|
Hvilke kabler, bananer og RCA y-kabler? |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
Hessi ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-December-2006 Sted: Århus N, DK Status: Offline Point: 1528 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 27-December-2012 kl. 22:06 |
Yo!
![]() Længe siden det er, men jeg er glad for at jeg snart har rigtig tid til at deltage på forummet igen. Men lige nu handler det om at jeg skal bruge ca. 30 meter højttalerkabel, 15 sæt (15 røde og 15 sorte) bananstik og 3 stk. RCA y-kabler. Intet af det behøver at være top dollar high-end mega dyrt. Men kvaliteten skal være i orden, og det samme gælder prisen. De 30 meter højttalerkabel må gerne være oxygenfri kobber, gerne meget tykt og med ordentlig isolering... ellers så billigt som muligt. Jeg køber gerne over e-bay, dba.dk, guloggratis.dk, amazon osv. Som sagt skal "bare" kvalitet og pris være fornuftige. Bananerne skal sidde på enden af det nye kabel, samt TaraLabs RSC Prime 1000 bi-wire kabler, og de skal stikkes ind i QLN 600 serie højttalere (606, 604, 600). RCA Y-kabler er faktisk noget jeg aldrig har brugt da jeg er fra den digitale æra. Dvs. jeg har kun brugt hdmi fra medie center til receiver og fra receiver til TV. De tilkomne rca y-kabler skal sidde mellem Denon AVR-2809 (måske 3808) og Classic no. 8.0b, men jeg ved ikke om det er som jeg har erfaret med højttalerkabler, at forskellen ikke er så voldsom så længe lederne, isoleringen og stikkene er i orden. Det er her i kommer ind... ![]() Giv MEGET GERNE bud på hvilke produkter der er prisen værd, som ikke ville være "overkill" i ovennævnte setup. Jeg takker mange gange for jeres tid og bud. ![]() MVh. Hessi
![]() Redigeret af Hessi - 27-December-2012 kl. 22:07 |
|
![]() |
|
amh09 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 60 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
Udstyr:
Denon AVR-1912 Dali Lektor 6 fronter XTZ 99 W12.16 Sub Dali Lektor LCR center Dali Lektor 1 baghøjttalere |
|
![]() |
|
amh09 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 60 |
Højttalerkabel er jo ren religion, som der findes mange meninger om...
Jeg anvender selv dette, og vil ikke tøve med at anbefale det som værende et OK produkt - og prisen er jo i hvert fald overkommelig. http://www.harald-nyborg.dk/p9545/hoejttalerkabel-2x2-50mm2-25m mvh Andreas
|
|
Udstyr:
Denon AVR-1912 Dali Lektor 6 fronter XTZ 99 W12.16 Sub Dali Lektor LCR center Dali Lektor 1 baghøjttalere |
|
![]() |
|
Hessi ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-December-2006 Sted: Århus N, DK Status: Offline Point: 1528 |
amh09 - Mange tak for buddet. Det er faktisk lige præcis sådan noget jeg leder efter. Ganske fin kvalitet og en rigtig fin pris. Det er trods alt "kun" til bagkanalerne.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19864 |
Og du ved allerede i forvejen, hvordan det lyder. "Det mystiske kabel X" som du fik med var sådan et par stumper, med en god historie i røven, så du ikke var "overbevist" om noget på forhånd. Bananstik finder du på ebay, du bestemmer selv kvalitet ud fra prisen. Du kan vælge af de billige og regne med et spild på 5%-10% (hvor skruerne fejler). Til gengæld er de så billige at du kan fodre svin med dem. Vareprøver haves......... Klaus |
|
![]() |
|
![]() Vidste jo godt det var et billigt kabel da jeg modtog det, som jeg vist også skrev til dig i en pm, og at jeg var stukket en røverhistorie mht. kvalitet og fortid. ![]() Havde set dem i andre tråde, men kunne bare ikke huske hvor de kunne købes. ![]() Og da jeg afprøvede dem blandt andre kabler var jeg også fast besluttet på at det kun var lydkvaliteten der skulle afgøre vurderingen, hvilket også resulterede i at jeg i dag "blot" skal have et ordentligt højttalerkabel. ![]() Mht. bananstik så modtager jeg meget gerne vareprøver, men hvis det er noget der er tilsvarende dette siger jeg pænt nej tak. Det skal være noget bedre kvalitet og større diameter. Jeg er desværre ikke den habile e-bay bruger så foreslag modtages meget gerne.
![]() Redigeret af Hessi - 27-December-2012 kl. 23:42 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19864 |
Det er meget svarende til dem du har haft fingrene i:
http://www.ebay.de/itm/20-Vergoldete-Highend-Bananenstecker-BANANA-STECKER-4mm-/300521341412?pt=Audio_Zubeh%C3%B6r&hash=item45f877c1e4 Men prisen er ganske anderledes, her får du 10 par for 30 kroner. Ellers er næste trin disse "Nakamichi" kloner med 4 sæt for 50 kroner: http://www.ebay.de/itm/8x-vergoldet-Bananenstecker-Metall-Stecker-High-End-4mm-/270685932166?pt=DE_Computing_Audiokabel_Adapter&hash=item3f06238a86 Klaus |
|
![]() |
|
helljohn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Juni-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 2048 |
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=236689
http://www.av-cables.dk/ixos-hoejttalerkabel/ixos-hoejttalerkabel-21-mm2-pris-pr-meter-6366.html http://www.av-cables.dk/subwoofer-splitter/high-quality-subwoofer-splitter.html godt nytår
|
|
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
|
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Jeg er ikke kabel-fanatiker, men nogle gange har jeg altså svært ved at følge din logik. Vi er i en anden tråd ved at diskutere hvor mange penge du mener der skal til for at producere kvalitetselektronik. Du gør dig til talsmand for at hvis folk ellers gad betale dét kvalitet koster, så ville der være bedre kvalitet udstyr på markedet (hvilket jeg principielt er enig i), og du begræder at den gode kvalitet ikke længere kan købes. Men samtidig sidder du så her og slår til lyd for at man bare skal købe det billigste snot man kan få fingre i, formentligt produceret af gamle cykler af 7-årige kinesere der afisolerer kabler med tænderne fordi fabrikken ikke vil give dem en tang, og så bare smide de 10% der går i stykker under monteringen væk. Det synes jeg godt nok er en mærkværdig indstilling. Det MÅ da kunne lade sig gøre at slå til lyd for at købe produkter af en bare nogenlunde rimelig standard, uden at man skal gøres til hjernevasket kabel-nørd. Eller for den sags skyld forklare den gode Hessi at dårlige stik er væsentligt værre end ingen stik.
|
|
![]() |
|
jan203 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Oktober-2010 Sted: dk Status: Offline Point: 761 |
http://www.poulsaudiobutik.dk/
Ring til Poul han har højst sansynligt det du skal bruge og laver det til fornuftige penge.
|
|
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.
|
|
![]() |
|
tvkartoffel ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
Ham Poul er sku en sjov fætter. - På en særligt sur måde! Har du nogen læst hans blog? Ret undeholdende må man sige :-) MVH |
|
![]() |
|
Det er svært at afisolere noget med tænderne på et bananstik...... Problematikken med stikkene er at det er de samme man kan købe i dyre domme herhjemme, men hvor man ud fra prisen ikke vil regne med en vis spildprocent. På en "kinavare" er det en kalkuleret risiko og der er rigeligt råd til den. Jeg peger også på nogle lidt mere kostbare stik i en bedre kvalitet, men det "overså" du vidst. Desuden er det vel okay er der er produkter i forskellige prislag, så folk selv kan vælge? Klaus |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |