recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilke højttalerledninger vil I anbefale?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilke højttalerledninger vil I anbefale?

 Besvar Besvar Side  <1234 12>
Forfatter
Besked
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 967
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2013 kl. 08:58
Jeg bruger det fra Jem og Fix. og syntes det lyder okay. har så heller ikke prøvet nogle dyrer.

Mit setup er meget lig dit.
Dali Fazon højttalere.
Denon X2000 receiver
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2013 kl. 09:09
ellers har recordere en ældre test af kabler.

Link til kabel test


Bemærk at nogle kabler skal spilles til

Andre berøres af jomfruer ved fuldmåne

Andre steder er det nok at skrive om NASA bruger samme slags
Til top
KM Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-August-2013
Sted: København
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2013 kl. 10:25
Grunden til at du her får det svar, at du bare skal købe det billigste er, at det er blevet "in" (især her på sitet) at gå imod, og sige at alle kabler er ens, og at dem der køber dyre/gode kabler bliver snydt.

Min erfaring, og jeg har ved grød lyttet på mange kabler, er at der er forskel. Nogle gange endda ret stor forskel. Men det er klart der skal være en fornuftig balance mellem prisen på anlæg/højttalerne og kablerne. Lad det ikke gå over gevind. En god tommelfingerregel er; hvis du tager den samlet pris for hele dit anlæg med højttalere og det hele. Så påregn at bruge ca 10-20% oveni på kabler. Ikke på højttalerkabler, men på alle kablerne samlet...
www.headgear.dk
Et helt rent høretelefonsite.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2013 kl. 10:43
Oprindeligt skrevet af KM KM skrev:

Grunden til at du her får det svar, at du bare skal købe det billigste er, at det er blevet "in" (især her på sitet) at gå imod, og sige at alle kabler er ens, og at dem der køber dyre/gode kabler bliver snydt.

Min erfaring, og jeg har ved grød lyttet på mange kabler, er at der er forskel. Nogle gange endda ret stor forskel. Men det er klart der skal være en fornuftig balance mellem prisen på anlæg/højttalerne og kablerne. Lad det ikke gå over gevind. En god tommelfingerregel er; hvis du tager den samlet pris for hele dit anlæg med højttalere og det hele. Så påregn at bruge ca 10-20% oveni på kabler. Ikke på højttalerkabler, men på alle kablerne samlet...
Glimrende indlæg, og jeg er helt enig med dig omkring din "beregningsmodel".Smile
 
 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
javilha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-April-2012
Sted: kbh
Status: Offline
Point: 454
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér javilha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2013 kl. 11:39
Grunden til, at der rent faktisk er forskelle at spore, skyldes jo filteret i højttaleren, samt ht udgangen på forstærkeren. Kablet, der indsættes i mellem, vil ændre svagt på de elektriske parametre. Og så er der isolationen på kablet, der virker som en kondensator.   
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
Til top
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2013 kl. 12:23
Der er forskel i lyden alt efter hvilke højtalerkabler du bruger. Du hører forskellen tydeligere i musik i stereo end i film. 

MEN medmindre du er entusiast så er det jo spørgsmålet og den marginale effekt er pengene værd.

Jeg har tidligere selv i et stereo set op skiftet mellem A (helt billige tynde kabler) og B (lidt dyrere noget tykkere kabler) højtalerudgangen og der var klart hørbar forskel. Til gengæld må jeg indrømme at hvis jeg forlod rummet og kom tilbage og tændte, så var det svært at vurdere om det var A eller B der var sat til. Så vi snakker altså stadigvæk marginaler. 

Jeg har ikke lavet samme test mellem et billigere lidt kraftigere kabel og nogle af de helt dyre.

Dette blot til info og inspiration Smile
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
Til top
Gonardo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gonardo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2013 kl. 16:23
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af henrik-d henrik-d skrev:

Mener I virkelig dette helt seriøst eller tager i gas på mig? Er mit udstyr virkekelig så dårligt at kablet ingen betydning har? :-)
Problemet er nok, at de af os der mener noget andet end det store "Grå" flertal, ikke mere kommer vores opfattelser.

Men det er specielt i stereo jeg fornemmer/hører forskellen. Ved surround er det for mig nærmest ligegyldigt hvilket kabel jeg anvender.

Dog vil jeg sige, at jeg har haft noget med 7-8 forskellige kabler til lytte"test" hos mig, alle på nær et af kablerne kunne jeg ikke høre forskel på - et kunne jeg altså. Og det sidstnævnte sidder så i mit front-setup af højtalerne. Må dog også erkende, at til mine surround back HT har jeg Harald Nyborgs det bedste - her kan jeg nemlig ikke udlede nogen forskel på det testede kabler.

Dans Radio og TV skriver noget ret fornuftigt:

Der er mange meninger, når vi snakker om signal-kabler til HiFi. Nogle mener at det er fuldstændig lige meget om kablet koster 10 kr. eller 10.000 kr. mens andre er af den opfattelse, at kabler har stor indflydelse på den samlede lyd.
Hos Dans TV & HiFi er vi ikke tvivl om, at på et bedre HiFi anlæg, så har kablet betydning for lyden, ligesom det rigtige kabel kan være med til at sætte prikken over det berømte i.

Hvis du vil prøve dig frem, så se om du kan låne nogle kabler med hjem og tag den derfra. Kan du ikke høre forskel, jamen så er det jo bare detSmile
 
Hother, vil du fortælle mærket på det kabel du har brugt på dine front højtaler Smile
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2013 kl. 16:26
Oprindeligt skrevet af Gonardo Gonardo skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af henrik-d henrik-d skrev:

Mener I virkelig dette helt seriøst eller tager i gas på mig? Er mit udstyr virkekelig så dårligt at kablet ingen betydning har? :-)
Problemet er nok, at de af os der mener noget andet end det store "Grå" flertal, ikke mere kommer vores opfattelser.

Men det er specielt i stereo jeg fornemmer/hører forskellen. Ved surround er det for mig nærmest ligegyldigt hvilket kabel jeg anvender.

Dog vil jeg sige, at jeg har haft noget med 7-8 forskellige kabler til lytte"test" hos mig, alle på nær et af kablerne kunne jeg ikke høre forskel på - et kunne jeg altså. Og det sidstnævnte sidder så i mit front-setup af højtalerne. Må dog også erkende, at til mine surround back HT har jeg Harald Nyborgs det bedste - her kan jeg nemlig ikke udlede nogen forskel på det testede kabler.

Dans Radio og TV skriver noget ret fornuftigt:

Der er mange meninger, når vi snakker om signal-kabler til HiFi. Nogle mener at det er fuldstændig lige meget om kablet koster 10 kr. eller 10.000 kr. mens andre er af den opfattelse, at kabler har stor indflydelse på den samlede lyd.
Hos Dans TV & HiFi er vi ikke tvivl om, at på et bedre HiFi anlæg, så har kablet betydning for lyden, ligesom det rigtige kabel kan være med til at sætte prikken over det berømte i.

Hvis du vil prøve dig frem, så se om du kan låne nogle kabler med hjem og tag den derfra. Kan du ikke høre forskel, jamen så er det jo bare detSmile
 
Hother, vil du fortælle mærket på det kabel du har brugt på dine front højtaler Smile
Du får en PMSmile 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
R Svendsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Januar-2013
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér R Svendsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2013 kl. 19:37
Brug det samme som er i dine højtaler.

Da jeg købte mine højtaler spurte jeg Elac sage de det til mig eller noget 4m2 kobber kabel.
TV: Panasonic TX-P50VT50 | Front: ELAC FS-257 | Center: ELAC 241CC | Bag: ELAC WS-1235 | SUB: Velodyne SPL-1200 Ultra | Yamaha RX-A1010 | Dyrholm audio kabler.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2013 kl. 19:59
"Du får en PM"

LOL! Er det virkelig så vigtigt andre ikke finder ud af hvilke kabler der er magiske?!?
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2013 kl. 20:05
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af henrik-d henrik-d skrev:

Mener I virkelig dette helt seriøst eller tager i gas på mig? Er mit udstyr virkekelig så dårligt at kablet ingen betydning har? :-)
Problemet er nok, at de af os der mener noget andet end det store "Grå" flertal, ikke mere kommer vores opfattelser.


Problemet er, at de der "påstår" at de kan høre forskel ikke ind til nu har ønsket at stille op til uvildige tests! Smile

Køb nogle relativt billige kabler...
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2013 kl. 21:07
Oprindeligt skrevet af R Svendsen R Svendsen skrev:

Brug det samme som er i dine højtaler.

Da jeg købte mine højtaler spurte jeg Elac sage de det til mig eller noget 4m2 kobber kabel.

Du har en skide god point!!
Det giver jo ganske god mening at du får ikke en bedre lyd ved at købe dyre højttalere kabler imellem forstærker og højttalere, hvis du ikke også skifter kablerne inde i højttalerne. 
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu