Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
LiquiDelta
Bruger
Oprettet: 12-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 55
|
Emne: Hvilke kabler til kef 2005.3? Sendt: 19-August-2009 kl. 16:36 |
Jeg står og får sådan et sæt ind i morgen eller overmorgen, og har spekuleret noget i kabler. Desværre ved jeg ikke det store om dem, så håbede jeg kunne få lidt input.
Har kigget på Supra Rondo til fronterne og centeren. Men kan intet finde om dette kabel, udover det vandt en pris i 2002. Og så noget Supra Classic 2,5 til baghøjtalerne. Ville dette lyde godt?
Kan se der anbefales QED silver anniversary på mange udenlandske foraer, ville det være godt til fronterne og centeren, og så qed original bagtil? Og er det egentlig en fjollet ide at have forskelligt kabel for og bag?
På forhånd tak, jeg er meget i tvivl.
Jeg har i øvrigt en Onkyo 606
|
 |
LiquiDelta
Bruger
|
Sendt: 19-August-2009 kl. 20:45 |
Ingen der har lyst til at udtale sig? Eller måske anbefale nogle andre kabler?
|
 |
Benny From
Guld medlem
Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 858
|
Sendt: 20-August-2009 kl. 08:48 |
Der er nok ingen som tør starte en ny debat om højttaler kabler, det har været til debat op til flere gange - der er aldrig nogen som har fremlagt en egentlig dokumentation for hverken det ene eller det andet.
Har selv haft de helt billige fra Harald Nyborg på 2.5 kvad. men har skiftet til Supra classic også 2.5 hele vejen rundt. min udskiftning skete fordi jeg ville have syn (lyd) for sagen - det er helt op til dig selv hvad du vil ofre på sagen, der er nogen som mener. at man får en langt bedre lyd oplevelse med de ekstremt dyre kabler og andre mener det er spild af penge
sagen er vel den, at du skal gøre op med dig selv hvad du vil ofre af penge på sagen, hvis du forsøgsvis indkøber de billige fra Harald i første omgang, så er skaden eller udgiften jo ikke så stor.
Du skal vel egentlig først og fremmest gøre op med dig selv hvilket behov du har, og hvor meget du vil ofre på sagen efter dine egne opstillede kriterier.
Du skal også være klar over, at det psykiske spiller en meget stor rolle, ved indkøb af lydkabler - mente selv at jeg fik en lille forbedring ved overgangen til Supra, min kone siger jeg er åndsvag - ja sådan er livet en gang imellem
|
 |
chico
Super bruger
Oprettet: 18-April-2008
Point: 284
|
Sendt: 20-August-2009 kl. 10:05 |
Ja - det er et sprængfarligt emne!!
Men de dyrere kabler burde jo næsten sælge sig selv, hvis de gør en væsentlig forskel - de er jo forholdsvis billige at sende med posten - så det burde jo bare være at bestille dem et sted, hvor de kan returneres og så evt. med hjælp fra en medhjælper at foretage en blindlytning - så har man jo svaret??
|
Panasonic 37PX80 | Panasonic DMR EX87 | Onkyo 606 | Pioneer PD 204 | Harman Kardon HKTS 11 | Sagem ITD84 HD MPEG4 boks m/TV2 abb.
|
 |
Shiva
Guld medlem
Oprettet: 27-Maj-2008
Point: 803
|
Sendt: 20-August-2009 kl. 10:30 |
Jeg har KEF KHT3005SE og en Onkyo 606. Jeg købte de omtalte 2,5 kvad fra Harald Skrald som en midlertidig løsning, men jeg gider ærligt talt ikke skifte dem ud, for det spiller fremragende.
Du kan roligt købe noget billigere kabel, uden at være bange for at lyden bliver ringere. Havde min vens Nordost kabler på mit setup som test, og det gjorde ud fra min personlige vurdering ikke noget som helst for lyden.
Personligt tror jeg, man skal op i noget seriøst high-end gear og højtalere, hvis man skal kunne høre forskel på kabler...hvis man da overhovedet kan der. Det kan være mit setup er bare er for biligt 
Problemstillingerne på området er mange og du kan finde rigtig mange tråde omkring emnet herinde. Folk er mildest talt uenige, så det bedste råd er vist at prøve at lytte dig frem selv. Det gjorde jeg.
|
Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
|
 |
Christian H
Guld medlem
Oprettet: 04-Juni-2006
Sted: Sydjylland
Point: 693
|
Sendt: 20-August-2009 kl. 11:08 |
Da jeg havde mit sæt KEF KHT 2002.5 brugte jeg også Supra Rondo hele vejen rundt, og var rigtig godt tilfreds.
Jeg ville ikke købe de rigtig dyre kabler, men for den, trods alt, beskedne merpris for Supra'erne syntes jeg at det giver en hvis tryghed. For tænk nu HVIS der er en forskel 
|
|
 |
SLETTET_20120103
--
Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
|
Sendt: 20-August-2009 kl. 19:43 |
Jeg vil, lidt ligesom benny from antyder, prøve at bruge den meget fancy søgekfunktion på siden - det kunne jo være der er oprettet tråde om samme emne før (Og vi slipper dermed for en ny udredning)
Summasumarum - køb noget i en fornuftig tykkelse til lange kabeltræk, og med en ok isolering.
Bruger selv Monacor SPC-60, som kostede den uhyrlige sum af 30 kroner meteren, og så en fed kabelstrømpe fra cableorganizer.com til 5 kroner pr. meter.
Redigeret af Anima - 20-August-2009 kl. 19:44
|
 |
LiquiDelta
Bruger
|
Sendt: 20-August-2009 kl. 22:17 |
Oprettede især tråden, da man mange steder hører at der er forskel på kabler. Og fordi jeg absolut intet kunne finde om det Supra Rondo kabel.
Tror umiddelbart jeg finder nogle kabler til lidt billigere penge, Supra Classic til 28 kr. meteren lyder som et udmærket kompromis vedr. pris/kvalitet.
Tak til de forskellige herinde.
|
 |
Chrizzy
Pause fra forummet
Oprettet: 17-Juli-2009
Point: 499
|
Sendt: 20-August-2009 kl. 22:58 |
Jeg har brugt almindelig ledning som man bruger til lamper osv. og jeg kunne ærlig talt ikke høre en skid forskel. Det er virkelig et opblæst emne det her. Når der ikke er tale om større receiver og højttalere så er det fuldstændig lige meget. Der kommer jo kun minimalt med strøm igennem ledningerne, så det er bare tage noget kabel/ledning. Mange folk tror højttaler ledning skal være noget kobbertråd der er spundet af en jomfru og så tykt som en agurk, men det er efter MIN MENING lige meget
|
 |
Christian H
Guld medlem
Oprettet: 04-Juni-2006
Sted: Sydjylland
Point: 693
|
Sendt: 21-August-2009 kl. 10:01 |
Jeg tror ikke at jeg ville bruge almindelig ledning fra en lampe, da jeg tvivler på at den er skærmet særligt godt.
Det er selvfølgelig ikke noget problem hvis du KUN har dine højtalerledninger liggende, men hos mange af os herinde, ikke mindst mig selv, ligger der altså temmelig mange andre kabler som vil kunne forstyrre.
Så mit råd er at gå efter et kabel som er ordentligt afskærmet, men det behøver sikkert ikke være spundet af en jomfru 
|
|
 |
LiquiDelta
Bruger
|
Sendt: 21-August-2009 kl. 19:11 |
Tak for det Christian, det havde jeg slet ikke taget højde for. Mon ikke Supra Classic er tilpas afskærmet?
|
 |
SLETTET_20120103
--
Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
|
Sendt: 21-August-2009 kl. 19:20 |
Hvorfor ikke købe jem og fix's det billige? - jeg forstår ikke hvorfor det skal være supra.
|
 |