|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Quicksilver ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-April-2005 Status: Offline Point: 55 |
![]() |
Mange tak for svarene. Det var til rigtig stor hjælp. Men er der ikke noget med problemer med MCE og undertekster på DVB-T ?
|
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Ja og nej mht undertekster. Vista MCE med TV Feature PACK 2008(OEM update, som du må have fat på...Host host atjorrent) kan håndtere undertekster flere sprog mv... Uden TV pack: Ingen undertekster.... |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
Quicksilver ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-April-2005 Status: Offline Point: 55 |
![]() |
Igen, tak for svaret !!! Jeg skylder vist en omgang øl........... |
|
![]() |
|
redmm ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 157 |
![]() |
XP MCE har vist ikke mulighed for undertekster.
Hvis du bruger XP kan du prøve MediaPortal, der kan du få undertekster. http://www.team-mediaportal.com/ |
|
Jakob :-)
|
|
![]() |
|
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
Det skal være mig en fornøjelse ved lejlighed Det skal dog lige bemærkes at på trods af at jeg selv synes at MediaPortal er langt bedre til mit behov, så har jeg fuldt respekt for at folk benytter VMC. Der er både fordele og ulemper i begge løsninger, og hvis man sagligt har vurderet at til ens eget behov, der passer fx VMC bedre, så fred være med det. Det jeg tidligere har været lidt "aggresiv" overfor har været folk (nævner ikke navne, for kan ikke huske nogen) der har dømt MediaPortal ude, på baggrund af at de engang havde prøvet version 0.2.3 - efter at RC1-2-3 som er langt mere færdige produkter var blevet released. Sålænge folk undersøger markedet og finder at fx VMC eller MediaPortal er det bedste til dem, så er jeg sådan set tilfreds.
[edit]On topic: Jeg benytter selv en Terratec Cinergi i2400 DVB-T dual tuner til at modtage DVB-T fra antenne. Jeg har været ganske godt tilfreds, har ikke oplevet nogen problemer. Jeg har dog ikke opdateret drivere på det siden jeg installerede det, så ved ikke hvordan det ser ud med det. Benytter det også til MediaPortal, så ved ikke hvordan det spiller sammen med MCE - der kan nogen gange være forskelle i hvilke tunere der er support for. Sidst men ikke mindst har jeg ikke benyttet mig af DUal-tuner funktionen, da alle kanalerne jeg modtager ligger på samme MUX, og kan derfor optages med et enkelt DVB-T kort. Redigeret af jonaskp - 16-Marts-2009 kl. 11:28 |
|
![]() |
|
![]() |
Hej jonaskp Jeg prøvede nemlig MP for ca. 1 år side. Jeg var meget glad for mange funktioner i den, men den gang var den ustabil og der var flere ting der ikke var styr på når så tv og skiftede kanal og spolede osv. Så pga. af WAF gik jeg tilbage til MCE 2005 som jeg har brugt et par år nu. Men overvejer at kikke på MP igen nu. lyder til det er blevet mere stabilt. Har bare læst lidt om folk med vista havde problemer med få pc til at vågne rigtigt ved scheduled recordings. Har du noget erfaringer omkring billede kvaliteten på MP vs MCE ? Det skal siges at det nok er min kone der benytter mediacenteret mest. Så stabilitet frem for alt.
|
|
![]() |
|
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
Jeg kender ikke til forskel på billedkvaliteten. Først og fremmest har jeg ikke haft et MCE setup i lang tid (og det var et meget kort bekendtskab) og udover det er jeg ikke specielt velegnet til at bedømme billedkvalitet da min viden er ret begrænset på det område. Jeg kan bare konstatere at jeg er fuldt ud tilfreds med den billedkvalitet jeg oplever. Umiddelbart vil jeg da også tro at billedkvaliteten hovedsageligt er afhængig af hvilke Codecs der benyttes. Hvis det er et år siden (eller mere) siden du har prøvet MP, så er der sket utroligt meget på det år. De har udgivet version 1.0 i december 2008 og den har forbedret MP kraftigt fra tidligere 0.2.3. Jeg oplever ikke MP som værende ustabilt overhovedet længere og der er nogle rigtigt lækre funktioner som jeg ikke kunne undvære idag. Jeg vil klart anbefale dig i det mindste lige at prøve det af og se om det er noget. Som jeg plejer at sige, da MP er gratis koster det dig ikke andet end de par timer som du bruger på opsætning og afprøvning. |
|
![]() |
|
Benu ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 812 |
![]() |
Hvis du vil prøve MP igen, så skal du nok lige vente nogle dage, da man er ved at lave en ny release, men du kan jo prøve at lave en installation og teste. MP er blevet langt mere stabil, der er lavet nogle forbedringer i forhold til 1.0.0.0 som var sidste release, bl.a. er kanalskift blevet en del hurtigere, powerscheduler skulle også virke.
Der er lavet nogle flotte og brugbare skins. Hvis du har film liggende på din PC skal du tage se på plugin Moving Picture, hvis du er til trailere så er der online videos, hvor du bl.a. kan se Apple Trailer. Men der er mange gode og brugbare plugins. |
|
Den Ben
|
|
![]() |
|
redmm ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 157 |
![]() |
Jeg ( mest familien ) bruger MP
Tunerdele bruger vi stort set ikke, vi ser via en set-top-box og optager næsten aldrig noget. Bruger mest MP til DivX film, lidt til net radio og en del det plug-in der hedder RDipper som kan hente udsendelser fra DR's arkiv. Undertekster virker bedre i MP end i vores set-top-box. Billedkvalitet er fin, det er til et CRT tv så det er jo nok graffikkortet der bestemmer grænsen der. |
|
Jakob :-)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |