|
Hvilke højttalerledninger vil I anbefale? |
Besvar ![]() |
Side <1 9101112> |
Forfatter | |||
Plex ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 614 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Jeg ved ikke precis, hvordan de gør isoleringen halvledende, men de skriver følgende: The screen is ground connected via a semi-conductive PE on the earth conductor. No drain wire needed. The green part of the yellow/green earth conductor is of two different green nuances. Please be aware that the darker green plastic is the semi-conductive part. It must not touch any live part of the cord set. Skærmen skal altså ikke tilsluttes jord, da jordlederens isolering sørger for forbindelsen.
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
||
De tre du nævner er alle digital overførsel |
|||
![]() |
|||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3804 |
||
Jeg omtaler kun tråde på dette site, men nu bringes tråde på andre sites i spil. Det kan jeg ikke forholde mig til, og vil heller ikke.
Læs blot indlæggene i denne tråd, og det er tydeligt, at se hvordan argumentationen for/imod forbedring foregår. Gælder så også tidligere tråde omkring emnet, på dette site. Det er muligt, at en fortaler nævner et anlægs/setup generelle kvalitet, men er det latterliggørelse. Eller der måske stilles spørgsmål om hørelse ( hvilket er en forudsætning for evt. forskelle ), er heller ikke i mine øjne en latterliggørelse. Men se blot nogle af kommentarerne her, fra delen der ikke mener at der er forskel, det er i mine øjne latterliggørelse. Jeg føler mig i den sammenhæng ikke truffet, men det giver blot et dårligt "klima". Brugere stopper enten med at svare,eller andre frygter måske, at stille spøgsmålene. Og så går det hele stille og roligt hen og dør.
|
|||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|||
![]() |
|||
Therien ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1366 |
||
@ Kampus
Yeh. Nu har jeg ikke testet coaxiale kabler. Men jeg kan udtale mig om hdmi og optisk, og her er jeg enig med dig i at det er den mekaniske del og finnish man betaler for, og det er vigtigt nok. På selve lyd delen er der 0 og en skid forskel.. |
|||
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
|
|||
![]() |
|||
FNørd ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 702 |
||
He - du siger folk ikke kan stave - men de kan godt udtale sig om højttalerledninger GGG |
|||
![]() |
|||
FNørd ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 702 |
||
Blindtest. - blindlytning.
Egentligt er det vel ligegyldigt om man kan høre forskel i en blindtest! Den påstand forventer jeg vækker en del undren. Min tanke er at det er den opfattede lyd - påvirket af alt omkring lytteoplevelsen, herunder også kendskabet til udstyret og kablerne. Det giver ikke mening at skulle have en fremmed til at montere kabler og derefter beholde dem UDEN at vide hvad det er for nogle (man kunne jo tænke sig, at de billige lød bedst (i nogens øre) og så betalte for de dyre) Hvis kendskab til kablet skaber placebo i en testsituation, så gør det vel også vel almindelig lytning og har dermed forbedret oplevelsen! Mon det bliver ww3, narj - snarere ww4-5 stykker vil jeg tro! Gør som I selv vil :) |
|||
![]() |
|||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12359 |
||
Nej, vel? Folk der mener det har fundet sted må hænge sig i erfaringer fra andre fora. Det eneste der foregår her, er nedgørelse af dem, der er dumme nok til at tro, at der er forskel på kabler. |
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19627 |
||
Vil nok sige at skærmen behøves ikke at blive tilsluttet jord, idet der er en forbindelse. Den må derimod ikke røre nogle af de aktive ledere (fasen), på samme vis som den mørkegrønne del af isoleringen heller ikke må (den ledende del). Klaus |
|||
![]() |
|||
javilha ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2012 Sted: kbh Status: Offline Point: 455 |
||
Hvis man er interesseret i at prøve om man kan høre forskel på højttaler kabler, så er der 2 kabler man kunne prøve med. Det er LC-Audio's Teflar og AudioQuest Midnight. Disse 2 kabler er vidt forskellig i opbygning, men det er deres klang og reelle lyd også. Jeg er sikker på I alle sammen her kan høre forskel. De lyder godt begge typer, men smag og anlæg vil gøre udslaget om man er til det eller det andet.
![]() ![]() Redigeret af javilha - 15-Oktober-2013 kl. 11:50 |
|||
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
|
|||
![]() |
|||
Masterbrew ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-September-2009 Status: Offline Point: 92 |
||
Haha
![]() |
|||
![]() |
|||
Masterbrew ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-September-2009 Status: Offline Point: 92 |
||
Man kan jo også overveje hvorfor B&O, som normalt ikke er ræd for at skrælle deres kunder for tusindevis af kroner for de mindste ting, kun tager et par hundrede dask for flere meter af deres brandede højtalerledning.
|
|||
![]() |
|||
alpha10 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Juli-2008 Status: Offline Point: 200 |
||
Der er forskel på kabler, men tingene skal hænge sammen, min tommelfingerregel siger minimum 10% af højttalernes pris til kabler, når højttalere kun koster 2800 for et sæt, vil jeg ikke bruge meget mere end 280 kroner på kablerne.
Jeg har dog selv brudt min egen regel derhjemme, min højttalere koster 16000 for et sæt, og jeg gav 2500 for kablerne, ja, mange penge, men det spiller fandeme godt, og kablerne gjorde en forskel, selv kosten kan høre det, og hun er rimelig ligeglad
![]() |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 9101112> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |