|
Hvilke højttalerledninger vil I anbefale? |
Besvar ![]() |
Side <12345 12> |
Forfatter | |||||
slumbert ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
problemet er at nogle er lidt forblændet af lir - særligt når det er andre menneskers penge der skal bruges. Med det udstyr du har mener jeg at du er fint stillet med de kabler fra Harald Nyborg. Der findes givetvis kabler der er dyrere, men det er jo latterligt at kablerne skal koste ligeså mange penge som din receiver.
Hvis johnnybrian foreslår en dæk-fælg kombi til 40000 for at jeg kan forbedre min toyota Aygos køreegenskaber, giver det heller ikke meget mening
Jeg aner ikke om du vil være i stand at høre forskel på harald nyborg og de qed du har bestilt, men er sikker på at begge gør det en del bedre end gammel lampeledning. |
|||||
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
|||||
![]() |
|||||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
||||
Nu har jeg det sådan, at jeg hverken har behov for at bevise - eller påvise noget over for andre. Det er mig der vælger ud fra det som jeg synes er bedst - og betaler. Jeg ville da være lidt tumpet, hvis jeg bare købte og betalte uden at være sikker på hvad jeg mente om grejet. Og sådan er det ![]() Jeg køber hvad jeg mener er bedst, og jeg går da ud fra at andre gør det samme. Og kan man ikke høre forskel på kabler, så er det jo fint nok. Redigeret af Hother - 10-Oktober-2013 kl. 21:47 |
|||||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|||||
![]() |
|||||
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2815 |
||||
Kabler kan godt miste nogle procent lydkvalitet, hvis de finder ud af at der snakkes om dem i krogene.
|
|||||
![]() |
|||||
Masterbrew ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-September-2009 Status: Offline Point: 92 |
||||
Hehe den her gamle traver af en debat.
Husk på at der er mange penge i at holde troen på højtalerkabler i live ;)
|
|||||
![]() |
|||||
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
||||
Nej, men hvis ikke man har "bevist" at de dyrere kabler betyder noget for kvaliteten af den oplevede lyd, så er ens input jo temmelig irellevant i en tråd hvor man ønsker hjælp. Men det er jo en gammel traver
![]() |
|||||
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
|||||
![]() |
|||||
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
||||
Tror i ikke det bedst den går død der, inden ww3 starter? ;)
|
|||||
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
|||||
![]() |
|||||
Kroq ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 12-Januar-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 35 |
||||
haha. Tænkte også da jeg så headeren i denne tråd "Hvilke højttalerledninger vil I anbefale", at nu går det endnu engang amok
![]() Måske man kan lave noget kode, så bogstavkombinationen Hvilke højttalerledninger? ikke kan benyttes på RECORDERE? Vil dog sige at jeg tidligere har brugt Tara Labs Phase II, Nordost Flat og diverse andre producenter. I dag bruger jeg Harald Nyborgs 2,5mm2, og det skuffer ikke!
|
|||||
![]() |
|||||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12359 |
||||
Den går ikke. Folk deler enten "højttalerledninger" op i to, som med så mange andre sammensatte ord, eller "højttaler" bliver stavet med et enkelt t, som også er en meget normal fejl at begå. Jeg har i øvrigt et sæt 2,5m kabler til 4200,- ![]() |
|||||
![]() |
|||||
zczc ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 398 |
||||
![]() |
|||||
![]() |
|||||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
||||
Nu var min "indgangsbøn" til emnet således - Citat: Problemet er nok, at de af os der mener noget andet end det store "Grå" flertal, ikke mere kommer vores opfattelser. "Men det er specielt i stereo jeg fornemmer/hører forskellen. Ved surround er det for mig nærmest ligegyldigt hvilket kabel jeg anvender. Dog vil jeg sige, at jeg har haft noget med 7-8 forskellige kabler til lytte"test" hos mig, alle på nær et af kablerne kunne jeg ikke høre forskel på - et kunne jeg altså. Og det sidstnævnte sidder så i mit front-setup af højtalerne. Må dog også erkende, at til mine surround back HT har jeg Harald Nyborgs det bedste - her kan jeg nemlig ikke udlede nogen forskel på det testede kabler. Dans Radio og TV skriver noget ret fornuftigt: Der er mange meninger, når vi snakker om signal-kabler til HiFi. Nogle mener at det er fuldstændig lige meget om kablet koster 10 kr. eller 10.000 kr. mens andre er af den opfattelse, at kabler har stor indflydelse på den samlede lyd. Hos Dans TV & HiFi er vi ikke tvivl om, at på et bedre HiFi anlæg, så har kablet betydning for lyden, ligesom det rigtige kabel kan være med til at sætte prikken over det berømte i. Hvis du vil prøve dig frem, så se om du kan låne nogle kabler med hjem og tag den derfra. Kan du ikke høre forskel, jamen så er det jo bare det ![]() Og mit indlæg var vel hverken bombastisk, eller ringere eller bedre end de øvrige indlæg. ![]() |
|||||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|||||
![]() |
|||||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12359 |
||||
Hmm. Men det går stadig ikke kun at udelukke "højttalerledninger" ![]() Redigeret af Naiera - 11-Oktober-2013 kl. 13:45 |
|||||
![]() |
|||||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3804 |
||||
Har fuld forståelse for, at et moderne sprog udvikler sig. Og dermed åbner op for nye stavekombinationer i en retskrivningsordbog, men kæden hopper af, når den nye stavemåde fjerner logikken i ordet.
En højttaler refererer til noget der taler højt, en højtaler derimod refererer til en høj taler. Det kunne så være mig, med mine to meter. |
|||||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |