recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilke kabel? (Sony S710/Samsung 32 R 71)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilke kabel? (Sony S710/Samsung 32 R 71)

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2006 kl. 19:54

Oprindeligt skrevet af DarkHelmet DarkHelmet skrev:

Fik forresten luret lidt på mit Philips CRT 32". Når jeg slår over på Sony'en siger den at det er et CVBS signal? Hvordan får jeg RGB istedet? Det er sidste års topmodel fra Philips. Den har RGB indgang via scart. Er det mit scart kabel der ikke er til RGB?

Har du indstillet scart udgangen på RX710 til RGB? Den står som standard til composite (video = composite).

Redigeret af JesperLund - 12-Maj-2006 kl. 19:54
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
DarkHelmet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2005
Sted: Denmark
Point: 508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2006 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

PS: Tillykke med dit nye TV!

Takker

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2006 kl. 20:00
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Fik forresten luret lidt på mit Philips CRT 32". Når jeg slår over på Sony'en siger den at det er et CVBS signal? Hvordan får jeg RGB istedet? Det er sidste års topmodel fra Philips. Den har RGB indgang via scart. Er det mit scart kabel der ikke er til RGB?

Har du indstillet scart udgangen på RX710 til RGB? Den står som standard til composite (video = composite).

Hold da ferie.. Det havde jeg overset. Det er jo som at få et nyt tv.. Troede slet ikke det kunne stå så flot! Tak for hjælpen

Til top
Don Pedro Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Oktober-2005
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2006 kl. 20:19

Lige et ekstra link til nogle gode component kabler:

http://www.klik1stik.dk/product.asp?product=432&sub=170& amp;page=1

Hilsen Don P.
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2006 kl. 22:02

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Hold da ferie.. Det havde jeg overset. Det er jo som at få et nyt tv.. Troede slet ikke det kunne stå så flot! Tak for hjælpen  

Hej igen DarkHelmet,

Ja, det var en god hjælp fra Jesper, og RGB ud af en Sony er slet ikke så ringe endda (Rigtigt Godt Billede  ).

Composite (= "video" i manualen) er nok mest egnet til blød VHS på et 14" fra forrige århundrede og folk, der højst vil ofre 29,95 på et SCART kabel! (Viser Ikke DEtaljer Ordentligt )

Jeg har kigget på en Philips DVB-T DTR200 som jeg regner med at købe. Er bare ved at finde ud af om jeg kan bruge en billed antenne. Jeg bor tæt ved Aalborg, så der burde være kanon dækning indendørs da jeg kan stå og kigge på masten.

Fint du (også) tænker på kilden/tuneren/digital modtagelse. Men jeg ved ikke lige, hvad en "billed antenne" er - mener du mon en billig antenne? Uanset det: Når du bor så tæt på masten, skal der nok ikke så meget til på antennesiden.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2006 kl. 22:11

Jeg er lidt træt.. Ja. Jeg mente en billig antenne. Tror du en små 100 kr kan gøre tricket?

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2006 kl. 22:22

Det er meget muligt, se f.eks. på http://www.recordere.dk/faq/?f=88.

Det kan også være, en lokal forhandler kan vejlede dig udfra erfaringer fra f.eks. købere af boksen og installatører i området.

Jeg selv har såmænd TDC kabel-TV og Selector.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu