|
Hvilke kabler, bananer og RCA y-kabler? |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Så køber du de forkerte stik i dyre domme. Jeg er ikke fortaler for at stole på prisen og købe dyrt, jeg er fortaler for at købe nogle ordentlige stik (eller lade være).
Dét der undrer mig er at du kommer med så modstridende anbefalinger og udtalelser, afhængigt af hvad det er vi taler om. Jeg synes netop IKKE du giver udtryk for at det er okay at der er produkter i forskellige prislag, du forsøger netop at overbevise folk om at det er "same shit, different wrapping". Hvis det er okay at der er produkter i forskellige prisklasser, så er det vel også okay at der findes entusiast-bananstik til 3.000,- stykket? EDIT: Det kan jo også være at jeg tolker din holdning til TV-priser forkert.
Redigeret af Otto J - 29-December-2012 kl. 19:08 |
|||
![]() |
|||
jan203 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Oktober-2010 Sted: dk Status: Offline Point: 761 |
||
Ham Poul er sku en sjov fætter. - På en særligt sur måde! Har du nogen læst hans blog? Ret undeholdende må man sige :-)
MVH Han er en hyggelig fætter.
Har købt ved ham nogle gange. Sidste gang lavede han højtalerkabler til mig med bananstik tror der blev brugt 20 stik og så forlængede han også kabler til mine baghøjtaler.
Mens han lavede dem sad jeg og lyttede på nogle kæmpe jbl biografhøjtaler han havde fået hjem fra usa.
De spillede supergodt.Nå det var vist lidt off topic.
Mener jeg kom af med 300 og det er kvali stik godt nok brugt og uden isolering kablet kom jeg selv med.
|
|||
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.
|
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19864 |
||
Henled mig gerne til et sted, hvor jeg kan købe gode billige bananstik i Danmark. Jeg foretrækker dem med plasticisolering bagpå mit anlæg.
Jeg henviser til de helt billige og henviser til en vis spildprocent på dem (egne erfaringer, ellers kan jeg ikke udtale mig om dem) og henviser så til nogle der koster lidt mere, men nævner selvfølgelig intet om spildprocenten, hvilket jeg burde have gjort, dem er der (igen i følge mine erfaringer) ingen "spild" på. Det var ikke en "facitliste" jeg kom med, men en opfordring til at kigge selv. Og ja, der findes givet banastik til 3000 kroner stykket, som er behandlet med masser af snake oil - og det er der jeg står af. Bananstik skal have en vis kvalitet i de komponenter der overfører de elektriske strømme, men derudover så er det lige meget om de er forgyldte, udført af "QPF-materiale" osv. Der findes stik, som man monterer kablet sikkert i, for herefter at plugge det ind i hun-delen og så spænde en skrue, så han-delen udvider sig og sidder sikkert fast. Klaus |
|||
![]() |
|||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
||
Dem vi sælger går skruerne altså ikke i stykker på når man monterer dem. I hvert fald ikke hvis du bruger dén unbrakonøgle som leveres med når du køber dem.
Med andre ord, du mener IKKE at det er okay at der er produkter i forskellige prislag. Du har en grænse, og herover er det "snake oil". Jeg har også en grænse - nedad. Jeg synes ikke det er i orden at sidde og fedte med skruer der knækker, uanset hvor billige de er. Præcist på samme måde som at du ikke synes 3000 kroner er i orden, uanset hvad stikket er lavet af og hvor godt det er bygget. Dét der undrer mig er som sagt ikke så meget at du ikke vil betale mange penge for stik, men at din holdning til "køb og smid væk" er forskellig afhængig af produkttype. Det synes jeg ikke du har svaret på.
|
|||
![]() |
|||
martin_p ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Maj-2011 Status: Offline Point: 852 |
||
Otto lad mig spørge dig om noget, de dyreste sub kabler i sælger hos TC, er de bedre end de standard kabler der følger med mine Jbl ls p120 subwoofere? Kan du garantere det, at min lyd bliver bedre? Eller kan jeg stole på alt det salgs fis der står beskrevet om kablet?
Det kan godt være der er nogle få producenter der virkelig har noget at havde det i, men der er også mange dårlige produkter der koster en formue, som ikke er bedre end de billige. Jeg kan ikke hører forskel på de dyre bananstik og de billige fra hifi-klubben som man kan betale sig fra. |
|||
![]() |
|||
martin_p ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Maj-2011 Status: Offline Point: 852 |
||
Jeg ville virkelig gerne prøve at låne et af jeres dyreste sub kabler med hjem og få nogle af mine elektronik mekaniker venner til at måle og teste det igennem, for at se om der som i beskriver om jeres kabler holder vand. Kan det lade sig gøre?
|
|||
![]() |
|||
||
Haha må jeg også prøve at låne jeres usb kabel til 7399kr for at teste de påstande i kommer med. Vi har det fornødne testudstyr på den fabrik jeg arbejder på :D
|
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19864 |
||
Det gør de heller ikke på andre stik. Men som sagt har jeg prøvet at købe nogle af de billige hjem for at prøve dem af.
Jo, det mener jeg
Min holdning er ikke anderledes uanset produkttype. Jeg vil prøve at refrasere, så du måske bedre forstår det: Vil man det helt billige skal man regne med en spildprocent, på samme vis som vil man de billige fjernsyn, så skal man regne med kort levetid. Jeg har hjemkøbt af de billige bananstik, for at selv kunne vurdere kvaliteten, de er i en pose her ved siden af mig....... Klaus |
|||
![]() |
|||
helljohn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Juni-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 2048 |
||
Uden at starte en kabel debat vil jeg til hver en tid påstå at kan man ikke høre forskel på gode ht kabel/signal ditto og Harald Nyborg, så har man ikke noget godt setup, eller små kompakt ht ,og det er jo samme sag ,og at smide dyrt kabel efter et kompakt ht setup er penge ud af vinduet, der er ikke noget at gøre det vil altid lyde ringe :(.Et godt sub kabel er bestemt af hvor godt skærm er og stik kvallitet, så her ville jeg nok ikke ligge de fleste penge ,og heller ikke på digital kabel eller Hdmi ,men på ht/analog kabel er der noget at hente, og her må man prøve sig frem og finde det der passer på sit setup.Et godt ht kabel kan sagtens ødelægge lyd på et middel godt anlæg.Pris på kabelage og anlæg skal passe sammen.Personligt bruger jeg et sæt Danske Hartvig Airline 3 ht kabel og Supra Sword isl i mit setup og det passer med mit grej,har også haft meget dyrere signal kabel og der kunne mit setups begrænsninger tydeligt høres.
Redigeret af helljohn - 30-December-2012 kl. 11:35 |
|||
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
|
|||
![]() |
|||
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4873 |
||
Hej.
For nogle år siden skulle jeg bruge en del bananstik til min fjernstyrede helikopter.
Dem købte jeg hos Nessel Elektronik i Tyskland. Jeg bestilte på deres ordrer formular og ringede
så og bekræftigede ordren på Engelsk. Han sendte dem i en kuvert til ca 30 kr i porto.
Jeg ved godt at hans hjemmeside kunne være mere oveskuelig, og husk at man bestiller de sorte og røde greb separat:
Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 30-December-2012 kl. 11:38 |
|||
![]() |
|||
||
Jeg tror også kun det er den analoge del man kan hører forskellen. En ansat i hifi klubben i Randers sagde at de kørte 3D via den "gamle" hdmi 1.3 standard kabel og de ikke havde nogle problemer med at afvikle 3D, selvom alle siger, køb hdmi 1.4 hvis det skal kunne lade sig gøre.
|
|||
![]() |
|||
||
Hvad er det så der går i stykker? Noget må vel gå i stykker eftersom du taler om en spildprocent.
Der er vel forskel på at konstatere at det er sådan, og så at anbefale andre at gøre det.
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |