recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilke højtalere?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilke højtalere?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilke højtalere?
    Sendt: 06-Februar-2014 kl. 12:23
Hej folkens :)

Jeg går med overvejelser om at få udvidet min 3.1 til en 5.1

Jeg har ligenu dette setup: B&W dm683 + HTM61  + XTZ 8.16

Førstevalget var dm685/686 men, den er kæresten ikke rigtig med på

De skal hænge i hver deres hjørne, så tæt på loftet som muligt, så de skal selvfølgelig kunne vinkles.

Hun har også afskrevet B&W M1 som jeg ellers havde tænkt, og er i det hele taget ikke så glad for at skulle have nogen op. Hun synes det bliver probbet??? 

Når men altså stuen ser således ud:

Da jeg gerne vil have noget lyd der matcher mine andre højtalere er jeg lidt på bar bund med hvad jeg kan gøre? Samtidig med at de skal være så diskrete som muligt.

Har overvejet lidt Scandyna Minipod MKII, da jeg måske kan få hende overtalt til dem, men hvad er der ellers af muligheder? 
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2014 kl. 14:17
Hmm.. Indbygninghøjtalere... Eller overlad den eneste beslutning hun ikke har taget for dig - fra 3.1 til 5.1 - til hende. Lur mig om du ikke spare nogle penge ;-)
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2014 kl. 14:21
Bruger selv disse. Er relativt små og effektive
http://www.hifiklubben.dk/Products/b-w-ds3-baghojttaler-24333/

DS3

Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2014 kl. 14:34
Hvis de skal være diskrete er dem fra Cornered Audio oplagt. KF Scanaudio er/har været forhandler af dem.

Redigeret af mkirkelund - 06-Februar-2014 kl. 14:35
Til top
damkel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-August-2005
Sted: Denmark
Point: 153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér damkel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2014 kl. 15:15
Bruger selv disse med stor tilfredshed (i hvid højglans):

De giver en fin rummelighed i lyden.
Er selvfølgelig ikke B&W, men er heller ikke Vienna og klarer det fint endda.

Jeg kan kun anbefale bipol'er til bagkanalerne (eller er det dipol - øv, det har jeg lige glemt...)

PS. konen syntes de er flotte Smile

Redigeret af damkel - 06-Februar-2014 kl. 15:16
Til top
u2pia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Slagelse, DK
Point: 340
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér u2pia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2014 kl. 21:54
Er din kæreste klar over at man kan få B&W M1 i hvid? Og hvis du fører ledningen op fra soveværelset og igennem væggen, så vil de faktisk være meget diskrete.

Jeg har dem selv. Sort som front, og hvid til baghøjtalere og til køkkenet.
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2014 kl. 12:26
Ja, hun synes bare de er grimme, men tror hun vil sige det samme om alle, så kan være jeg skal prøve at låne et sæt hos HFK så hun kan se de ikke er så slemme :) 
Til top
damkel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér damkel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2014 kl. 12:45
Der er kun en farbar vej frem.

Lån nogen store grimme nogen og når hun er holdt op med at brokke sig over dem, så køb dem du vil have - pludseligt vil de virke pæne i hende øjne
Til top
damkel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér damkel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2014 kl. 12:46
Manden som kommer hjem med et 50" tv....

Konen: "Blev vi ikke enige om, at vi skulle have et 32" tv?"
Manden: "Jamen skat, det ER da et 32"

Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2014 kl. 13:02
Tror jeg skal over og se hvor store b&w baghøjtalere er, og så leje dem, så kan jeg sikkert nemmere gå over til m1 :D

Hvad siger folk til scandyna? Dem har kæresten vidst en smule interesse for nemlig :)
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-December-2004
Point: 889
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2014 kl. 13:33
Jeg kan varmt anbefale DS3'erne, jeg skiftede fra B&W 600s3 til DS3'erne, og der blev lydbilledet væsentligt bedre.
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2014 kl. 13:52
Hva med disse?

B&W FPM2
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu