|
Hvilke kabler, bananer og RCA y-kabler? |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Du må mod betaling af depositum låne alle de kabler med hjem du vil, og teste og konkludere om dem som du vil. Det eneste jeg ikke garanterer nogen, er at de er prisen værd for alle, for sådan hænger det ikke sammen. Og iøvrigt har det ikke noget som helst med emnet at gøre.
|
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
|
Der er slet ikke noget der hedder et HDMI 1.4 kabel. Igen, diskussionen går ikke på om pissedyre kabler kan betale sig, men på om det kan anbefales at købe noget snot hvor man ved 10% er defekt, kontra at give LIDT mere for noget man har en rimelig forventning til virker. Jeg gider ikke tage en debat om high-end kabler som har været ført 17.000 gange før, ikke mindst fordi min personlige holdning til det er rimeligt pragmatisk, og derfor er jeg slet ikke den rette at føre dén debat med.
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19864 |
|
De helt billige gør, "trinnet opad" lider ikke af denne fejl.
Jeg anbefaler det med det forbehold at der skal regnes med en vis spildprocent. Klaus |
||
![]() |
||
|
Og det finder jeg mærkværdigt, med den holdning du udviser til kvalitet på andre områder. Samme argument kan jo bruges om TV - lad os dog alle sammen købe TV i Bilka til 1999,-, og så bare smide dem væk der går i stykker.
|
||
![]() |
||
|
Det er vist pænt sagt. Jeg siger ikke at man skal synes vores kabler er merprisen værd, det må være op til den enkelte at vurdere. Men personligt betaler jeg altså gerne en hel del ekstra for at slippe for at finde rundt i dén slags... Prisen på kablerne i bl.a. vores butik dækker altså blandt andet at du kan komme ind i butikken og kigge nærmere på dem, røre ved dem, prøve dem af i butikken eller hjemme, få rådgivning om hvilke du skal bruge hvis du har behov for det, osv. Jeg stiller slet ikke spørgsmålstegn ved at du kan få mere hardware for pengene hvis du er ligeglad med alle disse ting, men dem der gerne vil have det, må altså finde sig i at betale for det. Og det synes jeg ikke er optrækkeri. Jeg pointerer UDELUKKENDE det mystiske i direkte at anbefale noget man ved er så elendigt at 10% skal smides væk. Uanset om det er den økonomisk mest attraktive vej, så er det da ikke ligefrem anbefalelsesværdigt. Især ikke når man gør sig til talsmand for at købe kvalitet i alle andre sammenhænge, og for eksempel går i kødet på folk der siger de vil købe små højttalere. Det minder meget om HDMI kabel diskussionen. Man kan købe et 20 kroners kabel og se om det virker, og hvis det ikke gør så kan man købe et andet 20 kroners kabel og se om dét virker. Det findes der altså bare nogle mennesker - jeg selv inklusive - som ikke GIDER. Jeg betaler gerne 200 kroner for at slippe for at være beta-tester. Det er der rigtigt mange andre der også gerne gør, og jeg synes rent ud sagt det er noget fis at fortælle dem at de bliver snydt fordi de betaler sig fra bøvlet.
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19864 |
|
Det er ikke det samme. Det er jo ikke sådan at jeg beder folk om at købt 2 tv og så smide det ene væk. Klaus |
||
![]() |
||
martin_p ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Maj-2011 Status: Offline Point: 852 |
|
Dvs et dyrer kabel er bedre og mere pålidligt, end et billigt kabel?
|
||
![]() |
||
|
Nej, netop, det er jo dét jeg siger - du har to forskellige holdninger afhængigt af om det er TV eller kabler.
|
||
![]() |
||
|
Jeg gentager: Jeg er ikke fortaler for at stole på prisen og købe dyrt, jeg er fortaler for at købe nogle ordentlige stik (eller lade være). Ergo: Høj pris garanterer ikke et bedre og mere pålideligt kabel, nej (nu talte vi iøvrigt om stik og ikke om kabler). Men et godt og pålideligt kabel er som regel ikke det allerbilligste på markedet. Sikkert heller ikke det dyreste - der er masser af MEGET dyre kabler på markedet, som jeg vil kalde deciderede fejlkonstruktioner, og som netop IKKE er pålidelige.
|
||
![]() |
||
|
Det er 2 vidt forskellige ting at sammenligne. Skal man som Hessi bruge 15 sæt banastik, kan man tillade sig at købe 20, betale samme pris som et enkelt stik af højere kvalitet og smide 10% af de købte stik ud, hvis der er fejl på dem. Hvis man nu havde brug for at købe 15 tv og kunne finde 20 der ville vise lige så godt et billede til samme pris som et enkelt tv i en højere byggekvalitet og så kunne gemme de sidste 5 til at erstatte de 5 der går i stykker, ja så vil jeg da også anbefale det - med forbehold på at man får mere arbejde ud af det. Klaus Redigeret af KlausDM - 30-December-2012 kl. 13:50 |
||
![]() |
||
|
Okay. Så er konklusionen at jeg generelt har fejltolket dit syn på hvilken kvalitet folk bør købe.
|
||
![]() |
||
|
Nej, at du har misforstået det jeg skrev og betydningen heraf.
Du ved udmærket godt, hvilke kvalitetskrav jeg har, når jeg har smidt 20.000 efter et 42" Pioneer tv til daglig brug......Men det betyder ikke at det tv er det jeg anbefaler til alle andre. da jeg købte mit tv anbefalede jeg også at man kiggede på billigere produkter, med en næsten lignende ydelse. Det handler jo også om, hvad folk har af penge at gøre godt med. Klaus |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |