|
Hvilke højttalerledninger vil I anbefale? |
Besvar ![]() |
Side <1234 12> |
Forfatter | |||
kenneth85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-Juni-2013 Sted: Løsning Status: Offline Point: 974 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Jeg bruger det fra Jem og Fix. og syntes det lyder okay. har så heller ikke prøvet nogle dyrer.
Mit setup er meget lig dit. Dali Fazon højttalere. Denon X2000 receiver
|
|||
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
|||
![]() |
|||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7163 |
||
ellers har recordere en ældre test af kabler.
Link til kabel test Bemærk at nogle kabler skal spilles til ![]() Andre berøres af jomfruer ved fuldmåne ![]() Andre steder er det nok at skrive om NASA bruger samme slags ![]() |
|||
![]() |
|||
KM ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 25-August-2013 Sted: København Status: Offline Point: 21 |
||
Grunden til at du her får det svar, at du bare skal købe det billigste er, at det er blevet "in" (især her på sitet) at gå imod, og sige at alle kabler er ens, og at dem der køber dyre/gode kabler bliver snydt.
Min erfaring, og jeg har ved grød lyttet på mange kabler, er at der er forskel. Nogle gange endda ret stor forskel. Men det er klart der skal være en fornuftig balance mellem prisen på anlæg/højttalerne og kablerne. Lad det ikke gå over gevind. En god tommelfingerregel er; hvis du tager den samlet pris for hele dit anlæg med højttalere og det hele. Så påregn at bruge ca 10-20% oveni på kabler. Ikke på højttalerkabler, men på alle kablerne samlet...
|
|||
www.headgear.dk
Et helt rent høretelefonsite. |
|||
![]() |
|||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
||
Glimrende indlæg, og jeg er helt enig med dig omkring din "beregningsmodel". ![]() |
|||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|||
![]() |
|||
javilha ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2012 Sted: kbh Status: Offline Point: 455 |
||
Grunden til, at der rent faktisk er forskelle at spore, skyldes jo filteret i højttaleren, samt ht udgangen på forstærkeren. Kablet, der indsættes i mellem, vil ændre svagt på de elektriske parametre. Og så er der isolationen på kablet, der virker som en kondensator.
![]() |
|||
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
|
|||
![]() |
|||
Willads ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 453 |
||
Der er forskel i lyden alt efter hvilke højtalerkabler du bruger. Du hører forskellen tydeligere i musik i stereo end i film.
MEN medmindre du er entusiast så er det jo spørgsmålet og den marginale effekt er pengene værd. Jeg har tidligere selv i et stereo set op skiftet mellem A (helt billige tynde kabler) og B (lidt dyrere noget tykkere kabler) højtalerudgangen og der var klart hørbar forskel. Til gengæld må jeg indrømme at hvis jeg forlod rummet og kom tilbage og tændte, så var det svært at vurdere om det var A eller B der var sat til. Så vi snakker altså stadigvæk marginaler. Jeg har ikke lavet samme test mellem et billigere lidt kraftigere kabel og nogle af de helt dyre. Dette blot til info og inspiration
![]() |
|||
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
|
|||
![]() |
|||
Gonardo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 249 |
||
Hother, vil du fortælle mærket på det kabel du har brugt på dine front højtaler
![]() |
|||
![]() |
|||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
||
Du får en PM
![]() |
|||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|||
![]() |
|||
R Svendsen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 07-Januar-2013 Status: Offline Point: 29 |
||
Brug det samme som er i dine højtaler.
Da jeg købte mine højtaler spurte jeg Elac sage de det til mig eller noget 4m2 kobber kabel. |
|||
TV: Panasonic TX-P50VT50 | Front: ELAC FS-257 | Center: ELAC 241CC | Bag: ELAC WS-1235 | SUB: Velodyne SPL-1200 Ultra | Yamaha RX-A1010 | Dyrholm audio kabler.
|
|||
![]() |
|||
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
||
"Du får en PM"
LOL! Er det virkelig så vigtigt andre ikke finder ud af hvilke kabler der er magiske?!? |
|||
![]() |
|||
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
||
Problemet er, at de der "påstår" at de kan høre forskel ikke ind til nu har ønsket at stille op til uvildige tests! ![]() Køb nogle relativt billige kabler...
|
|||
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
|||
![]() |
|||
KennyIver ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 31-Maj-2011 Sted: Herning Status: Offline Point: 1073 |
||
Du har en skide god point!! Det giver jo ganske god mening at du får ikke en bedre lyd ved at købe dyre højttalere kabler imellem forstærker og højttalere, hvis du ikke også skifter kablerne inde i højttalerne.
|
|||
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |