recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilke højttalerledninger vil I anbefale?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilke højttalerledninger vil I anbefale?

 Besvar Besvar Side  <12345 12>
Forfatter
Besked
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2013 kl. 21:07
problemet er at nogle er lidt forblændet af lir - særligt når det er andre menneskers penge der skal bruges. Med det udstyr du har mener jeg at du er fint stillet med de kabler fra Harald Nyborg. Der findes givetvis kabler der er dyrere, men det er jo latterligt at kablerne skal koste ligeså mange penge som din receiver.

Hvis johnnybrian foreslår en dæk-fælg kombi til 40000 for at jeg kan forbedre min toyota Aygos køreegenskaber, giver det heller ikke meget mening

Jeg aner ikke om du vil være i stand at høre forskel på harald nyborg og de qed du har bestilt, men er sikker på at begge gør det en del bedre end gammel lampeledning.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2013 kl. 21:14
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af henrik-d henrik-d skrev:

Mener I virkelig dette helt seriøst eller tager i gas på mig? Er mit udstyr virkekelig så dårligt at kablet ingen betydning har? :-)
Problemet er nok, at de af os der mener noget andet end det store "Grå" flertal, ikke mere kommer vores opfattelser.


Problemet er, at de der "påstår" at de kan høre forskel ikke ind til nu har ønsket at stille op til uvildige tests! Smile


Nu har jeg det sådan, at jeg hverken har behov for at bevise  - eller påvise noget over for andre.

Det er mig der vælger ud fra det som jeg synes er bedst - og betaler. Jeg ville da være lidt tumpet, hvis jeg bare købte og betalte uden at være sikker på hvad jeg mente om grejet. Og sådan er detSmile

Jeg køber hvad jeg mener er bedst, og jeg går da ud fra at andre gør det samme. Og kan man ikke høre forskel på kabler, så er det jo fint nok.



Redigeret af Hother - 10-Oktober-2013 kl. 21:47
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2013 kl. 21:37
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

"Du får en PM"

LOL! Er det virkelig så vigtigt andre ikke finder ud af hvilke kabler der er magiske?!?

Kabler kan godt miste nogle procent lydkvalitet, hvis de finder ud af at der snakkes om dem i krogene.
Til top
Masterbrew Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-September-2009
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Masterbrew Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2013 kl. 23:37
Hehe den her gamle traver af en debat.

Husk på at der er mange penge i at holde troen på højtalerkabler i live ;) 
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2013 kl. 07:25
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af henrik-d henrik-d skrev:

Mener I virkelig dette helt seriøst eller tager i gas på mig? Er mit udstyr virkekelig så dårligt at kablet ingen betydning har? :-)
Problemet er nok, at de af os der mener noget andet end det store "Grå" flertal, ikke mere kommer vores opfattelser.


Problemet er, at de der "påstår" at de kan høre forskel ikke ind til nu har ønsket at stille op til uvildige tests! Smile


Nu har jeg det sådan, at jeg hverken har behov for at bevise  - eller påvise noget over for andre.

Det er mig der vælger ud fra det som jeg synes er bedst - og betaler. 

Nej, men hvis ikke man har "bevist" at de dyrere kabler betyder noget for kvaliteten af den oplevede lyd, så er ens input jo temmelig irellevant i en tråd hvor man ønsker hjælp.

Men det er jo en gammel traver Smile
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2013 kl. 07:53
Tror i ikke det bedst den går død der, inden ww3 starter? ;)
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
Kroq Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kroq Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2013 kl. 13:09
haha. Tænkte også da jeg så headeren i denne tråd "Hvilke højttalerledninger vil I anbefale", at nu går det endnu engang amok LOL

Måske man kan lave noget kode, så bogstavkombinationen Hvilke højttalerledninger? ikke kan benyttes på RECORDERE?

Vil dog sige at jeg tidligere har brugt Tara Labs Phase II, Nordost Flat og diverse andre producenter. I dag bruger jeg Harald Nyborgs 2,5mm2, og det skuffer ikke! 
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2013 kl. 13:15
Oprindeligt skrevet af Kroq Kroq skrev:

Måske man kan lave noget kode, så bogstavkombinationen Hvilke højttalerledninger? ikke kan benyttes på RECORDERE?


Den går ikke. Folk deler enten "højttalerledninger" op i to, som med så mange andre sammensatte ord, eller "højttaler" bliver stavet med et enkelt t, som også er en meget normal fejl at begå.

Jeg har i øvrigt et sæt 2,5m kabler til 4200,-
Til top
zczc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zczc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2013 kl. 13:37
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Kroq Kroq skrev:

Måske man kan lave noget kode, så bogstavkombinationen Hvilke højttalerledninger? ikke kan benyttes på RECORDERE?


Den går ikke. Folk deler enten "højttalerledninger" op i to, som med så mange andre sammensatte ord, eller "højttaler" bliver stavet med et enkelt t, som også er en meget normal fejl at begå.

Jeg har i øvrigt et sæt 2,5m kabler til 4200,-


Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2013 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af henrik-d henrik-d skrev:

Mener I virkelig dette helt seriøst eller tager i gas på mig? Er mit udstyr virkekelig så dårligt at kablet ingen betydning har? :-)
Problemet er nok, at de af os der mener noget andet end det store "Grå" flertal, ikke mere kommer vores opfattelser.


Problemet er, at de der "påstår" at de kan høre forskel ikke ind til nu har ønsket at stille op til uvildige tests! Smile


Nu har jeg det sådan, at jeg hverken har behov for at bevise  - eller påvise noget over for andre.

Det er mig der vælger ud fra det som jeg synes er bedst - og betaler. 

Nej, men hvis ikke man har "bevist" at de dyrere kabler betyder noget for kvaliteten af den oplevede lyd, så er ens input jo temmelig irellevant i en tråd hvor man ønsker hjælp.

Men det er jo en gammel traver Smile

Nu var min "indgangsbøn" til emnet således  - Citat:

Problemet er nok, at de af os der mener noget andet end det store "Grå" flertal, ikke mere kommer vores opfattelser.

"Men det er specielt i stereo jeg fornemmer/hører forskellen. Ved surround er det for mig nærmest ligegyldigt hvilket kabel jeg anvender.

Dog vil jeg sige, at jeg har haft noget med 7-8 forskellige kabler til lytte"test" hos mig, alle på nær et af kablerne kunne jeg ikke høre forskel på - et kunne jeg altså. Og det sidstnævnte sidder så i mit front-setup af højtalerne. Må dog også erkende, at til mine surround back HT har jeg Harald Nyborgs det bedste - her kan jeg nemlig ikke udlede nogen forskel på det testede kabler.

Dans Radio og TV skriver noget ret fornuftigt:

Der er mange meninger, når vi snakker om signal-kabler til HiFi. Nogle mener at det er fuldstændig lige meget om kablet koster 10 kr. eller 10.000 kr. mens andre er af den opfattelse, at kabler har stor indflydelse på den samlede lyd.
Hos Dans TV & HiFi er vi ikke tvivl om, at på et bedre HiFi anlæg, så har kablet betydning for lyden, ligesom det rigtige kabel kan være med til at sætte prikken over det berømte i.

Hvis du vil prøve dig frem, så se om du kan låne nogle kabler med hjem og tag den derfra. Kan du ikke høre forskel, jamen så er det jo bare detSmile".

Og mit indlæg var vel hverken bombastisk, eller ringere eller bedre end de øvrige indlæg.Wink

  

  



B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2013 kl. 13:45
Oprindeligt skrevet af zczc zczc skrev:





Hmm. Men det går stadig ikke kun at udelukke "højttalerledninger"

Redigeret af Naiera - 11-Oktober-2013 kl. 13:45
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2013 kl. 13:59
Har fuld forståelse for, at et moderne sprog udvikler sig. Og dermed åbner op for nye stavekombinationer i en retskrivningsordbog, men kæden hopper af, når den nye stavemåde fjerner logikken i ordet.
En højttaler refererer til noget der taler højt, en højtaler derimod refererer til en høj taler. Det kunne så være mig, med mine to meter.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu