|
Hvilke højttalere til stuen |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Jon@s ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Oktober-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 45 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-April-2013 kl. 10:52 |
....sikkert et indlæg der er forsøgt besvaret og startet flere gange. Jeg vover dog pelsen og spørger
![]() Jeg er flyttet i hus med en stue på godt 6x9m med loft til kip dvs små 5.5m ![]() Jeg forsøgte råd i HIFI klubben og blev anbefalet disse 5 stk (1 til center) http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/kompakt/dali_fazon-lcr_hojttaler_sort.htm og som supplement en sub http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/subwoofer/dali_ikon-sub-mk2_subwoofer_sort.htm Samlet set er det sikkert lækkert, men har svært ved at "overskue" 1 om de kan fylde rummet til film? 2 om de kan fylde rummet til musik, så gamle Dali skal i kælderen? 3 er de pengene værd? 4 om ikke der findes andet? .....MEGET gerne mindre prisleje, da dette er lige over hvad skattefar ellers havde tænkt at give tilbage ![]() |
|
Samsung PS50C685 + LE40M87, Pioneer VSX 921-K, Dali 404 Front, Dali Fazon LCD Bag, B&W CMC Center, QNAP TS-239PRO, PS4
|
|
![]() |
|
Berdel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1155 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har en kammerat som står i samme situation og spurgte mig til råds og uden jeg skal gøre mit til ekspert på området så kan jeg da gi mit besyv med her.
Jeg er selv blevet rigtig glad for mærket XTZ da jeg føler at man får rigtig meget lyd for pengene og hvis jeg selv på et tidspunkt skal igang med surround så vil jeg uden tvivl kigge på xtz Mit råd til ham var at kigge på nogle af disse sæt: Jeg har selv subwooferen men højttalerne er et nummer større (99.26) og jeg er rigtig godt tilfreds. De sparkede mine gamle højttalere ud som var dobbelt så dyre
Redigeret af Berdel - 02-April-2013 kl. 11:17 |
|
![]() |
|
Jon@s ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Oktober-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 45 |
Takker. "Udfordringen" består også i at de skal hænge i hoved-/skulder højde, så skal helst rage minimum ud. Ellers var valget sikkert faldet på en B&W eller Dali lektor 3. Hvis de samtidig findes i hvid "sælges" de nemmere til konen
![]() |
|
Samsung PS50C685 + LE40M87, Pioneer VSX 921-K, Dali 404 Front, Dali Fazon LCD Bag, B&W CMC Center, QNAP TS-239PRO, PS4
|
|
![]() |
|
staalorm ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 120 |
Jeg har hørt dem de anbefaler i Hifiklubben, var desværre ikke imponeret, desværre. Men tag ind og lyt på dem, prøv eventuelt også http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/kompakt/bw_vm6_hojttaler_sort.htm
bed dem lave en opstilling. prøv eventuelt at hørerr kun et sæt af dem UDEN sub. har kan du lettere bedømme og du kan leve med dem som HIFI højtallere. Men som sagt prøv at finde baghøjttalere i samme serie.
|
|
![]() |
|
mkt ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Marts-2011 Status: Offline Point: 248 |
Er det ikke bare at fræse en rille i muren og få kabeludgangen ned til gulvet og så få nogle gode gulvhøjttalere der kan fylde din store stue med god lyd? Ellers ville jeg nok købe nogle "ordentligt" kompakthøjttalere og så lade dem stikke lidt ud fra væggen. Er det i tillæg en pæn højttaler er det jo ikke helt i modstrid med WAF'en.
|
|
![]() |
|
Ja, det havde været "simpelt" at fræse ny rille og få kabel ned til gulvet. Her overlever WAF bare ikke, da det er filset muresten, som så ville få en "grim" streng ned...
Jeg var også først på kompakt højttalere, men problemet er at kabel stikker ud i skulder højde og samtidig lige hvor man vil komme til at gå fra køkken og ud til terrassen. Derfor er jeg gået på jagt efter så flade så muligt, men med lyden i behold (ja og prisen ikke mindst ;-)) |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |