|
Hvilke harddiske kan anbefales til en nas? |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
@dragemester
Hvis jeg bruger din synkroniseringside, hvad så hvis der er filer i den mappe der synkroniseres til på disk 2, som ikke er på disk 1, fordi en klaphat har slettet dem i mappe 1 ved en fejl, vil de så ikke blive slettet fra disk 2?? |
||
![]() |
||
peejay ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-December-2004 Status: Offline Point: 183 |
|
Så køb en ReadyNAS. Problem løst :-)
|
||
![]() |
||
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
|
Hvilken model skal jeg kigge efter? ![]() |
||
![]() |
||
DrageMester ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
|
Hvis du bruger simpel synkronisering, så forsvinder klaphattens fil også på disk 2 ved næste synkronisering. Hvis NAS'en har en skraldespand, som Synology har (man skal selv slå det til) så kan filen dog findes der indtil skraldspanden bliver tømt. Selv uden skraldespand, så findes den slettede fil jo på disk 2 indtil første synkroniseringen efter sletningen af fil på disk 1. Backup med historik/versioner som f.eks. Time Backup vil derimod ikke fjerne den slettede fil ide historiske (tidligere) backups, men kun undlade at tage filen med i næste backup. |
||
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
||
![]() |
||
Claus P ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 12-Oktober-2013 Sted: Amager Status: Offline Point: 350 |
|
Er der ikke skraldespand i de fleste NAS løsninger?
|
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7124 |
|
Der er der i qnap og synology. Og mon ikke den også findes i alle de andre
|
||
![]() |
||
|
Nu lyder det til, at I er godt inde i den her verden. Jeg kan ikke i nogle manualer se, at man kan lave sådan en backup skema, der gør at den automatisk kopiere filer fra en disk til en anden på nas'en.
Nogen der kan bekræfte at deres kan. Gerne med en modelbetegnelse :) |
||
![]() |
||
DrageMester ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
|
Jeg har selv kun en Synology, så det er det jeg udtaler mig om. ![]() |
||
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |