|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
MortenSJ ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 216 |
![]() Sendt: 10-Februar-2011 kl. 21:50 |
|
Hejsa
Jeg har planer om at købe mig Denon AVR-1911, men jeg er blevet i tvivl om hvilke højtalere jeg skal købe. Planen var faktisk at det skulle være dem her Men da jeg viste damen dem protesterede hun med det samme og jeg er lidt begyndt at kunne forstå hende. Vores stue er ikke ret stor. Omkring 20 m2 måske lidt mere og jeg synes egentlig det ser lidt dumt ud med sådan 4 højtalere i hvert hjørne. De er jo ikke små, så det vil jo tydeligt kunne ses. Jeg har derfor kigget på noget ala det her Men er min receiver så lidt et overkill til de små højtalere? Planen er vi skal flytte et noget større på et tidspunkt, så det er jo meget godt at fremtidssikre sig, men hvornår ved jeg ikke lige. Kan i ellers anbefale nogle forholdsvis anonyme højtalere til sådan en receiver? Mvh Morten
Redigeret af MortenSJ - 10-Februar-2011 kl. 21:51 |
||
![]() |
||
Therien ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1366 |
![]() |
|
Yeh okay.. Du finder nok ikke nogen her der holder med dig i at en højtaler i hvert hjørne ser dumt ud! Hmm hvis du holder med kæresten ang. små højtalere osv, så er jeg sgu bange for det bliver svært at hjælpe dig... Anyway..
Yeh Denon 1911 vil være spildt på en soundbar..
Ville du ikke fremtidssikre dig selv ved at købe det der argon halløj? Jeg mener.. Hvis de er for store til det sted i bor nu, ville de jo sikkert passe meget godt til det større i får..
|
||
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19685 |
![]() |
|
Jo, de er små - meget små. Min højttalere her ved min computer er 23x20x30 cm og de er små. Nu får du så min helt ærlige mening: Vil du have surround, med mindre højtatlere end de der Aragan, så kan du lige så godt lade være. De er i forvejen ret små og dermed et kompromis på lydbilledet. En stue på 20m2 kan uden problemer bære et par smalle gulvhøjttalere. Da konen og jeg boede i en pensionistbolig på 42m2 (2 værelses rækkehus med stort køkken) var der absolut ingen problemer i at finde plads til mine små Dali 4b. De er trods alt kun 26x24x85 cm. Klaus |
||
![]() |
||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8671 |
![]() |
|
Ikke små? De er en lille smule større end et A5 papir. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
|
![]() Redigeret af Kampus - 11-Februar-2011 kl. 11:52 |
||
![]() |
||
Therien ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1366 |
![]() |
|
Jamen selvfølgelig. Det er slet ikke oppe til diskution - troede jeg
![]() |
||
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
|
||
![]() |
||
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1600 |
![]() |
|
Jeg har sådan et sæt (2 stk) Jamo A340 i overskud. Høj WAF og et godt kompromis mellem diskret design og lyd. Bruger selv samme model som baghøjtaler.
edit: tilføjet link: http://www.google.dk/images?q=jamo%20a340&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&hl=da&tab=wi&biw=1280&bih=675 Redigeret af Beanie - 11-Februar-2011 kl. 14:58 |
||
![]() |
||
MortenSJ ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 216 |
![]() |
|
Beklager jeg ikke fik svaret :( Nu har jeg kigget lidt mere på det og fundet disse højtalere fra Jamo. Er det noget der vil du til AVR-1911?
http://www.av-connection.dk/?PGr=4800&ML=1026 |
||
![]() |
||
mfhansen82 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2011 Sted: Kbh, Danmark Status: Offline Point: 460 |
![]() |
|
Hej Morten. Jeg respektere naturligvis hvis du er en af de (nok få) typer på dette forum der mener at højtalere skal høres, men ikke ses. Men hvorom alting er. Hvorfor ser det dumt ud med at par store højtalere i en lille lejlighed. Min kæreste og jeg bor i en 3-værelses på Nørrebro, hvor stuen nok er 6x5 (30m2), sådan godt og vel og vi er da helt klart enige om at et par Dali Lektor 6 ville passe godt ind, både i forhold til lyd og møblement.Jeg må indrømme at jeg ser mig uforstående for at mange kvinder åbenbart mener at små diskrete højtalere er lig med smukke højtalere. Okay, det er nok kun os drengerøve der kan se det smukke i et par store diskodasko Cerwin-Vega kasser, men der findes der masser af store gulvmodeller som har en flot og pæn finish. Og placeret sammen med et fjernsyn og en centerhøjtaler, kan det da komme til at se ganske pænt ud.
Jeg har selv et par Jamo A340 som fronter pt. og et par ældre Sat300II som surround'er. Og på trods af at jeg mener at Jamo's små modeller spiller pænt og dejligt, så vil de aldrig lydmæssigt komme rigtig tæt på et par gode højtalere ala Dali Lektor 2 og da slet ikke som fronter. Der kommer ganske enkelt til at mangle noget i lydbilledet.
Jeg vil helt klart foreslå dig enten at holde dig til Argon sættet eller også kigge nærmere på noget ala Lektor 1 og 2 og en god sub. Jeg kan anbefale Basis 100, men der findes andre gode mærker i den prisklasse. Hvis du skal have noget der matcher en Denon 1911, så skal du nok kigge efter et par af de ovenævnte.
Hvis det er økonomien er (også) trykker, så vil jeg starte med et par gode fronter og surroundhøjtalere. Centerhøjtaleren er en vigtig del af en god filmoplevelse, men den kan trods alt undværes indtil man har råd til en god en.
Samlet sæt vil jeg foreslå noget i retning af:
Dali Lektor 6 som front.
Dali Lektor 1 eller 2 som surround
Dali Lektoe lCR eller Concept CT center
Dali Basis 100 eller B&W ASW608 sub
Samlet pris ca. 13694
Det er selvfølgelig noget over prisen for Argonsættet og især, over Jamo sættet. Men jeg er helt klart af den overbevisning at du vil få langt mere lyd ud af det. Og med den rigtig indretning og de rette farver til højtalerne (frontstoffet er udelukkende for WAF'ens skyld) så kan det komme til at se rigtig pænt ud. Redigeret af mfhansen82 - 28-Februar-2011 kl. 19:07 |
||
Mvh
Michael Hansen Sony KDL-32V5500 | Sony STR-DH700 | Sony BDP-S360 | Sony CDP-XB920 QS ------------------------ Dali Basis 100 sub | Dali Lektor 6 front | Jamo A3Cen center | Jamo Sat300II surround |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hej Michael
Mange tak for dit meget uddybende svar. Jeg kan selvfølgelig godt se dine pointer og vendt og drejet de forskellige muligheder og jeg er så småt begynde at hælde til nogle ordenlige kvalitets højtalere. Kæresten derimod skal lige overtales, for hun mener stadig ikke rigtig det passer ind, men jeg tror hun lige skal se nogle billeder af hvordan det kan se ud. Jeg vil sådan set gerne betale det det skal koste, men i skal regne med at det er mit første surround sound sæt så jeg går måske ikke så meget op i lyden. Det skal selvfølgelig spille ordenligt, men det er begrænset hvad det skal kunne. Jeg tror lige jeg går i tænkeboksen og så vil jeg prøve at tage diskussionen op med kæresten igen. Tak for hjælpen :) |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |