recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilke højtalere til Denon AVR-1911?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilke højtalere til Denon AVR-1911?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MortenSJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 216
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilke højtalere til Denon AVR-1911?
    Sendt: 10-Februar-2011 kl. 21:50
Hejsa

Jeg har planer om at købe mig Denon AVR-1911, men jeg er blevet i tvivl om hvilke højtalere jeg skal købe.

Planen var faktisk at det skulle være dem her

Men da jeg viste damen dem protesterede hun med det samme og jeg er lidt begyndt at kunne forstå hende. Vores stue er ikke ret stor. Omkring 20 m2 måske lidt mere og jeg synes egentlig det ser lidt dumt ud med sådan 4 højtalere i hvert hjørne. De er jo ikke små, så det vil jo tydeligt kunne ses.

Jeg har derfor kigget på noget ala det her

Men er min receiver så lidt et overkill til de små højtalere? Planen er vi skal flytte et noget større på et tidspunkt, så det er jo meget godt at fremtidssikre sig, men hvornår ved jeg ikke lige.

Kan i ellers anbefale nogle forholdsvis anonyme højtalere til sådan en receiver?

Mvh Morten

Redigeret af MortenSJ - 10-Februar-2011 kl. 21:51
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2010
Point: 1366
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2011 kl. 22:37
Yeh okay.. Du finder nok ikke nogen her der holder med dig i at en højtaler i hvert hjørne ser dumt ud! Hmm hvis du holder med kæresten ang. små højtalere osv, så er jeg sgu bange for det bliver svært at hjælpe dig... Anyway..

Yeh Denon 1911 vil være spildt på en soundbar..

Ville du ikke fremtidssikre dig selv ved at købe det der argon halløj? Jeg mener.. Hvis de er for store til det sted i bor nu, ville de jo sikkert passe meget godt til det større i får.. 
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19685
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2011 kl. 23:16
Oprindeligt skrevet af MortenSJ MortenSJ skrev:

De er jo ikke små, så det vil jo tydeligt kunne ses.

Jo, de er små - meget små. Min højttalere her ved min computer er 23x20x30 cm og de er små.

Nu får du så min helt ærlige mening:
Vil du have surround, med mindre højtatlere end de der Aragan, så kan du lige så godt lade være. De er i forvejen ret små og dermed et kompromis på lydbilledet. En stue på 20m2 kan uden problemer bære et par smalle gulvhøjttalere. Da konen og jeg boede i en pensionistbolig på 42m2 (2 værelses rækkehus med stort køkken) var der absolut ingen problemer i at finde plads til mine små Dali 4b. De er trods alt kun 26x24x85 cm.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Point: 8671
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2011 kl. 23:20
Oprindeligt skrevet af MortenSJ MortenSJ skrev:

Men da jeg viste damen dem protesterede hun med det samme og jeg er lidt begyndt at kunne forstå hende. Vores stue er ikke ret stor. Omkring 20 m2 måske lidt mere og jeg synes egentlig det ser lidt dumt ud med sådan 4 højtalere i hvert hjørne. De er jo ikke små, så det vil jo tydeligt kunne ses.

Ikke små? De er en lille smule større end et A5 papir.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2011 kl. 11:51
Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:

Yeh okay.. Du finder nok ikke nogen her der holder med dig i at en højtaler i hvert hjørne ser dumt ud! Hmm hvis du holder med kæresten ang. små højtalere osv, så er jeg sgu bange for det bliver svært at hjælpe dig... Anyway..

Ville du ikke fremtidssikre dig selv ved at købe det der argon halløj? Jeg mener.. Hvis de er for store til det sted i bor nu, ville de jo sikkert passe meget godt til det større i får.. 
Det er muligt at det ikke ser dumt ud. Men det er uden diskussion den allerdårligste placering ift lydgengivelse, da hjørner forstærker dele af basssen på uheldig vis.Ouch

Redigeret af Kampus - 11-Februar-2011 kl. 11:52
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2010
Point: 1366
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2011 kl. 12:47
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:

Det er muligt at det ikke ser dumt ud. Men det er uden diskussion den allerdårligste placering ift lydgengivelse, da hjørner forstærker dele af basssen på uheldig vis.Ouch

Jamen selvfølgelig. Det er slet ikke oppe til diskution - troede jeg Smile Med al respekt for trådstarter, så tror jeg ikke at det var det optimale lydbillede, han havde i tankerne da han skrev som han gjorde. Jeg læste det som en beskrivelse af et standard 5.1 setup - på farten. Det var i hvert fald sådan jeg forstod det, og grunden til at jeg skrev som jeg gjorde. 
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2011 kl. 14:58
Jeg har sådan et sæt (2 stk) Jamo A340 i overskud. Høj WAF og et godt kompromis mellem diskret design og lyd. Bruger selv samme model som baghøjtaler.

Redigeret af Beanie - 11-Februar-2011 kl. 14:58
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2011 kl. 15:52
Beklager jeg ikke fik svaret :( Nu har jeg kigget lidt mere på det og fundet disse højtalere fra Jamo. Er det noget der vil du til AVR-1911?

http://www.av-connection.dk/?PGr=4800&ML=1026
Til top
mfhansen82 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Februar-2011
Sted: Kbh, Danmark
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2011 kl. 19:06

Hej Morten. Jeg respektere naturligvis hvis du er en af de (nok få) typer på dette forum der mener at højtalere skal høres, men ikke ses.

Men hvorom alting er. Hvorfor ser det dumt ud med at par store højtalere i en lille lejlighed. Min kæreste og jeg bor i en 3-værelses på Nørrebro, hvor stuen nok er 6x5 (30m2), sådan godt og vel og vi er da helt klart enige om at et par Dali Lektor 6 ville passe godt ind, både i forhold til lyd og møblement.
Jeg må indrømme at jeg ser mig uforstående for at mange kvinder åbenbart mener at små diskrete højtalere er lig med smukke højtalere. Okay, det er nok kun os drengerøve der kan se det smukke i et par store diskodasko Cerwin-Vega kasser, men der findes der masser af store gulvmodeller som har en flot og pæn finish. Og placeret sammen med et fjernsyn og en centerhøjtaler, kan det da komme til at se ganske pænt ud.

Jeg har selv et par Jamo A340 som fronter pt. og et par ældre Sat300II som surround'er. Og på trods af at jeg mener at Jamo's små modeller spiller pænt og dejligt, så vil de aldrig lydmæssigt komme rigtig tæt på et par gode højtalere ala Dali Lektor 2 og da slet ikke som fronter. Der kommer ganske enkelt til at mangle noget i lydbilledet.

Jeg vil helt klart foreslå dig enten at holde dig til Argon sættet eller også kigge nærmere på noget ala Lektor 1 og 2 og en god sub. Jeg kan anbefale Basis 100, men der findes andre gode mærker i den prisklasse. Hvis du skal have noget der matcher en Denon 1911, så skal du nok kigge efter et par af de ovenævnte.
Hvis det er økonomien er (også) trykker, så vil jeg starte med et par gode fronter og surroundhøjtalere. Centerhøjtaleren er en vigtig del af en god filmoplevelse, men den kan trods alt undværes indtil man har råd til en god en.

Samlet sæt vil jeg foreslå noget i retning af:
Dali Lektor 6 som front.
Dali Lektor 1 eller 2 som surround
Dali Lektoe lCR eller Concept CT center
Dali Basis 100 eller B&W ASW608 sub

Samlet pris ca. 13694

Det er selvfølgelig noget over prisen for Argonsættet og især, over Jamo sættet. Men jeg er helt klart af den overbevisning at du vil få langt mere lyd ud af det. Og med den rigtig indretning og de rette farver til højtalerne (frontstoffet er udelukkende for WAF'ens skyld) så kan det komme til at se rigtig pænt ud.

Redigeret af mfhansen82 - 28-Februar-2011 kl. 19:07
Mvh
Michael Hansen

Sony KDL-32V5500 | Sony STR-DH700 | Sony BDP-S360 | Sony CDP-XB920 QS
------------------------
Dali Basis 100 sub | Dali Lektor 6 front | Jamo A3Cen center | Jamo Sat300II surround
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2011 kl. 21:53
Hej Michael

Mange tak for dit meget uddybende svar. Jeg kan selvfølgelig godt se dine pointer og vendt og drejet de forskellige muligheder og jeg er så småt begynde at hælde til nogle ordenlige kvalitets højtalere. Kæresten derimod skal lige overtales, for hun mener stadig ikke rigtig det passer ind, men jeg tror hun lige skal se nogle billeder af hvordan det kan se ud.

Jeg vil sådan set gerne betale det det skal koste, men i skal regne med at det er mit første surround sound sæt så jeg går måske ikke så meget op i lyden. Det skal selvfølgelig spille ordenligt, men det er begrænset hvad det skal kunne.

Jeg tror lige jeg går i tænkeboksen og så vil jeg prøve at tage diskussionen op med kæresten igen.

Tak for hjælpen :)

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu