recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilke effekt til Aurum Cantus Volla
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilke effekt til Aurum Cantus Volla

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
detoch Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 331
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér detoch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilke effekt til Aurum Cantus Volla
    Sendt: 02-September-2013 kl. 12:54
Tænkte på om der var nogen der havde nogen gode råd til en effektforstærker til mine A.C Volla.

Har kigget på emotiva xpa200(leverer vist 2x150W 8ohm), da den kan fåes til ca 5000 kr leveret. Den kan måske leverer mere power end min onkyo 905.

Er der nogen der har bedre ideer til en effektforstærker til omkring 5000 kr, gerne brugt også.Wink

Er en lille smule blank ang hvad man skal købe nemlig... emotiva kan jeg jo ikke rigtig høre før et køb.

Tænker egentlig at nedgradere men vil gerne lige prøve noget med effekt på de volla.

på forhånd tak.

Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2013 kl. 13:10
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2013 kl. 13:58
Jeg har selv haft købt en XTZ a100 d3 og var bestemt ikke tilfreds. Testere effekten i den imod en Vincent sv400 som var klart den overlegen. Så jeg ville kigge på noget andet. Jeg endte med at returnere min.
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Point: 1155
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2013 kl. 14:06
Personligt tror jeg at man skal passe på med ikke forvente for meget af forstærker delen og tro at engle pludseligt begynder at synge bare fordi man får en større og stærkere forstærker 

Jeg synes at dette billede siger temmelig godt hvordan man skal forvente forbedringerne i sit setup

Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Point: 1155
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2013 kl. 14:10
Nu fik jeg det sparket ind uden at give mit besyv med.

Det jeg prøvede at sige er at for at få det ud af dit "system", så ville jeg kontakte en lokal hifi forhandler og forhøre mig om muligheden for at låne en med hjem og først der tage stillig til om den virkelig er nødvendig. Med lidt a/b testing ved den volumen du normalt lytter ved kan det ende med at en effekt slet ikke er nødvendig.

Redigeret af Berdel - 02-September-2013 kl. 14:10
Til top
detoch Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér detoch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2013 kl. 14:10
Mere effekt kan kun gøre underværker i forhold til min onkyo..
 Højttalere af den kaliber fortjener mere strøm.Smile
Syntes bare at det er svært at finde en god/(billig) effekt.

Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2013 kl. 19:30
Jeg ved ikke hvad dit budget er, men Vincent Sp331 synes jeg lyder helt fantastisk. Danstv forhandler dem, og han er til at snakke til en god pris :-)
Til top
detoch Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér detoch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2013 kl. 14:04
Den ligger lige over budget, men måske man kan få ham lidt ned i pris..!

Venter lige svar fra emotiva om hvad de skal have for at sende den til mig.. Ellers må jeg lede videre..!

Til top
Christian H Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Juni-2006
Sted: Sydjylland
Point: 693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2013 kl. 19:52
Oprindeligt skrevet af detoch detoch skrev:

Den ligger lige over budget, men måske man kan få ham lidt ned i pris..!

Venter lige svar fra emotiva om hvad de skal have for at sende den til mig.. Ellers må jeg lede videre..!

Du kan evt. prøve at se hvor meget det vil koste at få den hjem vha. ShopUSA. De sørger for alt mht. told og moms, og selvfølgelig fragten over atlanten også
Jeg brugte dem da jeg fik min UPA-2 hjem, og det gik fuldstændigt gnidningsfrit!
Til top
Dichael Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Juli-2013
Point: 197
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dichael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2013 kl. 21:32
Der er en del brok over Traffo-brum på Emotiva, prøv at Google.
Jeg ville forsøge at lave en deal med Dan; super fair og troværdig mand!
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2013 kl. 21:35
Oprindeligt skrevet af Dichael Dichael skrev:

Der er en del brok over Traffo-brum på Emotiva, prøv at Google.
Jeg ville forsøge at lave en deal med Dan; super fair og troværdig mand!

ingen brum på min Big smile
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
detoch Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér detoch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2013 kl. 08:11
Nå fik svar fra emotiva og det ville blive ca 4600 kr sendt fra usa, så kommer der told/moms, så er vi nok oppe små 6000 kr leveret i dk.

Havde hørt om det brummeri med emotiva.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu