Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
hummelmose
Administrator
Skribent, udvikler
Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 4010
|
Sendt: 17-Juli-2011 kl. 22:45 |
Henrik B. skrev:
hummelmose skrev:
Henrik B. Check SMART rapport i din synology Check punnkt 12. Power_Cycle_Count. Hvad står den på. Hvad siger den på en seagate ? |
Prøv at læse mit allerførste svar igen.  M.v.h. |
Læs mit spg. igen. Hvad siger den i din NAS. Jeg er da ligeglad med at du ikke har haft problemer. Jeg spørger dig høfligt. Hvad er din Power_Cycle_Count.
Konceptet for greenline diske både seagate og WD er parkering af hovedet når de power ned til idle, og de gør at et RAID risikerer at spinne ud af sync.
Så please. Check lige hvad dit count er ?
|
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
 |
hummelmose
Administrator
Skribent, udvikler
|
Sendt: 17-Juli-2011 kl. 22:49 |
Henrik B. skrev:
hummelmose skrev:
Der tager du fejl. Når man køber en NAS, bør man naturligvis undersøge hvad harddiske man kan bruge, som trådstarter gør her.
|
Du finder lige et sted på nettet, som angiver at Seagate diske har problemer med Synology NAS'er! Ser du Synology's officielle positivliste over testede harddiske, vil du se at Seagate's Greenline diske ér godkendt. M.v.h. |
Seagate Barracuda Green 2TB SATA 6Gb/s 64MB Cache 3.5-Inch Internal Bare Drive ST2000DL003 (Electronics) I bought 4 (FOUR) of them to use in a Qnap TS-419P+ (from another website sure but the price was good and I kick myself for not getting them from Amazon because the RMA process cost me about 7% of the purchase price PLUS shipping back ** So ALWAYS buy from Amazon, NOT the others **{my two cents worth}) Well...Qnap listed this as a compatible drive.....but they took it off because so many people complained about loosing RAID when using these drives. I came into the same problem but had gotten them BEFORE they "delisted" them. So if you have any thoughts of saving money and getting them for ANY Qnap NAS, DON'T DO IT! They will drop RAID array, no matter what you have it set as (I tried RAID 0, 1, 6, 10 and JBOD and Individual) and just got degraded, degraded and oh yeah....degraded array. So for any other product I would use them, but I am stuck with a Qnap (got it from the auction site) and now I have to just bear it and spend twice the amount for a HD that works. Side note: Do not get a Qnap.....get a Synology BUT only get it from Amazon (or a 'authorized' reseller) because if you don't, you will NOT have a warranty..period. And Qnap's are only for the semi-professional IT guy/gal or above....hard to configure if you go to 4 bay's or more, ESPECIALLY for Mac's.
|
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
|
Sendt: 17-Juli-2011 kl. 22:52 |
hummelmose skrev:
Henrik B. skrev:
Prøv at læse mit allerførste svar igen.  M.v.h. |
Læs mit spg. igen. Hvad siger den i din NAS. Jeg er da ligeglad med at du ikke har haft problemer. Jeg spørger dig høfligt. Hvad er din Power_Cycle_Count. Konceptet for greenline diske både seagate og WD er parkering af hovedet når de power ned til idle, og de gør at et RAID risikerer at spinne ud af sync.
Så please. Check lige hvad dit count er ? |
Ok, for de laaaaangsomme: "Jeg har haft en Synology 209+..." og "Jeg skal inden så længe have en 411+..." Fortæl mig så: Hvordan helv*** vil du have at jeg skal tjekke det?  M.v.h.
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
|
Sendt: 17-Juli-2011 kl. 22:54 |
hummelmose skrev:
Henrik B. skrev:
hummelmose skrev:
Der tager du fejl. Når man køber en NAS, bør man naturligvis undersøge hvad harddiske man kan bruge, som trådstarter gør her.
|
Du finder lige et sted på nettet, som angiver at Seagate diske har problemer med Synology NAS'er! Ser du Synology's officielle positivliste over testede harddiske, vil du se at Seagate's Greenline diske ér godkendt. M.v.h. |
Seagate Barracuda Green 2TB SATA 6Gb/s 64MB Cache 3.5-Inch Internal Bare Drive ST2000DL003 (Electronics) I bought 4 (FOUR) of them to use in a Qnap TS-419P+ (from another website sure but the price was good and I kick myself for not getting them from Amazon because the RMA process cost me about 7% of the purchase price PLUS shipping back ** So ALWAYS buy from Amazon, NOT the others **{my two cents worth}) Well...Qnap listed this as a compatible drive.....but they took it off because so many people complained about loosing RAID when using these drives. I came into the same problem but had gotten them BEFORE they "delisted" them. So if you have any thoughts of saving money and getting them for ANY Qnap NAS, DON'T DO IT! They will drop RAID array, no matter what you have it set as (I tried RAID 0, 1, 6, 10 and JBOD and Individual) and just got degraded, degraded and oh yeah....degraded array. So for any other product I would use them, but I am stuck with a Qnap (got it from the auction site) and now I have to just bear it and spend twice the amount for a HD that works. Side note: Do not get a Qnap.....get a Synology BUT only get it from Amazon (or a 'authorized' reseller) because if you don't, you will NOT have a warranty..period. And Qnap's are only for the semi-professional IT guy/gal or above....hard to configure if you go to 4 bay's or more, ESPECIALLY for Mac's. |
Undskyld mig, men hvad hulan har dét med emnet at gøre? Der står intet om problemer med Synology og Seagate-diske - og da slet ikke om problemer med Seagate Greenline diske i en Synology... M.v.h.
|
 |
hummelmose
Administrator
Skribent, udvikler
|
Sendt: 17-Juli-2011 kl. 23:06 |
Først og fremmest vil jeg gerne undskylde overfor trådstarter.
Det var ikke meningen jeg ville overtage din tråd. Blot svare på dit spg. Så det vil jeg lige gentage. Hvis du køber green diske, uanset fabrikat, så vær obs på om de spinner ned og hvordan de spinner op igen.
Jeg kender kun til WDIDLE, fordi jeg selv bruger WD diske i et ret omfattende raid jeg har her.
Jeg har intet imod Seagate diske, som ligesom WD har et godt ry. Problemet med Greendiske og green WD diske i særdeleshed er at de agerer som enkeltstående diske og ikke egnede til RAID. Det er derfor man på WD diskene kan downloade WDIDLE toolet, hvor man kan slå det fra.
Jeg er helt enig med Henrik, om at det ikke er noget man gør som "hr. og fr. frikadelle Danmark", men det bør den forretning som sælger dig diskene fortælle dig om. Det gør de som regel ikke når det er netbutikker.
--
Til Henrik.
Inde i kontrolpanelet på din Synology kan du manage disk, og der har du S.M.A.R.T. Info. Der får du en ret nyttig rapport om sundhedstilstanden af dine diske.
Dem bør du iøvrigt checke månedligt eller opsætte en alarm der sender dig info hvis de har det skidt.
Nu vil jeg smutte i seng. For i morgen venter første arbejdsdag efter en velfortjent sommerferie. 
|
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
|
Sendt: 17-Juli-2011 kl. 23:16 |
hummelmose skrev:
Til Henrik. Inde i kontrolpanelet på din Synology kan du manage disk, og der har du S.M.A.R.T. Info. Der får du en ret nyttig rapport om sundhedstilstanden af dine diske. |
Det er jeg skam helt med på. Men som jeg har skrevet et par gange nu, så har jeg p.t. ikke en NAS; hvorfor det er umuligt at tjekke. 
hummelmose skrev:
Nu vil jeg smutte i seng. For i morgen venter første arbejdsdag efter en velfortjent sommerferie.  |
Og vi andre er lige startet.  M.v.h.
|
 |
mureren
Guld medlem
Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Point: 710
|
Sendt: 18-Juli-2011 kl. 01:21 |
hummelmose skrev:
Check SMART rapport i din synology
Check punnkt 12. Power_Cycle_Count. Hvad står den på.
På en upatchet WD vil den stige med mange tusinde på kort tid. på min WD som er patchet står den på 5, som den har gjort siden jeg satte den i.
Hvad siger den på en seagate ? |
På min DS411+ med 4 stk. Seagate Barracuda Green 2TB diske siger den 15 PCC for 3765 driftstimer. (alle fire diske viser samme tal)
På min DS210J med 2 stk. Hitachi HDS722020ALA330 2TB diske siger den 109 PCC med 9786 driftstimer for den ene disk, og 77 PCC med 9762 driftstimer for den anden disk.
Hitachi diskene kører så i øvrigt noget højere i temperatur end Seagate diskene. Hitachi ligger mellem 48-51 grader, og Seagate ligger mellem 36 og 41 grader. Men sådan har det altid været, og en S.M.A.R.T. kviktest viser alt normalt på alle 6 diske.
|
Mvh. Mureren
"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
|
 |
Corax
Super bruger
Oprettet: 10-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 351
|
Sendt: 18-Juli-2011 kl. 02:40 |
Har to stk Seagate Barracuda Green, ST2000DL003, i en Synology DS1511+ som kører 24/7 med RAID 5 og begge har en Load Cycle Count på 7. Så det er ikke et problem med Seagate's diske og Synology.
|
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
|
Sendt: 18-Juli-2011 kl. 09:05 |
mureren skrev:
hummelmose skrev:
Hvad siger den på en seagate ? |
På min DS411+ med 4 stk. Seagate Barracuda Green 2TB diske siger den 15 PCC for 3765 driftstimer. (alle fire diske viser samme tal)
På min DS210J med 2 stk. Hitachi HDS722020ALA330 2TB diske siger den 109 PCC med 9786 driftstimer for den ene disk, og 77 PCC med 9762 driftstimer for den anden disk.
Hitachi diskene kører så i øvrigt noget højere i temperatur end Seagate diskene. Hitachi ligger mellem 48-51 grader, og Seagate ligger mellem 36 og 41 grader. Men sådan har det altid været, og en S.M.A.R.T. kviktest viser alt normalt på alle 6 diske. | Mine Seagate-diske lå også omkring de 35 til 44 grader. I en 209+ som endda stod lukket halvt inde. M.v.h.
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
|
Sendt: 18-Juli-2011 kl. 09:09 |
Corax skrev:
Har to stk Seagate Barracuda Green, ST2000DL003, i en Synology DS1511+ som kører 24/7 med RAID 5 og begge har en Load Cycle Count på 7. Så det er ikke et problem med Seagate's diske og Synology. | Nå Jens, skal vi ikke bare konkludere, at det er Western Digital, som har et problem med deres GREEN diske?  M.v.h.
|
 |
hummelmose
Administrator
Skribent, udvikler
|
Sendt: 18-Juli-2011 kl. 09:17 |
Henrik B. skrev:
Corax skrev:
Har to stk Seagate Barracuda Green, ST2000DL003, i en Synology DS1511+ som kører 24/7 med RAID 5 og begge har en Load Cycle Count på 7. Så det er ikke et problem med Seagate's diske og Synology. |
Nå Jens, skal vi ikke bare konkludere, at det er Western Digital, som har et problem med deres GREEN diske? 
M.v.h. |
Nej. Det har de ikke. For kører du WDIDLE, så er de super gode  .
Jeg har som sagt 10 diske i RAID, og har som tidligere skrevet også lav LCC på min.
Og som jeg skrev, har andre også problemer med Seagate GREEN. men lad os bare konstatere at Green diske ikke altid er det bedste at bruge i sin NAS, med mindre man lige checker op på, om de er RAID certificerede.
|
|
 |
zemo
Super bruger
Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Point: 491
|
Sendt: 18-Juli-2011 kl. 10:07 |
Jeg håber det er i orden jeg låner tråden til et relevant spørgsmål. Jeg har købt en Seagate ST2000DL003 for at sætte den i en Synology DS211j, som jeg endnu ikke har købt. Den sidder nu i min computer, og jeg er ved at fylde den op med film/musik. Men skal den formateres i Synology'en (slettes), eller kan jeg flytte den direkte over? Den er i NTFS nu.
|
/zemo/
|
 |