recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilke kabler til nyt hus
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilke kabler til nyt hus

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jacobi1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-August-2006
Status: Offline
Point: 93
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilke kabler til nyt hus
    Sendt: 16-August-2006 kl. 22:20

Jeg er ren novice på dette område, så håber på lidt hjælp!!

Jeg er ved at bygge hus og vil i den forbindelse skifte mit B&O ud med en Samsung M71 (når den kommer). Jeg har lagt 5 tomrør ind i væggen op til loftet, så der er plads til nogen kabler.

Jeg har et mediacenter hvor jeg også har lagt nogen tomrør fra dens placering og op på loftet.

Jeg har muret et scart, og et HDMI kabel ind i væggen, fra media center op til tv.

Hvilke ting skal jeg være opmærksom på når jeg skal til at trække kabler, sådan jeg får det mest optimale ud af det??

TV: LCD Samsung 46M71B  -  Media center: X-ONE Med HDMI, men med kun en tv-tuner, men regner med at købe en mere.   Har kabel tv, men regner også med at sætte noget eksternt DVB-T til med en lille antenne til TV2 da det er det vi ser mest. 

Surround, skal det jo også gerne blive til. Kan man i den forbindelse bruge aktive højtalere??

Det vil være super fedt, hvis der skulle sidde nogen derude der vil hjælpe mig på forhånd tak.

Mvh.

jacobi
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2006 kl. 11:04

Det skulle jo også gerne være muligt at betjene mediacetret, så der skal være noget Remote af en slags. Digital TV får du med udbyderens digitalbox, men det kan jo også gøres som du skriver, med en DTT modtager. Der er vist ikke mange anlæg på markedet, udover B&O som bruger aktive højttalere.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
MrBech Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-August-2006
Sted: Denmark
Point: 81
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2006 kl. 11:36

Hej

Jeg har valgt at opbygge mit med LK IHC net og derved har du kun en kabel type i vægen.

Du kan så bruge de enkelte stik til TV, Telefon, Internet m.m.

HDMI kan du sende med en extender fra dit media center eller købe et TV som Philips 37PF9739D som har LAN forbindelse og så brug streaming fra dit Media Center (det gør jeg selv).

HDMI extender, HDMI over netværk se mere på:

http://www.kvmshop.dk/product.asp?product=6392&sub=9& ;page=1

Du kan også få en adapter fra SCART til RJ45 og tilbage igen fra RJ45 til SCART.

TV sender jeg ud med LKs 4 ports IHC Net modul antenne A110 - 65 med returvej.

Hvis du har B&O så kan du også bruge IHC Net modul Bang og Olufsen Power Link BO100-PL

Kabler og IHC moduler kan du få til en rigtig fornuftig pris hos Direkte EL

http://direkte-el.dk/Default.aspx?tabid=12

Husk at vælge den udgave der er skærmet. Det vil sige skærmet (STP) kabler og stik så undgår du støj fra andre kabler m.m.

Den store fordel ved denne løsning er at du hurtig kan ændre hvor du vil se TV bruger computer eller placere nyt udstyr.

Til top
jacobi1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-August-2006
Point: 93
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2006 kl. 12:24
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det skulle jo også gerne være muligt at betjene mediacetret, så der skal være noget Remote af en slags. Digital TV får du med udbyderens digitalbox, men det kan jo også gøres som du skriver, med en DTT modtager. Der er vist ikke mange anlæg på markedet, udover B&O som bruger aktive højttalere.

Remote?? jeg har tastatur + remote til mediacentret, der går en ledning op fra skabet det skal stå i med infrarød.

Nej jeg ved godt det ikke er mange TV der bruger aktive højtalere, men kunne man slå mine aktive højtalere til på en eller anden teknologisk måde, ville det være kanon. Jeg er ked af at komme af med mine højtalere da det er Beolap 8000 (blyanterne) jeg har, de kostede en formue.

Mvh.

jacobi
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2006 kl. 13:53

Hvis du har en variabel udgang på TVet,(ikke højttaler udg) så er der måske en mulighed for at den kan anvendes, hvis der kan skaffes de rigtige kabler til at forbinde med B&O.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2006 kl. 16:03

Se svar på tilslutning af Beolab 8000 til jacobi1.

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=4389&P N=1&TPN=14

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu