recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilke højttalerledninger vil I anbefale?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilke højttalerledninger vil I anbefale?

 Besvar Besvar Side  123 12>
Forfatter
Besked
henrik-d Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-September-2008
Status: Offline
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henrik-d Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilke højttalerledninger vil I anbefale?
    Sendt: 09-Oktober-2013 kl. 21:30
Hej,
jeg vil kort og godt spørge hvilke højttalerledninger jeg skal købe til mine Dali Lektor 2.
Smertegrænsen økonomisk er 100/m.
På forhånd tak for råd og hjælp.
Mvh Henrik
Til top
Gonardo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gonardo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2013 kl. 22:04
Det billigste 2,5 kvadrat, og max 6 meter til hver højtaler Smile
Til top
henrik-d Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-September-2008
Status: Offline
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henrik-d Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2013 kl. 22:09
Har du et mærke, som du vil anbefale? De tilsluttes AVR 1912 DENON RECEIVER

Til top
Sejrsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sejrsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2013 kl. 22:30
Tror din receiver er pænt ligeglad med hvilket kabel du slutter tul den. Tag du bare i Harald Nyborg, der får du en helt rulle for en hund.

Redigeret af Sejrsen - 09-Oktober-2013 kl. 22:31
Til top
Gonardo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gonardo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2013 kl. 22:31
Købte engang en rulle hvid 2,5 kvadrat med 20M fra Hama i Bauhaus til omkring 160,-
Der også nogle som har gode erfaringer med det fra Jem&Fix og Harald GodtNok Wink
Til top
henrik-d Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-September-2008
Status: Offline
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henrik-d Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2013 kl. 22:36
Mener I virkelig dette helt seriøst eller tager i gas på mig? Er mit udstyr virkekelig så dårligt at kablet ingen betydning har? :-)
Til top
bird Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-December-2004
Status: Offline
Point: 296
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2013 kl. 23:14
De er skam seriøse nok. Jeg bruger selv solid core installationskabel. 


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2013 kl. 23:21
Oprindeligt skrevet af henrik-d henrik-d skrev:

Mener I virkelig dette helt seriøst eller tager i gas på mig? Er mit udstyr virkekelig så dårligt at kablet ingen betydning har? :-)


Nej,det er ganske fint konsumerudstyr du har. Men 800 kroner givet ud til 2x4 meter højttalerkabel er bedre brugt andet steds.

Hvis du bor et sted i nærheden af mig, så tag ud og lån noget af det dyre kabel (en del butikker har små kufferter med kabel, så du kan prøve de dyre kabler) og kom forbi efter 2 stykker af det billige 2,5 mm2 jeg har på hylden.

Så sætter vi os ned en eftermiddag, hvor jeg bytter kabler rundt og du lytter efter hvilket der lyder bedst, uden at vide om det er et af de dyre eller de billige.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2013 kl. 23:32
Oprindeligt skrevet af henrik-d henrik-d skrev:

Mener I virkelig dette helt seriøst eller tager i gas på mig? Er mit udstyr virkekelig så dårligt at kablet ingen betydning har? :-)
Problemet er nok, at de af os der mener noget andet end det store "Grå" flertal, ikke mere kommer vores opfattelser.

Men det er specielt i stereo jeg fornemmer/hører forskellen. Ved surround er det for mig nærmest ligegyldigt hvilket kabel jeg anvender.

Dog vil jeg sige, at jeg har haft noget med 7-8 forskellige kabler til lytte"test" hos mig, alle på nær et af kablerne kunne jeg ikke høre forskel på - et kunne jeg altså. Og det sidstnævnte sidder så i mit front-setup af højtalerne. Må dog også erkende, at til mine surround back HT har jeg Harald Nyborgs det bedste - her kan jeg nemlig ikke udlede nogen forskel på det testede kabler.

Dans Radio og TV skriver noget ret fornuftigt:

Der er mange meninger, når vi snakker om signal-kabler til HiFi. Nogle mener at det er fuldstændig lige meget om kablet koster 10 kr. eller 10.000 kr. mens andre er af den opfattelse, at kabler har stor indflydelse på den samlede lyd.
Hos Dans TV & HiFi er vi ikke tvivl om, at på et bedre HiFi anlæg, så har kablet betydning for lyden, ligesom det rigtige kabel kan være med til at sætte prikken over det berømte i.

Hvis du vil prøve dig frem, så se om du kan låne nogle kabler med hjem og tag den derfra. Kan du ikke høre forskel, jamen så er det jo bare detSmile


Redigeret af Hother - 10-Oktober-2013 kl. 06:42
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
henrik-d Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-September-2008
Status: Offline
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henrik-d Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2013 kl. 01:02
OK, jeg forstår udmærket pointen. Jeg har derfor nu bestilt et økonomisk kabel med gode anmeldelser og i Hifi-klubben QED Original Højttalerkabel - QEDORIGSC, 39 kr pr m, så håber jeg at det er godt nok. Hej til alle og tak for jeresssvar og venlighed.
Vh Henrik
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2013 kl. 06:42
Mit tilbud er stadigt åbent, kom forbi og lån et par stumper....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
henrik-d Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-September-2008
Status: Offline
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henrik-d Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2013 kl. 08:41
Tak for tilbudet Klaus.
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Mit tilbud er stadigt åbent, kom forbi og lån et par stumper....


Klaus
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu