til du kan dit kram. Mange tak !!!

Nu vi er i gang kan du så anbefale et godt DirectX 10 kort med passiv køling ?

Jeg køre i øjeblikket MCE 2005. Mener kun det understøtter DirectX9. Vil der være "store" forbedringer i at skifte til vista med directX 10 ?

Er der iøvrigt forskel på billede kvaliteten på MCE og media portal ?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2009 kl. 20:52
Jeg kan anbefale at skifte til Vista hvis du vil have den bedste Video kvalitet. Dels fordi at DirectX 10 er forbeholdt Vista, men samtidigt at udnyttelsen af et Direct X 10 grafikkort selvsagt vil være afhængigt af at have DX10. HD hardwareaccelleration af MPEG4 osv er som tommelfingerregel kun at finde vha et gfxkort der understøtter DX10 og derfor kun på Vista. Køb et grafikkort i ATI's 4xxx serie, eller i Nvidias 8xxx eller 9xxx serie. Gerne med en fysisk HDMI port. Hvilken model og mærke....Det kommer sig ikke så nøje...

Om der er kvalitetsforskel på Team Media Portal og Vista MCE? Ja.

Jeg er VMC mand....Jeg har lavet mange afstikkere, men VMC med TVpack.....Det er altså alt overlegent. Jonas:Hit me!

Redigeret af Patriarken - 15-Marts-2009 kl. 20:56
Mit Setup
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu