|
Hvilke effekt til Aurum Cantus Volla |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
detoch ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 22-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 331 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-September-2013 kl. 12:54 |
Tænkte på om der var nogen der havde nogen gode råd til en effektforstærker til mine A.C Volla.
Har kigget på emotiva xpa200(leverer vist 2x150W 8ohm), da den kan fåes til ca 5000 kr leveret. Den kan måske leverer mere power end min onkyo 905.
Er der nogen der har bedre ideer til en effektforstærker til omkring 5000 kr, gerne brugt også.
![]() Er en lille smule blank ang hvad man skal købe nemlig... emotiva kan jeg jo ikke rigtig høre før et køb.
Tænker egentlig at nedgradere men vil gerne lige prøve noget med effekt på de volla.
på forhånd tak.
|
|
|
|
![]() |
|
helljohn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Juni-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 2048 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
|
|
![]() |
|
mkirkelund ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
Jeg har selv haft købt en XTZ a100 d3 og var bestemt ikke tilfreds. Testere effekten i den imod en Vincent sv400 som var klart den overlegen. Så jeg ville kigge på noget andet. Jeg endte med at returnere min.
|
|
![]() |
|
Berdel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1155 |
Personligt tror jeg at man skal passe på med ikke forvente for meget af forstærker delen og tro at engle pludseligt begynder at synge bare fordi man får en større og stærkere forstærker
Jeg synes at dette billede siger temmelig godt hvordan man skal forvente forbedringerne i sit setup ![]() |
|
![]() |
|
Berdel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1155 |
Nu fik jeg det sparket ind uden at give mit besyv med.
Det jeg prøvede at sige er at for at få det ud af dit "system", så ville jeg kontakte en lokal hifi forhandler og forhøre mig om muligheden for at låne en med hjem og først der tage stillig til om den virkelig er nødvendig. Med lidt a/b testing ved den volumen du normalt lytter ved kan det ende med at en effekt slet ikke er nødvendig.
Redigeret af Berdel - 02-September-2013 kl. 14:10 |
|
![]() |
|
detoch ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 22-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 331 |
Mere effekt kan kun gøre underværker i forhold til min onkyo..
Højttalere af den kaliber fortjener mere strøm.
![]() Syntes bare at det er svært at finde en god/(billig) effekt.
|
|
|
|
![]() |
|
mkirkelund ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
Jeg ved ikke hvad dit budget er, men Vincent Sp331 synes jeg lyder helt fantastisk. Danstv forhandler dem, og han er til at snakke til en god pris :-)
|
|
![]() |
|
Den ligger lige over budget, men måske man kan få ham lidt ned i pris..!
Venter lige svar fra emotiva om hvad de skal have for at sende den til mig.. Ellers må jeg lede videre..! |
|
|
|
![]() |
|
Christian H ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Juni-2006 Sted: Sydjylland Status: Offline Point: 693 |
Du kan evt. prøve at se hvor meget det vil koste at få den hjem vha. ShopUSA. De sørger for alt mht. told og moms, og selvfølgelig fragten over atlanten også ![]() Jeg brugte dem da jeg fik min UPA-2 hjem, og det gik fuldstændigt gnidningsfrit! |
|
![]() |
|
Dichael ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Juli-2013 Status: Offline Point: 197 |
Der er en del brok over Traffo-brum på Emotiva, prøv at Google.
Jeg ville forsøge at lave en deal med Dan; super fair og troværdig mand! |
|
![]() |
|
helljohn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Juni-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 2048 |
ingen brum på min
![]() |
|
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
|
|
![]() |
|
Nå fik svar fra emotiva og det ville blive ca 4600 kr sendt fra usa, så kommer der told/moms, så er vi nok oppe små 6000 kr leveret i dk.
Havde hørt om det brummeri med emotiva.
|
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |