recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilke højttalere til 15k?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilke højttalere til 15k?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilke højttalere til 15k?
    Sendt: 29-Januar-2008 kl. 21:29
Prøver lige igen..

Har set på nogle Canton karat 711 Dc front- og en 505Cm centerhøjttaler. Disse kan jeg erhverve for 15000 incl fragt.

Er dette et godt sæt, eller har i nogle forslag til et andet anlæg?

Jeg vil udskifte mine z5500 med et rigtig godt sæt højttalere. Så kravet er at det som minimum skal kunne spille bedre end z5500.

Desuden må det gerne være nogenlunde pænt at se på!

På forhånd tak!
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2008 kl. 21:31
Jeg ville kigge nærmere på Audiovector... De spiller rigtig godt. Dem skal jeg selv have fat i på et tidspunkt når økonomien er til det. De kan erhverves inden for dit prisleje, og der findes RIGTIG mange modeller og størrelser...

MVH
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 967
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2008 kl. 21:48
Har du overvejet B&W?
De nye fra 600 serien har fået gode anmeldelser.
B&W 683 som front og LCR600 som center.

Samlet pris 13.500

Jeg har selv nogle gamle 600'er og synes de spiller suverænt til den pris.


Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2008 kl. 22:04
Takker for forslagene

Jeg synes dog at specifikationerne taler imod b&w, samt at de tilsyneladende ikke spiller ligeså godt som de canton jeg har kigget på (ifølge heimkino.de).

http://www.hifi-musik.dk/branchesalg/734_1.jpg

711 DC er den helt ude til venstre

http://www.canton.de/de-produktdetail-karat-karat711dc.htm

Ifølge deres egen hjemmeside vejer 711 DC 42 kilo, hvilket er en del mere end de b&w som er blevet foreslået.

Det skal så også siges at 711 DC er en model som er blevet erstattet af 795 DC, og derfor kan findes til spotpris.

Edit:

Undskylder linksene ikke virker som hyperlinks, men jeg kan ikke opsætte dem til dette i min browser.. så i må selv klippe-klistre ind i adresselinien

Redigeret af Anima - 29-Januar-2008 kl. 22:06
Til top
Vinther Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 248
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2008 kl. 22:07
Du kan også tjekke Monitor Audio ud - men lyden er jo forskellig, alt efter, hvilket setup du har i dag? og efter hvad du gerne vil have på langsigt? Så hvad går du efter? Film eller musik? Og hvad har du i dag af receiver etc.... Der er ingen der har sagt at det er let... :o)
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2008 kl. 22:30
Jeg skal ud og købe noget som skal erstatte mine z5500, og jeg har ingenting i form af receiver osv.

Men har sat 15k af til nogle gode højttalere, og så må vi se hvad folk kan anbefale af receiver når højttalerne ligger fast.

Regner med at anlæger kommer primært til at fungere når jeg ser tv, spiller playstation og ser film. Musik kan jeg dog ikke udelukke kommer på tale.

Jeg kan godt lide at lyden er neutral, men det gør ikke noget at der er lidt "go" i afspilningen.

Så jeg skal have nogle højttalere, som:

Gerne ser pæne ud
Spiller godt
Må gerne være nogle som man ikke behøver udskifte sådan udmiddelbart efter, når der lanceres nye modeller.
Skal spille godt til film og spil, og evt. lidt musik
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2008 kl. 22:45

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Takker for forslagene

Jeg synes dog at specifikationerne taler imod b&w, samt at de tilsyneladende ikke spiller ligeså godt som de canton jeg har kigget på (ifølge heimkino.de).

Nu er Canton jo tyske højttalere, og det kunne jo tænkes at en tysk hjemmeside er lidt venligere stemt over tyske produkter end for udenlandske. Sådan er det også i England, og såmænd også i Danmark, så det er der ikke noget mærkeligt i.

Det bedste og eneste rigtige er jo at høre højttalerne før et evt. køb, og så være lidt ligeglad med div. tests. Husk at forstærkeren som de er sat til, også spiller en rolle, der er mange faktorer der spiller ind.

Næste gang jeg skal have nye højttalere, vil jeg nok overveje JM-lab, som både er flotte, og spiller på en charmerende måde. Disse fåes hos www.hififreaks.dk som også annoncerer på denne side.

Held og lykke med dit valg.

mvh Christian
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2008 kl. 23:21
Der er dælme mange alternativer

De Focal 836V ser da ikke helt ringe ud..

Jeg synes dog tit det er sådan at der anbefales b&w ht. - er der en speciel grund til dette?
Til top
nygaardinc Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2008 kl. 23:30

Du skal helt klart kigge på Focal-JmLab, klart det bedste til prisen !!,

Ring til Hififreaks og tag en snak med dem, de holder ofte demoer hjemme hos folk i stuen, så man har en mulighed for at høre grejet i privaten..

 

 

Panasonic TX-55VT50
Dune Prime 3.0
Mark Levinson No.383
Linn Akurate DS/1
Linn Unidisk SC/D
Sonus Faber Cremona M
Radius R90
Nordost Baldur SC
Linn Silver IC
Qnap TS-459-pro+ 8TB
Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 2322
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2008 kl. 00:14

Kan godt lide at du afviser B&W'erene fordi "specs'ne" ikke taler for dem? Det giver da ingen mening. Ved godt kan kan kigge på Hz og impedans mv. men det er vel som med fjernsyn, du kan ikke se ud fra talene om de rent faktisk yder det samme...

Men har ikke høre de andre mærker ved kun at gode mærker som B&W og Dali kommer man ikke helt galt afsted med...

Mvh.

Casper
Til top
Splinten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2004
Sted: Lolland
Status: Offline
Point: 901
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2008 kl. 00:16

Hej Anima

Jeg vil sige, at du bør høre højttalerne inden du køber dem. Specifikationer er ikke alt.

Mine erfaringer er at f.eks. B&W og Dali er kendt for deres detaljerigdom og gode komponenter. Dalis bånddiskant er efter min mening eminent med en meget stringent gengivelse, mens B&W 705 har en fantastisk dybde og naturlighed i lydbilledet.

Gå en tur i Hifi-klubben og lyt til din yndlings-cd på f.eks. Dali Mentor 1 eller B&W 705'erne - og sammenlign lyden fra det samme stykke musik mellem højttalerne. Hvis du besøger Hifi-klubben på Åboulevarden, har de (eller har haft) nævnte højttalere i samme lytterum. Det er relativt små højttalere, men med en fantastisk gengivelse.

Hvis du vil kikke på noget mere designagtigt, kan B&W's XT-serie i aluminium også være et bud. Dem har jeg dog ikke hørt, og kan ikke udtale mig om dem.

Alle kan glimrende suppleres med en centerhøjttaler - f.eks. Dali Mentor LCR, B&W HTM7 eller B&W XTC. Prismæssigt havner du nogenlunde indenfor dit budget.

Når du skal investere i en receiver, vil jeg klart anbefale en Denon-model. F.eks. en 2806 eller 3806 afhængigt af budgettet. Den ville jeg ikke være bange for at købe i udlandet. Prisen med udenlandsk avance er væsentligt anderledes ifht. med dansk avance.

Held og lykke med de kommende nyanskaffelser

/Splinten

Til top
nygaardinc Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2008 kl. 00:19

Er det mon en udsent fra "hifi-klubben"

Panasonic TX-55VT50
Dune Prime 3.0
Mark Levinson No.383
Linn Akurate DS/1
Linn Unidisk SC/D
Sonus Faber Cremona M
Radius R90
Nordost Baldur SC
Linn Silver IC
Qnap TS-459-pro+ 8TB
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu